  • 1. Data: 2024-04-13 13:57:10
    Temat: Zasady w zakładzie pracy
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Zastanawiam się, jakie są możliwości ubiegania się o zwrot kosztów
    zarejestrowania dowodów naruszenia zasad współżycia społecznego w
    zakładzie pracy art. 100 §2 p 6 kodeksu pracy.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19
    740240141/U/D19740141Lj.pdf

    Jeden z pracowników z pokoju zachowuje się niewłaściwie. Była mu
    zwracana uwaga, w ogóle nie reaguje. I sprawa wygląda tak:
    kilka rozmów i awantur z pracownikiem nie przyniosło rezultatu,
    zgłoszenie do kierownika działu który przeprowadził rozmowę,
    poskutkowało na około 1 miesiąc.
    Ponowna rozmowa z kierownikiem, rezultat był na około 1 miesiąc, i znowu
    wróciło. Niby z tym naruszeniem da się żyć, są opinie, że chodzenie z
    tym do kierownika to czepialstwo. Dyrektor powiedział, że nie zajmuje
    się takimi pierdołami, bo to sprawa kierownika. Żadna krzywda fizyczna
    nikomu się nie dzieje, nikt nie wzywa policji, bo nawet policja by do
    tego nie przyjechała, a nawet jeśli, to szansa że złapie sprawce akurat
    na naruszeniu zasad współżycia społecznego na prywatnym terenie,
    prywatnej firmy, jest prawie niemożliwa. Sprowadziłoby się zapewne tylko
    do wysłuchania stron, ta by powiedziała swoje, drugi wyparł wszystkiego,
    policjanci sporządzili by notatkę w notesie i poszli.
    Poszkodowana więc rejestruje teraz: kolejne zgłoszenie u kierownika,
    nagrała dźwięk, kierownik obiecał, że pogada.
    Pogadał, spokój był przez miesiąc i wróciło. Poszkodowana wynajęła więc
    lokal na przeciwko zakładu i rejestruje obraz wnętrza biura i balkonu z
    zewnątrz, naruszenia zasad współżycia społecznego nagrało się kilka
    razy. Poniosła koszty.

    Na razie to wszystko odbywa się na gębę. Trwa to 3 może 5 lat. Osoba
    naruszająca zasady została poinformowana że jest nagrywana, ale nie robi
    to na niej wrażenia. Ma 1 rok do emerytury, zwolnić jej nie można.
    Biuro jest jednopokojowe, nie ma jak przenieść osób, rozdzielić ich.

    Jeśli poszkodowana pokaże osobie nagrania lub kierownikowi, ci mogą
    uniemożliwić dalsze zbieranie materiału w ten sposób.

    Co robić? jak żyć? Jak wspólnie funkcjonować w biurze z takim kimś?
    Złożyć wniosek o trwałą pracę zdalną? Jest taka możliwość. Jak
    umotywować? Dyrektor i kierownik są bardzo niechętni do dawania zdalnej
    pracy, oczywiście w stanie wyższej konieczności wyrażają zgodę np.
    dziecko chore, typu "weź zdalną, nie bierz zwolnienia, bo nie mam kim
    robić".

  • 2. Data: 2024-04-13 16:43:25
    Temat: Re: Zasady w zakładzie pracy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-13, Monika Głowacka <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > pracy, oczywiście w stanie wyższej konieczności wyrażają zgodę np.
    > dziecko chore, typu "weź zdalną, nie bierz zwolnienia, bo nie mam kim

    Monika, weź Ty napisz konkretnie o co chodzi bo jak na razie to się
    można zacząć zastanawiać, czy ta koleżanka nie ładuje się w kłopoty
    nagrywając coś przez okno.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2024-04-13 17:06:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.04.2024 o 13:57, Monika Głowacka pisze:

    > Jeden z pracowników z pokoju zachowuje się niewłaściwie.

    Co znaczy niewłaściwie? Onanizuje się do portretu premiera czy puszcza
    gęste bąki?

  • 4. Data: 2024-04-13 17:29:53
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    740240141/U/D19740141Lj.pdf

    > Monika, weź Ty napisz konkretnie o co chodzi bo jak na razie to się
    > można zacząć zastanawiać, czy ta koleżanka nie ładuje się w kłopoty
    > nagrywając coś przez okno.

    Staram się zrozumieć co to są zasady współżycia społecznego i chyba to
    jest to:
    W latach 60/70tych pracowałem w biurze gdzie kolega głośno słuchał radia
    w pokoju, trzeciemu koledze to przeszkadzało bo nie mógł się skupić, a
    ten nie mógł się skupić w takiej ciszy. Kierownik mówił, że mamy to
    załatwić między sobą, aby nie zawracać mu głowy bzdetami.

