  • 81. Data: 2016-07-01 22:23:14
    Temat: Re: jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-07-16 o 17:36, Kviat pisze:

    > A zapytał zanim zaczął walić w dzwony?

    Kuranty działają wieleset lat. Nie sądzę, by za Twojego życia je
    wynaleziono. Nie miał zatem nawet szansy.

  • 82. Data: 2016-07-01 22:46:11
    Temat: Re: jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne [bijące o 06:30 pod oknami]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Ja,to powoli dochodzę do - być może nieuprawnionego wniosku, że Tobie
    > nie tyle zależy na tym, by te dzwony nie grały, co na tym, by o tym pisać.

    A dlaczego go nie przetestujesz wprost pytaniem od której do której
    kościelne dzwony _pod jego oknami_ mogłyby sobie bić? Dla mnie on
    wygląda na "ostro napalonego" ale bicie w dzwony (dokładnie) *o 6:30*
    zaraz pod moimi oknami mnie po kilku miesiącach "mogłoby" doprowadzić
    do "znaczącego wkurwienia" ostro wzmocnionego systematycznym
    niedosypianiem.

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, nieprawdaż?
    Jego "punkt siedzenia" wygląda na dość wyjątkowy
    ale taki w który w *dużym* kraju też się musi trafić.

    --
    A. Filip
    Co komu pisane, to go nie minie. (Przysłowie polskie)

  • 83. Data: 2016-07-01 22:56:16
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-01 o 22:00, m pisze:

    > Ale zdrowy rozsądek nie jest tożsamy z twoimi poglądami. Na przykład -
    > mi takie dzwony nie przeszkadzają,

    Ale dyskusja nie jest o tym, czy komuś nie przeszkadzają.
    Jest o tym, że komuś przeszkadzają.

    > a dla mojej teściowej i wielu innych
    > mają wysoką wartość użytkową, bo budzą wtedy kiedy trzeba.

    To niech sobie kupi budzik. Wartość użytkowa ta sama, a innym nie
    przeszkadza.
    Ludzie to nie roboty, nie wszyscy muszą wstawać o tej samej porze.

    > Zdrowy rozsądek każe zbadać czego chce ogół i jaki jest zwyczaj.

    Zdrowy rozsądek podpowiada, że nie zawsze ogół wie lepiej czego chce.
    Wydaje mu się, że wie, a potem się budzi zdziwiony w państwie
    totalitarnym albo wyznaniowym.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 84. Data: 2016-07-01 23:07:45
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > No ale ten, kto tego zegara słucha od urodzenia może w ogóle nie
    > ogarnąć, że komuś to przeszkadza.

    Ale jak już ogarnie to wyłącza i przeprasza, a nie się głupio tłumaczy
    "że przecież wszyscy lubią".

    > Sporo w tym racji. Ale mojego prostego wdrożyć nie chcesz.

    Ale jakiego? Pomysł polegający na tym, że idziesz do proboszcza i mówisz
    mu, że dzwony przeszkadzają? A co on jest? Upośledzony?
    Do dobra, nie ogarnął, zapomniał się. Ale tak przez kilka lat codziennie
    się zapomina?
    Chcesz powiedzieć, że wykształcony człowiek nie rozumie, że to
    przeszkadza? Nie ogarnia?
    Oni to doskonale wiedzą. Czytają gazety i oglądają telewizję.

    Jak to sobie wyobrażasz? Idziesz po prośbie do gościa, który do lat wali
    w dzwony i on na to powie: "nie ma sprawy, już nie będę"? :)
    Raczej potraktuje Cię jak kosmitę. Do takich ludzi racjonalne argumenty
    nie trafiają. Oni rozumieją tylko argumenty siłowe: nakaz sądowy albo
    pusta taca.

    Gdyby był normalny, to taka interwencja w ogóle nie byłaby konieczna.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 85. Data: 2016-07-01 23:15:45
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Ja,to powoli dochodzę do - być może nieuprawnionego wniosku, że Tobie
    > nie tyle zależy na tym, by te dzwony nie grały,

    Nie ja zacząłem wątek.

    I mi nie zależy aż tak bardzo. Mi już nie dzwonią.
    Teraz dzwonią tylko w kościele, który jest ze trzy kościoły dalej, ale
    nadal w zasięgu słuchu (tak, takie zagęszczenie kościołów).
    Na szczęście nie codziennie i na tyle daleko, że do zniesienia i mnie
    nie budzą.

    > co na tym, by o tym pisać.

    A to nie jest grupa dyskusyjna? Coś przegapiłem?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 86. Data: 2016-07-01 23:27:01
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-01 o 22:46, A. Filip pisze:

    > A dlaczego go nie przetestujesz

    A co ja jestem? Królik?

