  • 1. Data: 2018-03-14 10:47:44
    Temat: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Nie wiem, czy są inne urządzenia. Sprawa dotyczy LTI 20/20 TruCam.
    Jak zauważa sąd:
    "...najnowszy zakup policji nie spełnia polskich przepisów
    dotyczących urządzeń do pomiaru prędkości."

    "Już na etapie policyjnego przetargu eksperci zwracali uwagę, że
    pojazd, który znajduje się w "celowniku" wizjera optycznego, nie
    musi wcale odpowiadać temu, którego prędkość została zmierzona."

    Więcej tu:
    http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie
    -drogi/wiadomosci/news-sad-podwaza-wyniki-pomiarow-l
    aserem,nId,2555905

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2018-03-14 16:34:33
    Temat: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-03-18 o 10:47, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > Więcej tu:
    > http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie
    -drogi/wiadomosci/news-sad-podwaza-wyniki-pomiarow-l

    Dziwne,ze nie potrafią tego robić dobrze, ale z drugiej strony trzeba by
    było znać dokładnie materiały. Bo coś tam widać i w polu widzenia radaru
    musi być coś, co ewentualnie mogłoby zakłócić pomiar. Tak więc nie da
    się co do zasady obalić wszystkich pomiarów.

  • 3. Data: 2018-03-14 22:06:18
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 16:34:40 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > musi być coś, co ewentualnie mogłoby zakłócić pomiar. Tak więc nie da
    > się co do zasady obalić wszystkich pomiarów.

    Kombinuj więc dalej
    Np jak ustalić czy "w polu..." czegos nie było

  • 4. Data: 2018-03-19 16:19:52
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > co ewentualnie mogłoby zakłócić pomiar. Tak więc nie da
    > się co do zasady obalić wszystkich pomiarów.

    Ależ oczywiście, że się da. Wystarczy znać zasadę działania tego
    miernika. Otóż nie mierzy on prędkości, tylko wylicza z 2 pomiarów
    ODLEGŁOŚCI w odstępie 0,3s. Jeśli więc policeman z ręki jest w stanie
    utrzymać wiązkę dokładnie w tym samym punkcie ruchomego pojazdu z
    odległości kilkuset m przez 0,3s, to nie jest człowiekiem, tylko
    robocopem. Albo absolutnym rekordzistą wśród strzelców wyborowych.
    Tym miernikiem można zmierzyć prędkość... budynku i nie będzie zerowa;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2018-03-19 16:57:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-03-18 o 16:19, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > robocopem. Albo absolutnym rekordzistą wśród strzelców wyborowych.
    > Tym miernikiem można zmierzyć prędkość... budynku i nie będzie zerowa;-)

    Czyli trzeba go n statywie ustawiać. To powinno rażąco zwiększyć
    dokładność, choć nie gwarantuje 100%. Wiązka moze w wentylator chłodnicy
    przykładowo trafić.

    Przed II WS w Warszawie do pomiaru prędkości potrzeba było 2 policjantów
    i stoper. Mierzyli czas na określonej drodze. W jakiejś książce wyczytałem.

  • 6. Data: 2018-03-20 22:37:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Przed II WS w Warszawie do pomiaru prędkości potrzeba było 2 policjantów
    > i stoper. Mierzyli czas na określonej drodze. W jakiejś książce wyczytałem.

    Jeśli mieli wystawić mandat, to technicznie niewykonalne. Musi być
    trzech.
    1-wszy daje znak do włączenia stopera drugiemu. Drugi wyłącza stoper
    jak samochód go mija. Kto więc ukarze kierowcę przekraczającego
    prędkość? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 7. Data: 2018-03-21 06:28:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2018 o 22:37, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > samochód go mija. Kto więc ukarze kierowcę przekraczającego prędkość? ;-)

    Przede wszsystkim musiał być dodatkowy rachmistrz który przeprowadziłby
    obliczania. No i pies do pilnowania naukowca.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-03-21 16:04:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Shrek napisał(a) :

    > Przede wszsystkim musiał być dodatkowy rachmistrz który przeprowadziłby
    > obliczania. No i pies do pilnowania naukowca.

    Po co?
    Wynik może być odczytywany z tabeli.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 9. Data: 2018-03-21 16:37:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    Shrek napisał(a) :

    >Po co?
    >Wynik może być odczytywany z tabeli.

    Nie trzeba nawet liczyc predkosci - GUM atestuje odcinek pomiarowy -
    jego wolno przejechac w 8s, a kto szybciej, temu mandat :-)

    Tylko jak wysoki ... zawsze mozna skrocic taryfikator i zostawic tylko
    "200 zl", albo
    "powyzej 1s - 300zl, mniej niz 1 s krocej - 50 zl".

    J.

  • 10. Data: 2018-03-21 16:48:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.03.2018 o 16:37, J.F. pisze:

> [...]
    > "200 zl", albo
    > "powyzej 1s - 300zl, mniej niz 1 s krocej - 50 zl".

    A skąd wiadomo, że zmierzył akurat ten pojazd a nie pyknał sobie
    stoperem z dupy? Na tej zasadzie to i iskra była dobra - coss popykał,
    coś się wyświetliło:P

    Shrek