    W innym biurze jeden jarał "Radomskie" bez filtra, to go przenieśli do
    pokoju gdzie wszyscy jarali "Klubowe" DSy i inne "Łódzkie" itp, się w
    prosty sposób rozwiązał problem.
    Wtedy nikt nikogo nie nagrywał, bo nie było czym, a aparat fotograficzny
    nie mieścił się do kieszeni, a jeśli już dało się sfotografować coś z
    zaskoczenia, to następne zdjęcie, wymagało przewinięcia rolki,
    ustawienia ostrości i innych szczegółów.

    Teraz każdy ma kamere w smartfonie autofocusy i jest mania nagrywania
    wszystkiego i wszystkich.

    I jak tu się naczytałem wcześniej różnych postów, to teraz nawet jeśli
    chce się dochodzić swoich praw, to szerokorozumiany wymiar
    sprawiedliwości nawet oczekuje takich materiałów, szczególnie w tak
    zwanych sprawach "pierdziastych", nawet przy złym parkowaniu nie
    wystarczy powiedzieć na policji czy straży miejskiej, że samochód taki a
    taki źle zaparkował, zablokował dojazd do śmietnika, zablokował chodnik
    tylko służby chcą zdjęcie, bo słowo przeciw słowu przestało działać, a
    gdzie są ludzie to i są sprzeczki i spory.

    Rozumiem, że Monika rozmawiała znowu z jakąś koleżanką, była rano w
    sobotę na "ploteczkach" i usłyszała historię.
    Oglądam audyt obywatelski i chyba nie ma zakazu nagrywania zzewnątrz,
    jeśli nagrywanie jest z miejsca legalnie dostępnego nagrywającemu.
    Kwestia dalszego wykorzystania tego nagrania. Ale jeśli ma to mieć
    zastosowanie "wewnętrzne" w zakładzie pracy ewentualnie w wymiarze
    sprawiedliwości, to nie wiem jakie mogą kłopoty. Gdy sąsiad Cie podgląda
    przez okno, to wieszasz zasłony i problem z głowy.

  • 5. Data: 2024-04-13 17:34:56
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2024-04-13 o 17:06, nadir pisze:

    > Co znaczy niewłaściwie? Onanizuje się do portretu premiera czy puszcza
    > gęste bąki?

    Też o tym pomyślałem, ale nie ująłem tego w moim poprzednim poście.

  • 6. Data: 2024-04-13 17:43:28
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2024-04-13 o 17:29, Henryk Hajdan pisze:

    > W innym biurze jeden jarał "Radomskie" bez filtra, to go przenieśli do
    > pokoju gdzie wszyscy jarali "Klubowe" DSy i inne "Łódzkie" itp, się w
    > prosty sposób rozwiązał problem.

    Jakbyś zgadł. O to chodzi, tylko o e-papierosy. Ale nie pali w pokoju,
    tylko poza pokojem i przynosi te zapachy do pokoju gdzie się pracuje.
    Ustawa antynikotynowa zabrania palenia tylko w pokoju gdzie się pracuje,
    palarnia nie jest wyznaczona, bo nie musi.
    Prawo nie nadąża za rozwojem technologii.

  • 7. Data: 2024-04-13 19:22:33
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-04-13 o 17:43, Monika Głowacka pisze:

> [...]
    > palarnia nie jest wyznaczona, bo nie musi.
    > Prawo nie nadąża za rozwojem technologii.

    Dlatego, że prawo nie nadąża, jest coraz więcej takich sporów, palacze
    czy wapowacze palą i wapują, A wyników badań na ten temat jeszcze nie
    ma. Trzeba sobie jakoś radzić innymi przepisami.

  • 8. Data: 2024-04-13 20:12:02
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Monika, weź Ty napisz

    Weź nie cytuj tego czego nie zrozumiałeś ;-)

  • 9. Data: 2024-04-13 20:12:33
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 13.04.2024 o 17:29, Henryk Hajdan pisze:
    > Staram się zrozumieć

    kurwa następny prawnik

  • 10. Data: 2024-04-13 20:17:06
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 13.04.2024 o 19:22, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > Trzeba sobie jakoś radzić innymi przepisami.

    Za komuny w wojsku robiło się KOCÓWĘ.

    A wy chcecie go włóczyć po sądach?

    Nie macie się czym zająć?

    Typ chodzi co 15 minut na papierosa? W pracy?

    PS. a skąd wiesz że Twoje perfumy też kogoś nie rażą w nozdrza ;-)

    Prawnicy ;-)