    From: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja i punkty karne
    Date: Sat, 23 Jul 2005 10:44:55 +0200

    Użytkownik " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    >> >od razu zabrali, ale chyba nie mogą.
    >> Mogą na podstawie art. 135.1.1.g

    To uprawnienia Policji, S wydaje decyzje na podst. 137 ust. 1 - jak otrzyma
    prawko heh. Bez prawka moze se wydac...

    > To nie jest takie oczywiste. Jedyny przypadek, jaki mi przychodzi do
    > głowy,
    > to jednorazowe załapanie odpowiedniej ilości punktów. Bo zgodnie z art.138
    > starostwa wydaje decyzję - w końcu to on prowadzi ewidencje punktów i on
    > wie
    > czy powinno się cofnąc czy też nie. tak policja do tego podchodzi. Jest
    > decyzja - zabieraja, nie ma - zwracają.

    Ewidencje to prowadzi KWP, nie S hehe. To bzdura, o czym piszesz.

    Dokladnie.

    > Starostwa wyda decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy i wystąpi o zwrot
    > rzeczonego. Dopóki delikwent go nie zwróci, starostwa nie wyda
    > skierowania.
    > Nie wiem na podstawie jakich przepisów i nie chce mi się tego szukać,
    > jednakowoż tak jest.

    To Twoja nadinterpretacja, nie ma takie przepisu w pord i rozp. wyk.

    W tym przypadku odsylaja. Nie zdaje po 100 razy. Dostaje decyzje o cofnieciu
    uprawnien.

    Albo nie zda - art. 140 ust. 1 pkt 2 pord.

    > Polecam lekturę odpowiedniego rozporządzenia. Ma tylko jedno podejście -
    > nie
    > zda - uprawnienia cofnięte. Tak samo jak w przypadku nie poddania się
    > egzaminowi w wyznaczonym terminie. Jak waść przeczytasz to możemy
    > dyskutowac
    > dalej. :}

    jw.

    > Rzecz w tym, że to prawo przez niektórych Naczelników uznawane jest za
    > martwe, bo Minister nie raczył wydać odpowiedniego rozporządzenia
    > wykonawczego, do którego zgodnie z art.125 pord jest zobowiązany.

    Tak bylo przez prawie 1,5 roku. Od 2 miesiecy jest juz rozp. w sprawie badan
    psycho.

    > Prawnicy ze Szczytna przyznając brak możliwości kierowania na takie
    > badania
    > (bo komendant może sobie wydać tylko decyzję z której nic nie wynika)
    > sugerują, by komendantowie występowali z wnioskami do starostów i aby to
    > starostwa w ramach swoich uprawnień kierował na badania. I w takim
    > przypadku
    > może się to skończyć skierowaniem zarówno na psychologiczne i lekarskie.

    jw. prawnicy powinni czytac chociazby infor buhahahaha.

    > Inni komendatowie wykorzystują rozporządzenie dotyczące badań lekarskich i
    > wydając decyzję o skierowaniu na badania psychologiczne posiłkuja sie
    > rozporządzeniem dotyczącym lekarskich - w konsekwencji delikwent otrzymuje
    > decyzję o badaniach psych. i skierowanie na badania... lekarskie i
    > psychologiczne.

    glupota i nadinterpretacja

    > badania.
    >
    > W związku z moim powyższym wywodem dodam tylko, że niektórzy komendantowie
    > traktują przepis 124.2.b jako martwy (bo brak rozporządzenia) i wogóle
    > sobie
    > tym nie zawracają dupy. Pozostaje pytanie co z takim fantem zrobi
    > starosta,
    > ale nie chce mi się wertować rozporządzeń, a zaiste - więcej z nich wynika
    > niźli z pord.

    bzdura

    > Nie. Z łódzkiego. I w przypadku skierowania na badania przez Policję
    > badania
    > psychologiczne można je robić w wybranych pracowanich psychologicznych (tu
    > nie jest tak źle), w przypadku badań lekarskich w wyznaczonym ośrodku
    > medycyny pracy.
    > Pozwoliłem sobie zadzwonić i sprawdzić jak wygląda sprawa w Łodzi.
    > Aktualnie
    > w Wojewódzkim Ośrodku Medycyny w Łodzi (jedenym uprawnionym) na badanie
    > można
    > się zarejestrować na listopad. Nie wiem jak w innych czesciach kraju, ale
> [...]

    rmk