  • Data: 2018-03-22 07:21:23
    Temat: Re: łoby Re: Radar laserowy nie spełnia przepisów!
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Moim zdaniem tu są jakieś niedoróbki związane z kalibracją tych
    > urządzeń. Powinno się te urządzenia przebadać i wyznaczyć tak tolerancję
    > pomiaru, by było wiadomo, że wolniej nie jechał. Jakikolwiek by to nie
    > był wynik, to ma być rzeczywisty.

    Ale tu nie chodzi o kalibrację. Z zasady działania wynika, że jeśli nie
    robisz pomiaru ze statywu, to nie ma możliwości wyeliminować
    niebezpieczeństwa że nie trafisz w ten sam punkt. Prawdę mówiąc to nawe
    t ze statywu szansa na to że trafisz zawsze w ten sam punkt jest nikła.

    Mierzy co 0.3 sekundy, trzymasz lidar ok, ale raz zmierzył odległość od
    grila, raz od szyby. Powiedzmy metr różnicy. to daje 3.33 metra na
    sekundę, które doda się do wynikau. Prawie 10km/h. Przy zachowaniu
    dobrych chęci i zasad pomiaru. A jak strzeli tak, że za pierwszym razem
    trafi w samochód a za drugim razem w stodołę 20 metrów dalej, to wyjdzie
    że jechał o 70+włąsciwa prędkość.

    > Nie wierzę, że jakakolwiek instytucja
    > badawcza nie jest w stanie drogą badań wyliczyć tych wielkości w taki
    > sposób, że sąd nie obali tego.

    NIe trzeba być instytucja badawczą - patrz wyżej.

    > Wyznaczamy dopuszczalny błąd pomiaru tak, żeby nie było żadnej
    > wątpliwości i tego się trzymamy. Jak określimy, że dopuszczalny błąd
    > jest powiedzmy 30 km/h, to od pomiaru odejmujemy to i tyle.

    Błąd może być dowolny. Jeśli nie ma ogranicznika prędkości maksymalnej
    to pewnie mogę ci wyklikać na przykład 250.

    Rożnica między iskrą a tym gównem jest taka, że iskra dawała często
    losowe wyniki, a tu można nimi po prostu manipulować.

    Shrek