  • 1. Data: 2016-06-18 21:18:52
    Temat: opłata za śmieci gdy nie mieszka się
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Na dzisiejszym walnym zebraniu członków spółdzielni mieszkaniowej,
    usłyszałam z ust pani prezes, że zwolnienie z opłat za wywóz śmieci
    przysługuje wtedy, gdy nikt w mieszkaniu nie przebywa.
    Czyli mieszkanie jest niezamieszkałe.
    A co z członkiem rodziny, który wyjechał (nie wymeldował się) na drugi
    koniec Polski i tam płaci za śmieci?
    Dodała, że przy braku obowiązku meldunkowego (coś skłamała, bo jeszcze
    tak nie ma) w zasobach spółdzielczych przebywają osoby niezameldowane
    i nikt (podobno) nie zgłasza ich do opłat za śmieci.
    Spółdzielnia czuje się wg niej oszukiwana i dlatego pobiera opłaty od
    ilości osób zameldowanych w lokalu, bez względu na to czy tam przebywają.

    Szukam w googlu unormowań prawnych, ale nie znajduję dotyczących tego
    zagadnienia.
    Znajduję dużo tekstu czy dyskusji, ale z minionych lat, czyli
    niekoniecznie dziś obowiązujących.
    Może ktoś podpowie jak dotrzeć do unormować w/w zagadnienia.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-06-18 23:05:47
    Temat: Re: opłata za śmieci gdy nie mieszka się
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-06-16 o 21:18, Krycha pisze:

    > Może ktoś podpowie jak dotrzeć do unormować w/w zagadnienia.

    Po zmianie ustawy opłaty za wywóz śmieci mniej więcej przypominają
    podatek. Wejdź na stronę Twojej Gminy i sprawdź, jak to unormowano. U
    nas przykładowo są deklaracje i płaci się od faktycznie zamieszkałych, a
    nie zameldowanych. Ostatnio słyszałem,że w naszym 80-cio tysięcznym
    mieście w deklaracjach śmieciowych brakuje 17.000 ludzi.

  • 3. Data: 2016-06-19 07:38:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Ostatnio słyszałem,że w naszym 80-cio tysięcznym
    > mieście w deklaracjach śmieciowych brakuje 17.000 ludzi.

    Zupełnie OT: dlaczego "80-cio" i dlaczego "17.000"?

  • 4. Data: 2016-06-19 12:58:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-06-16 o 07:38, cef pisze:

    > Zupełnie OT: dlaczego "80-cio" i dlaczego "17.000"?

    Bo tak :-)

  • 5. Data: 2016-06-19 20:12:36
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie zameldowanych. Ostatnio słyszałem,że w naszym 80-cio tysięcznym
    > mieście w deklaracjach śmieciowych brakuje 17.000 ludzi.

    Czyżby nie obowiązywało w całej Polsce takie samo prawo "śmieciowe"?
    Każda gmina może ustalać swoje prawo?

    Krycha.

  • 6. Data: 2016-06-19 21:32:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-06-16 o 20:12, Krycha pisze:

    > Czyżby nie obowiązywało w całej Polsce takie samo prawo "śmieciowe"?
    > Każda gmina może ustalać swoje prawo?

    Obowiązuje, ale sposób zbierania opłat pozostawiło w gestii gmin, na
    które spadł obowiązek ich zbierania. Nie chce mi się sprawdzać
    wszystkich gmin, czy czasem któraś w deklaracji nie ma zameldowanych,
    zamiast zamieszkałych - choć zdrowy rozsądek podpowiada, że nie powinna.