  • 1. Data: 2005-07-21 09:55:57
    Temat: policja i punkty karne
    Od: "exp" <...@...pl>

    A tak BTW kontynuując poprzedni post - jak wygląda procedura przyznawania
    punktów karnych przez policję ?
    taki konkrenty przypadek: wyprzedzanie na zakazie wyprzedzania, podwójnej
    ciągłej i wysepce (namalowana na jazdni) i do tego 104km/h na ograniczeniu
    do 50km/h.
    Czy w takim przypadku mogę dostać punkty za: prędkość + 2-ciągła + wysepka +
    zakaz wyprzedzania czy prdekość + wyprzedzania w niedozwolonym miejscu ?
    Za jeden manewr j.w. dostałem ponad 24 punkty :(

  • 2. Data: 2005-07-21 10:03:43
    Temat: Re: policja i punkty karne
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "exp" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakaz wyprzedzania czy prdekość + wyprzedzania w niedozwolonym miejscu ?
    > Za jeden manewr j.w. dostałem ponad 24 punkty :(

    i tracisz prawo jazdy or ręki

    macso

  • 3. Data: 2005-07-21 10:05:59
    Od: "exp" <...@...pl>

    > i tracisz prawo jazdy or ręki
    >
    > macso

    Nie... pisze bo miałem w miniony weekend taką sytuację, punktów troche
    dostałem (ponad 24) i prawko mi oddali, dopiero sie zacznie cała
    procedura...

  • 4. Data: 2005-07-21 10:22:57
    Od: "Kropeczka" <a...@o...pl>

> [...]
    > zakaz wyprzedzania czy prdekość + wyprzedzania w niedozwolonym miejscu ?
    > Za jeden manewr j.w. dostałem ponad 24 punkty :(

    Nawet powinieneś..

    K.

  • 5. Data: 2005-07-21 11:08:01
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    exp <...@...pl> napisał(a):

    > Nie... pisze bo miałem w miniony weekend taką sytuację, punktów troche
    > dostałem (ponad 24) i prawko mi oddali, dopiero sie zacznie cała
    > procedura...

    I dla Ciebie liej byłoby, żeby od razu zabrali, ale chyba nie mogą.
    Z tego co mi wiadomo, wyglądać to będzie tak:
    1. Dostaniesz kwit ze starostwa o zwrot prawa jazdy
    2. Jak oddasz dadzą Ci skierowanie na sprawdzenie kwalifikacji (czyt. egzamin)
    3. Ze skierowaniem udasz się do WORD (jak nie masz skierowania to Cie nie
    zapiszą na egzamin) i zdajesz. - jak zdasz - wszystko OK, jeśli nie zdasz to
    WORD odsyła dokumenty do Starostwa, gdzie decyzją administracyjną cofają Ci
    uprawnienia - i musisz odwalić kurs i znów zdawać.
    4. Jak będziesz miał farta, a naczelnik wydziału ruchu drogowego policji
    dobry humor to nie będziesz musiał robić badań psychologicznych i lekarskich -
    jeśli nie będziesz miał, to dostaniesz skierowanie i decyzję od Komendata
    POlicji na takowe badania. O ile z psychologicznymi nie ma większego
    problemu, to jeśli dostaniesz też na lekarskie to będzie mogło potrwać.

    pozdrawiam

    b.

  • 6. Data: 2005-07-21 13:47:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    exp napisał(a):

> [...]
    > zakaz wyprzedzania czy prdekość + wyprzedzania w niedozwolonym miejscu ?

    Jesteś pewnym kandydatem na nagrodę Darwina albo na mordercę.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 7. Data: 2005-07-21 14:51:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >od razu zabrali, ale chyba nie mogą.
    Mogą na podstawie art. 135.1.1.g

    >2. Jak oddasz dadzą Ci skierowanie na sprawdzenie kwalifikacji
    Nie ma warunku "jak odda" po prostu starosta kieruje na ezgamin.

