  • 161. Data: 2016-09-09 08:40:40
    Temat: Re: jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 09/09/2016 02:49 PM, Kris wrote:

    > "Polska jest krajem katolickim

    Tako rzecze Konstytucja?

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 162. Data: 2016-09-09 08:47:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 września 2016 08:40:42 UTC+2 użytkownik
    > Tako rzecze Konstytucja?
    Tako rzecze nijaka Anna S.
    Być może Annna to pseudonim a prawdziwe imię to Konstytucja;)

    http://wiadomosci.onet.pl/kujawsko-pomorskie/torun-a
    nna-sobecka-broni-parafii-milosierdzia-bozego/feny8s

  • 163. Data: 2016-09-09 09:06:53
    Temat: Re: jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne [straszliwe 61 decybeli]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:
> [...]
    >
    > http://wiadomosci.onet.pl/kujawsko-pomorskie/torun-a
    nna-sobecka-broni-parafii-milosierdzia-bozego/feny8s

    61 decybeli zamiast 55 decybeli?
    A niech tym ateistom samoloty nad głowami lądują :-)

    --
    A. Filip
    Pomagaj człowiekowi wspinającemu się na górę, a nie temu, który czeka na

  • 164. Data: 2016-09-09 22:10:47
    Od: Kviat <null>

    W dniu 2016-09-09 o 09:06, A. Filip pisze:

    > A niech tym ateistom samoloty nad głowami lądują :-)

    A niech tym katotalibom muezin co rano zawodzi :-)
    Może w końcu zrozumieją, że napierdalanie dzwonami niczym się nie różni.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 165. Data: 2016-09-10 15:29:58
    Od: d...@g...com

    użytkownik Shrek napisał:
    > Kościół nie musi hałasować, nie robi nic,
    > żeby ten hałas ograniczyć i co więcej chce za to kasę.

    Skoro nic nie robi, skąd ten hałas?

    Co robi droga że za nią się płaci? Nic nie robi, stoi i czeka,
    a w kościele i grają i śpiewają przy czym kWh bija na liczniku,
    organista ma dzieci na wykarmieniu, sam rozumisz. Idziesz do
    terapeuty na kozetkę, płacisz grubą kaskę, a w kościele masz za darmo:)

    wiki:
    natężenie dźwięku jest odwrotnie proporcjonalne do kwadratu odległości od źródła.
    Podwojeniu odległości od źródła odpowiada więc czterokrotny spadek natężenia dźwięku

  • 166. Data: 2016-09-10 18:10:07
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    d...@g...com pisze:

> [...]
    > natężenie dźwięku jest odwrotnie proporcjonalne do kwadratu odległości
    > od źródła. Podwojeniu odległości od źródła odpowiada więc czterokrotny

    A to dotyczy _zawsze_ rozchodzenia się dźwięku na terenach dość gęsto
    zabudowanych?

    Ja spotkałem parę takich "cudów akustyki" jak "akustyczne wąwozy"
    ( dźwięk odbija się od długich budynków po obu stronach).

    --
    A. Filip
    Kwiat lotosu, liść lotosu i nasienie lotosu wychodzą z jednego

  • 167. Data: 2016-09-12 14:57:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    d...@g...com pisze:

    >A to dotyczy _zawsze_ rozchodzenia się dźwięku na terenach dość gęsto
    >zabudowanych?

    W zasadzie w wolnej przestrzeni. I przy punktowym zrodle.
    Z tym ze ... czterokrotnie spada fizyczne natezenie dzwieku, tzn moc.

    Ucho ma czulosc logarytmiczna i odbiera to jako "nieznacznie ciszej"

    >Ja spotkałem parę takich "cudów akustyki" jak "akustyczne wąwozy"
    >( dźwięk odbija się od długich budynków po obu stronach).

    Jak najbardziej moze wystapic.
    Falowod jak kazdy inny :-)

    J.

  • 168. Data: 2016-09-12 15:03:06
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > Z tym ze ... czterokrotnie spada fizyczne natezenie dzwieku, tzn moc.
    >
    > Ucho ma czulosc logarytmiczna i odbiera to jako "nieznacznie ciszej"

    Żeby tylko. wydaje mi się że jedno znane mi miejsce robi za
    "DUŻE pudło rezonansowe" dla pewnych specyficznych hałasów w pewnych
    specyficznych warunkach (zauważam głównie "bladym świtem" przy otwartych
    oknach).

    --
    A. Filip
    Roztropniej dać wełnę niż całego barana. (Przysłowie ormiańskie)

  • 169. Data: 2016-09-15 15:57:31
    Od: d...@g...com

    użytkownik A. Filip napisał:

    > Ja spotkałem parę takich "cudów akustyki" jak "akustyczne wąwozy"
    > ( dźwięk odbija się od długich budynków po obu stronach).

    Dopuszczam taką możliwość i kumulację.
    Już w średniowieczu jaki pan kazał wybudować kościół taki
    by głos jego małżonki w czasie spowiedzi po odbiciu od górnego klepiska
    słyszany akurat tam gdzie stał ten Pan (książę jaki, nie pamiętam).
    Inwigilacja już wtedy była:)

  • 170. Data: 2016-09-18 22:03:28
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 26.06.2016 o 16:37, kriters pisze:
    /.../
    > PS. Darujcie sobie pierdolenie typu "wyprowadź się do dżungli".

    Zrób nagranie na komórce.