    > wprost pytaniem od której do której
    > kościelne dzwony _pod jego oknami_ mogłyby sobie bić?

    O żadnej.
    Co to w ogóle za pomysł napierdalać dzwonami komuś pod oknem?

    > Dla mnie on
    > wygląda na "ostro napalonego"

    A ty dla mnie wcale nie wyglądasz.

    > ale bicie w dzwony (dokładnie) *o 6:30*
    > zaraz pod moimi oknami mnie po kilku miesiącach "mogłoby" doprowadzić
    > do "znaczącego wkurwienia" ostro wzmocnionego systematycznym
    > niedosypianiem.

    No. I niektórych wkurwia.
    http://gdynia-witomino.mojeosiedle.pl/viewtopic.php?
    p=17290&sid=ca8f8fba3ec20502c3bf59a0343ae804#17290

    Tłumaczenia księdza - bezcenne :)

    Stara sprawa, nie wiem jak się skończyła. Dla niewiedzących: Witomino to
    dzielnica-blokowisko. A w środku napierdalający dzwon :)

    > Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, nieprawdaż?

    Prawdaż.

    > Jego "punkt siedzenia" wygląda na dość wyjątkowy
    > ale taki w który w *dużym* kraju też się musi trafić.

    Zmartwię cię. Mój "punkt siedzenia" wcale nie jest taki wyjątkowy jak ci
    się wydaje. Ale rozumiem, że dla mieszkańca małej miejscowości lub wsi
    to może być totalna egzotyka.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 87. Data: 2016-07-01 23:40:13
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Kuranty działają wieleset lat. Nie sądzę, by za Twojego życia je
    > wynaleziono. Nie miał zatem nawet szansy.

    https://www.youtube.com/watch?v=Lfi9BK0uVKw

    "a za to w tygodniu nie dzwoni"

    I odnoszę dosyć mocne wrażenie, że nie o dzwony na "starówce" jakiegoś
    miasta chodzi (choć i to w XXI w wieku jest dziwne gdy przeginają), a o
    nadgorliwego proboszcza jakiegoś betonowego bunkra wybudowanego w
    czasach PRL (lub później) w środku osiedla.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 88. Data: 2016-07-01 23:45:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-07-16 o 23:07, Kviat pisze:

> [...]
    > przeszkadza? Nie ogarnia?
    > Oni to doskonale wiedzą. Czytają gazety i oglądają telewizję.

    A jak nie? Ja przykładowo uważam to za stratę czasu.

    > Jak to sobie wyobrażasz? Idziesz po prośbie do gościa, który do lat wali
    > w dzwony i on na to powie: "nie ma sprawy, już nie będę"? :)

    No mniej więcej tak. Ja bym jeszcze wcześniej umówił się telefonicznie
    albo e-mailem na tę rozmowę, bo by mi się nie chciało kilka razy chodzić.

    > Raczej potraktuje Cię jak kosmitę. Do takich ludzi racjonalne argumenty
    > nie trafiają. Oni rozumieją tylko argumenty siłowe: nakaz sądowy albo
    > pusta taca.

    A próbowałeś?

    > Gdyby był normalny, to taka interwencja w ogóle nie byłaby konieczna.

    To zalezy od przyjętych norm.

  • 89. Data: 2016-07-02 01:45:15
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Ja,to powoli dochodzę do - być może nieuprawnionego wniosku, że Tobie
    > nie tyle zależy na tym, by te dzwony nie grały, co na tym, by o tym pisać.

    Jak zamknę u siebie okna to nawet karetek pogotowia nie słyszę i
    samolotów. helikopterów, ktore ostatnio latają koło mojego bloku,
    chłopów latajacych po trawniku i ryczcymi maszynami koszących "trawnik"
    (ryk niemiłosierny).
    Muszę się przemęczyć z zamkniętymi oknami jak mnie coś takiego przeszkadza.
    Za domem mam szkołę zagraniczną. Na początku tak mi te dzieciaki drące
    mordy przeszkadzały, a teraz nawet się do nich przyzwyczaiłam i
    polubiłam te ich zabawy przed szkołą.
    Najgorsze jest dla mnie to, że jak dojde do ulicy i czekam na autobus to
    mnie strasznie głowa zaczyna boleć od szumu tych mknących samochodów. W
    tym momencie chętnie znalazlabym sie na jakiejś wsi, żeby odpocząć od
    szumu tych pędzcych i szumiacych pojazdów.

    --
    animka

  • 90. Data: 2016-07-02 01:50:23
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Nie. Wystarczy zdroworozsądkowo nie napierdalać codziennie o 6:30.
    Zamykaj okna na noc, albo wstań wcześniej, zamknij okna i śpij spokojnie
    dalej. Chyba nie masz jakichś rozwalających się okien tylko raczej takie
    solidne?

    --
    animka