    > jeśli nie zdasz to WORD odsyła dokumenty do Starostwa,
    Jeśli nie zda, obowiazuje podobna zasada jak innych-zdaje ponownie.

    >decyzją administracyjną cofają Ci uprawnienia
    Tylko jeśli się NIE podda sprawdzeniu kwalifikacji !

    >4. naczelnik wydziału ruchu drogowego policji dobry humor to nie będziesz
    >musiał robić badań psychologicznych i lekarskich -
    Bzdura. Tu naczelnik nie ma nic "do roboty" i nic od niego nie zależy.
    Badaniu psychologicznemu podlega na podstawie art. 124. 2. b
    koniec kropka, bo tak stanowi prawo (nie naczelnik)

    >to dostaniesz skierowanie i decyzję od Komendata POlicji na takowe badania.
    Kolejna bzdura !
    Chłopie zastanów się. Najpierw poczytaj nim coś napiszesz !

    > też na lekarskie to będzie mogło potrwać.
    Idzie, płaci i dostaje zaświadczenie. Każdy może takie badanie zrobić,
    jeśli ma na to ochotę i odpowiednią kwotę.
    Z Marsa cię przysłali ? ;-)

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-07-21 16:21:16
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 11:55:57 +0200, exp napisał(a) w wiadomości:
> [...]

    > ci?g?ej i wysepce (namalowana na jazdni) i do tego 104km/h na ograniczeniu

    104 km/h oznacza, że jechałeś prawie 30 m/s. Średni czas reakcji kierowcy
    wynosi 1 s.
    Przypuśćmy, że na terenie zabudowanym przed maskę wybiegłoby ci cztero-,
    pięcioletnie dziecko - za piłką na przykład. Zanim w ogóle
    _podejmiesz_decyzję_, że chcesz hamować, przejedziesz jeszcze prawie 30 m.
    Prawie 30 m! Być może wlokąc po asfalcie to małe ciałko z prędkością 104
    km/h. Masz dzieci?

    Są w księgarniach mądre książki na temat zasad bezpiecznej jazdy, warto je
    przeczytać.

    Najważniejsze, co ja sobie po takiej lekturze zapamiętałem:
    1. Nie ma obowiązku wyprzedzania.
    2. Naprawdę dobry kierowca potrafi jechać dowolnie długo z _każdą_
    prędkością, także niewielką, zachowując cały czas od poprzedzającego
    pojazdu bezpieczną odległość 2s.

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 9. Data: 2005-07-21 16:50:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman G. wrote:

    > Przypuúămy, ýe na terenie zabudowanym przed maskć wybiegůoby ci cztero-,
    > pićcioletnie dziecko - za piůkŕ na przykůad. Zanim w ogóle

    Dzieci przy jezdni należy proiwadzić na smyczy - jeśli nie są na tyle
    rozumne, żeby na jezdnię nagle nie wbiegać.

    Kiedyś widziałem taką scenkę, że gdyby nie szybka ręka matki, to dziecko
    zostało by rozsmarowane przez samochód jadący _poniżej_ limitu prędkości
    (dzieciak wylatywał między zaparkowanymi samochodami tuż pod dość wolno
    jadący samochód - gdyby go matka nie chwyciła za kaptur, trafiłby
    dokładnie pod koła i kierowca by nie miał nawet cienia szansy go
    zauważyć przed trafieniem).

    PS: dajcie sobie siana z tym UTF..

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 10. Data: 2005-07-21 16:52:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > jadący samochód - gdyby go matka nie chwyciła za kaptur, trafiłby
    > dokładnie pod koła i kierowca by nie miał nawet cienia szansy go

    PPS: oczywiście nie usprawiedliwiam tym karygodnego wybryku inicjatora
    wątku. Chcę tylko wykazać, że argument z dziećmi nagle wybiegającymi na
    jezdnię jest dość naciągany - bo wtedy to i przy przepisowej jeździe są
    małe szanse, jak wybiegnie odpowiednio blisko i nagle.