  • Data: 2018-03-22 21:19:19
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22-03-18 o 07:21, Shrek pisze:

    > Ale tu nie chodzi o kalibrację. Z zasady działania wynika, że jeśli nie
    > robisz pomiaru ze statywu, to nie ma możliwości wyeliminować
    > niebezpieczeństwa że nie trafisz w ten sam punkt. Prawdę mówiąc to nawe
    > t ze statywu szansa na to że trafisz zawsze w ten sam punkt jest nikła.

    No tonie da się sklibrować i narzędzie trzeba wywali. Ono nie powinno
    trfić w rękę policjanta. Policjant ma na celu chronić bezpieczeństwo nie
    prowadzi badania naukowe nad linijką.

    > Mierzy co 0.3 sekundy, trzymasz lidar ok, ale raz zmierzył odległość od
    > grila, raz od szyby. Powiedzmy metr różnicy. to daje 3.33 metra na
    > sekundę, które doda się do wynikau. Prawie 10km/h. Przy zachowaniu
    > dobrych chęci i zasad pomiaru. A jak strzeli tak, że za pierwszym razem
    > trafi w samochód a za drugim razem w stodołę 20 metrów dalej, to wyjdzie
    > że jechał o 70+włąsciwa prędkość.

    Nigdy nie analizowałem dokładnie działania tych urządzeń. Z technicznego
    punktu widzenia widzę szereg oczywistych sposobów poprawy sytuacji.
    Choćby serię pomiarów i przyjęcie najniższej wartości. Bo o ile
    oczywiście można trafić raz w szybę, a raz w grill, no to wcześniej czy
    później trafisz dwa razy w najbliższy cel. Albo dwa razy w stodołę i
    wyjdzie 0 km/h. Można robi kilka fotek w trakcie pomiaru i patryć, czy w
    krzyżu jest stodoła, czy rowerzysta.

    > NIe trzeba być instytucja badawczą - patrz wyżej.

    No właśnie coś powątpiewam.

    > Błąd może być dowolny. Jeśli nie ma ogranicznika prędkości maksymalnej
    > to pewnie mogę ci wyklikać na przykład 250.
    > Rożnica między iskrą a tym gównem jest taka, że iskra dawała często
    > losowe wyniki, a tu można nimi po prostu manipulować.

    Wątpię w Twoją teorię, bo tozbyt prote do zrobienia dobrze.