  • 31. Data: 2005-07-27 15:18:57
    Temat: Re: policja i punkty karne
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    Dziś spokojnie przeczytałem twoj list i:
    >Może sprecyzuję: podstawą wydania decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy przez
    >staroste jest wniosek KWP o sprawdzenie kwalifikacji
    Narazie na podstawie PoRD stosta kieruje na egzamin (art. 114. 1.1.c).
    Nic nt. wydanie decyzji o zatrzymaniu PJ.

    >dowód: orzeczenie NSA w sprawie II SA 2825/2000
    Nie mam dostępu do tego tekstu.

    >kpa. W wydanej decyzji organ nakłada obowiązek zwrotu dokumentu.
    Nie ma takiego zapisu w kpa.

    >"wezwanie do zwrotu". Oczywiście również w trybie kpa.
    J.w.

    >w oparciu o kpa policjant jest jednym z organów
    J.w. brak słowa 'policjant/policja' w kpa.

    >Zwróć uwagę jeszcze na zapisy par.11 rozporządzenia:
    Jakiego rozporządzenia ? Kpa to ustawa.

    >a nie zatrzymanie przez policjanta prawka, zatem jakimś cudem
    >ono u Starosty musi się znaleźć, skoro policjant go nie zatrzymał.
    1. Nigdzie nie jest, ze znaleźć się 'musi'.
    2. Nie zaprzeczasz, ze jeśli policjant PJ zatrzymuje, to następstwem
    tego musi byc decyzja (o tym stanowi art. 138 PoRD) lub postanowienie.

    >również kpa.
    Czy my aby się posługujemy tym samym kpa (ustawa Kodeks postępowania
    administracyjnego) ? Bo w 'moim' nie ma takiego zwrotu ;-)

    >Policjanta. Ale to akurat nie ma nic do rzeczy, bo przepis (po uwzglednieniu
    >treści art.135) wg mnie należy czytać:
    >"Decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy w przypadku (przekroczenia przez
    >kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie przepisów ruchu
    >drogowego) wydaje starosta".
    To przyczytaj, ale wcześniej usuń słowo 'policjant' (które tam JEST
    {byleby nie wyszło "lub czasopisma";-D}) podobny art.137 w zawiązku z
    art.135 ust.1 pkt1 lit. a), a wyjdzie ci, ze sąd/prokurator biega
    sobie po drodze bo by wydać postanowienie musi stwierdzić, "że
    kierujący pojazdem znajduje się w stanie nietrzeźwości". Wspaniała
    logika i z nią dyskutować nie zamierzam ;-)

    >Dla mnie nie. Przypadki b-d sugerują popełnienie przestępstwa lub wykroczenia
    >i do orzekania o takowym i wyjaśnienia okoliczności są odpowiednie organy.
    A kto stwerdza, ze kierowca jest 'po piwku' prokurator czy sędzia, a
    może obywatel ?

    >Podczas prowadzenia dochodzenia wydają postanowienie i tyle.
    Wszczęty na wniosek... czyj ? W oparciu o jakie dowody ?

    Artur Golański

  • 32. Data: 2005-07-29 19:50:04
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > - temat przestał być aktualny i tylko my śledzimy wątek.

    Jestem jeszcze ja;)
    Policjanci mają powiedziane, że prawko można zabrać "po wpisaniu do komputera
    punktów".

    --
    Pozdr
    Leszek

    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.

  • 33. Data: 2005-07-30 06:53:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@n...fm> napisał:

    >Policjanci mają powiedziane, że prawko można zabrać
    Na pewno jest to wygodniejsze (bezpieczniejsze) wyjście, ponieważ
    unika się niejasności.
    Tylko czy na podstwie istniejącego prawa nie maja takiej możliwości ?
    I pozostaje pytanie nt. wydawania decyzji o zatrzymaniu przez
    starostę. Niejaki 'b' podpierał się zapisami kpa i jakiegoś
    rozporzadzenia, ale nie podał jakiego.

    >"po wpisaniu do komputera punktów".
    Ten fakt nie rodzi żadnych wątpliwości.

    Artur Golański