    From: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja i punkty karne
    Date: Fri, 22 Jul 2005 09:37:24 +0000 (UTC)

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):

    > " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:
    >
    > >od razu zabrali, ale chyba nie mogą.
    > Mogą na podstawie art. 135.1.1.g

    To nie jest takie oczywiste. Jedyny przypadek, jaki mi przychodzi do głowy,
    to jednorazowe załapanie odpowiedniej ilości punktów. Bo zgodnie z art.138 to
    starostwa wydaje decyzję - w końcu to on prowadzi ewidencje punktów i on wie
    czy powinno się cofnąc czy też nie. tak policja do tego podchodzi. Jest
    decyzja - zabieraja, nie ma - zwracają.

    > Nie ma warunku "jak odda" po prostu starosta kieruje na ezgamin.

    Starostwa wyda decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy i wystąpi o zwrot
    rzeczonego. Dopóki delikwent go nie zwróci, starostwa nie wyda skierowania.
    Nie wiem na podstawie jakich przepisów i nie chce mi się tego szukać,
    jednakowoż tak jest.

    > Jeśli nie zda, obowiazuje podobna zasada jak innych-zdaje ponownie.

    > Tylko jeśli się NIE podda sprawdzeniu kwalifikacji !

    Polecam lekturę odpowiedniego rozporządzenia. Ma tylko jedno podejście - nie
    zda - uprawnienia cofnięte. Tak samo jak w przypadku nie poddania się
    egzaminowi w wyznaczonym terminie. Jak waść przeczytasz to możemy dyskutowac
    dalej. :}

    > Bzdura. Tu naczelnik nie ma nic "do roboty" i nic od niego nie zależy.
    > Badaniu psychologicznemu podlega na podstawie art. 124. 2. b
    > koniec kropka, bo tak stanowi prawo (nie naczelnik)

    Rzecz w tym, że to prawo przez niektórych Naczelników uznawane jest za
    martwe, bo Minister nie raczył wydać odpowiedniego rozporządzenia
    wykonawczego, do którego zgodnie z art.125 pord jest zobowiązany.

    Prawnicy ze Szczytna przyznając brak możliwości kierowania na takie badania
    (bo komendant może sobie wydać tylko decyzję z której nic nie wynika)
    sugerują, by komendantowie występowali z wnioskami do starostów i aby to
    starostwa w ramach swoich uprawnień kierował na badania. I w takim przypadku
    może się to skończyć skierowaniem zarówno na psychologiczne i lekarskie.

    Inni komendatowie wykorzystują rozporządzenie dotyczące badań lekarskich i
    wydając decyzję o skierowaniu na badania psychologiczne posiłkuja sie
    rozporządzeniem dotyczącym lekarskich - w konsekwencji delikwent otrzymuje
    decyzję o badaniach psych. i skierowanie na badania... lekarskie i
    psychologiczne.

    > Kolejna bzdura !
    > Chłopie zastanów się. Najpierw poczytaj nim coś napiszesz !

    W związku z moim powyższym wywodem dodam tylko, że niektórzy komendantowie
    traktują przepis 124.2.b jako martwy (bo brak rozporządzenia) i wogóle sobie
    tym nie zawracają dupy. Pozostaje pytanie co z takim fantem zrobi starosta,
    ale nie chce mi się wertować rozporządzeń, a zaiste - więcej z nich wynika
    niźli z pord.

    > Idzie, płaci i dostaje zaświadczenie. Każdy może takie badanie zrobić,
    > jeśli ma na to ochotę i odpowiednią kwotę.
    > Z Marsa cię przysłali ? ;-)

    Nie. Z łódzkiego. I w przypadku skierowania na badania przez Policję badania
    psychologiczne można je robić w wybranych pracowanich psychologicznych (tu
    nie jest tak źle), w przypadku badań lekarskich w wyznaczonym ośrodku
    medycyny pracy.
    Pozwoliłem sobie zadzwonić i sprawdzić jak wygląda sprawa w Łodzi. Aktualnie
    w Wojewódzkim Ośrodku Medycyny w Łodzi (jedenym uprawnionym) na badanie można
    się zarejestrować na listopad. Nie wiem jak w innych czesciach kraju, ale
    tutaj to może potrwać, nie?

    pozdrawiam

    b.