  • 1. Data: 2024-04-21 17:05:18
    Temat: Co to za sztuczka kulsonariacka w bandyckim państwie?
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    https://www.youtube.com/shorts/bE5RDG0i5_I

    O co chodzi? Nie znam tej sztuczki na wyrobienie limitów
    mandatów.

  • 2. Data: 2024-04-21 17:23:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2024 o 17:05, alojzy nieborak pisze:
    > https://www.youtube.com/shorts/bE5RDG0i5_I
    >

    > O co chodzi? Nie znam tej sztuczki na wyrobienie limitów
    > mandatów.

    Jak nie jak tak. Kiedyś było w telewizji jak policjant tłummaczył
    mandatem, że na pustym chodniku rowerzysta stwarza niebezpieczeństwo bp
    ograniczenie jest do 50 a bezpieczeństwo czycha na niego na jezdni gdzie
    wszyscy jeżdzą zachowawcze 80@50 ale brak znaku z ograniczeniem zapewnia
    magiczną ochronę:P

    https://www.google.pl/maps/@52.2200048,21.045185,3a,
    75y,195.38h,89.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEqbKcyE64WM5Ue
    ZEKm85EQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Gdzieś tak od tamtego czasu uważam, że kulsony to banda oportunistów i
    bedą robić dowolnie głupie rzeczy jak im komendant karze (albo wręcz
    sami te głupoty będą wymyślać).

    A co do policji zatrzymującej rowery - tu akurat ciężko byłoby
    spierdolić, ale generanie to chyba rower podobno jest pojazdem, a
    zatrzymanie pojazdu to chyba jest opisane co i jak a na osidlówkach to
    mogą mnie na piechotę ganiać;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-04-21 17:38:20
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-21 o 17:23, Shrek pisze:

> [...]
    > spierdolić, ale generanie to chyba rower podobno jest pojazdem, a
    > zatrzymanie pojazdu to chyba jest opisane co i jak a na osidlówkach to

    W sumie nic nie zrozumiałem. Rozumiem tyle że kulson musi mieć podstawę
    prawną której nie znam. Na filmie który zapodałem chodnik wydaje się
    szeroki. Posiadać rower i co chwilę z niego złazić trochę lipnie.

    OT.
    Widać w dziadolandzie już hulajnogi jeżdżą znacznie wolniej niż np. 3
    lata temu. Tu akurat zdaje się pisy zadziałały. O i karta rowerowa
    potrzebna na hulajnogę:) Znaczy większość jeździ nielegalnie (jak to w
    bandyckim państwie).

    cyt.
    Dopuszczalna, maksymalna prędkość dla e-hulajnóg ma wynosić 20 km/h. Co
    więcej, uprawnione do poruszania się takim pojazdem będą tylko osoby
    posiadające kartę rowerową lub prawo jazdy kategorii AM, A1, B1 lub T.

  • 4. Data: 2024-04-21 18:00:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2024 o 17:38, alojzy nieborak pisze:

    > W sumie nic nie zrozumiałem. Rozumiem tyle że kulson musi mieć podstawę
    > prawną której nie znam. Na filmie który zapodałem chodnik wydaje się
    > szeroki. Posiadać rower i co chwilę z niego złazić trochę lipnie.

    Generalnie, że policjant zatrzymując pojazd ma zrobić to conajmniej ręką
    w sopsob czytelny. Zwykle w odniesieniu do rowerzystów tego nie robią,
    więc jedziesz dalej.

    A co do szerokości ma ona znaczenie dopiero jak na jezdni jest więcej
    niż 50. Na wisłostradzie nie było, więc w ramach akcji a jakże
    "bezpieczny rowerzysta" zgarniali ich na jezdnię gdzie pościągliwi
    jechali koło 80 a ci bardziej krewcy 100. No ale ograniczenie jest do 50
    a pan kulson nie jest od myślenia.

    > Dopuszczalna, maksymalna prędkość dla e-hulajnóg ma wynosić 20 km/h. Co
    > więcej, uprawnione do poruszania się takim pojazdem będą tylko osoby
    > posiadające kartę rowerową lub prawo jazdy kategorii AM, A1, B1 lub T.

    Szczerze - nie miałem pojęcia... I pewnie większość też nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-04-21 18:18:27
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-21 o 18:00, Shrek pisze:

    > Szczerze - nie miałem pojęcia... I pewnie większość też nie.

    Kika wypadków się zdarzyło dlatego łaskawcy z pisu przycięli prędkość
    wszystkim. W końcu musieli jakoś się wykazać. Oczywiście nikogo nie
    pytali o zdanie. A może posłuchali tych co wyrywają granty:
    https://twitter.com/szachmad/status/1780528082975183
    217

  • 6. Data: 2024-04-21 18:22:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2024 o 18:18, alojzy nieborak pisze:

    > Kika wypadków się zdarzyło dlatego łaskawcy z pisu przycięli prędkość
    > wszystkim.

    Tak wszystkim przycięli że nikt o tym nie wie ani nie ma jak tego
    egzekwować. Mogli przy okazji wpisał nakaz ładnej pogody w weekendy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2024-04-21 18:57:15
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-21 o 18:22, Shrek pisze:

    > Tak wszystkim przycięli że nikt o tym nie wie

    Ja wiem. Często przed oknem jeżdżą:)

    > ani nie ma jak tego
    > egzekwować.

    Przyjęli prawo. W wajśawce masz elektryczne hulajnogi na wynajem.
    Wcześniej popierdalały szybko, a teraz wolno.
    Rozumisz? Zarządca/właściciel musiał wklepać mniejszą max. prędkość.
    To samo tyczy się pewnie importera/sprzedawcy który takimi handluje.

  • 8. Data: 2024-04-21 19:07:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.04.2024 o 18:57, alojzy nieborak pisze:

    > Przyjęli prawo. W wajśawce masz elektryczne hulajnogi na wynajem.
    > Wcześniej popierdalały szybko, a teraz wolno.

    Nie zwróciłem uwagi.

    > Rozumisz? Zarządca/właściciel musiał wklepać mniejszą max. prędkość.
    > To samo tyczy się pewnie importera/sprzedawcy który takimi handluje.

    Tu akurat pewnie średnio - od razu wgrywają nowy soft;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2024-04-21 19:32:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2024 o 17:05, alojzy nieborak pisze:
    > https://www.youtube.com/shorts/bE5RDG0i5_I
    > O co chodzi? Nie znam tej sztuczki na wyrobienie limitów
    > mandatów.

    Po chodniku można rowerem jechać, jeśli ma on co najmniej 2 metry
    szerokości, a na pobliskiej jezdni dopuszczalna jest prędkość jazdy
    powyżej 50 km/h. No i jeszcze masz ustępować pierwszeństwa pieszym i
    jechać z prędkością do nich zbliżoną. Piszę z głowy. Nie chce mi się
    wyszukiwać podstaw prawnych, ale to taki elementarz dla rowerzystów.

    Mandat, to rzecz wtórna, bo z tego materiału wynika, że oni "łapią", a
    nie że nakładają mandaty, zatem mogą pouczać równie dobrze. Nie wiem, w
    którym to miejscu i jaka jest dopuszczalna prędkość na jezdni.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2024-04-21 19:35:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2024 o 19:07, Shrek pisze:

    > Tu akurat pewnie średnio - od razu wgrywają nowy soft;)

    Co nadal nie zmienia faktu, że jest ograniczenie prędkości.
    --
    (~) Robert Tomasik