  • 1. Data: 2016-06-23 07:11:01
    Temat: Unia Europejska chroni oszustów i złodziei
    Od: z <...@...pl>

    Unijne organy przyczepiły się właśnie do automatycznego nakładania kar
    przez UOKIK na przedsiębiorców za stosowanie w swoich umowach klauzul
    niedozwolonych.
    Tak nie można mówi unia. Idźcie do sądu i jak po kilku latach
    udowodnicie że białe jest białe a czarne jest czarne to może pozwolimy
    wam ukarać firmę co oszukiwała klientów na miliony.
    A na razie kary do zwrotu.

    Żałość

    PS. Co będzie następne? Policja, Straż Miejska, Urząd skarbowy, Sanepid,
    inspekcja pracy...
    Co kur... jest? Brukselskie biurwy się naćpały czy robią to specjalnie?

  • 2. Data: 2016-06-23 08:51:12
    Temat: Re: Unia Europejska chroni oszustów i złodziei
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > udowodnicie że białe jest białe a czarne jest czarne to może pozwolimy
    > wam ukarać firmę co oszukiwała klientów na miliony.

    Ponieważ KE po cichu reprezentuje interesy międzynarodowych instytucji finansowych,
    to pewnie te instytucje chcą mieć jeden typ umowy bez klauzul niedozwolonych innych w
    każdym kraju UE.

    ---
    Avast.

  • 3. Data: 2016-06-23 09:00:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-23 o 08:51, Danusia pisze:
    > Ponieważ KE po cichu reprezentuje interesy międzynarodowych instytucji finansowych,
    to pewnie te instytucje chcą mieć jeden typ umowy bez klauzul niedozwolonych innych w
    każdym kraju UE.

    Myślisz że w tym sypiącym się burdelu ktoś ma jeszcze jakiś strategiczny
    dalekowzroczny cel? :-)

  • 4. Data: 2016-06-23 09:00:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, z <...@...pl> wrote:

> [...]
    > udowodnicie że białe jest białe a czarne jest czarne to może pozwolimy
    > wam ukarać firmę co oszukiwała klientów na miliony.

    To w ogólności wg Ciebie lepiej jest np. jak jakiś urząd przywali
    karę na "1 mln", przedsiębiorstwo upadnie i dopiero po latach
    "sądzenia się" wychodzi, że "ojej, pomyliliśmy się"?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2016-06-23 09:08:25
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

    > To w ogólności wg Ciebie lepiej jest np. jak jakiś urząd przywali
    > karę na "1 mln", przedsiębiorstwo upadnie i dopiero po latach
    > "sądzenia się" wychodzi, że "ojej, pomyliliśmy się"?

    Konsumenci są dla przedsiębiorstw a nie przedsiębiorstwa dla konsumentów? :-)

    Prawa przedsiębiorstw które na potęgę jedno za drugim prowadziły
    oszukańcze subskrypcje na usługi SMSowe ja mam głęboko w dupie.
    Prawa banków od kredytów frankowych i opcji walutowych *też* .

    Inwestorzy zagraniczni w Polsce wytrwałym wysiłkiem wypracowali sobie
    to że konsumenci ich prawa mają już bardzo _głęboko_ w dupie w
    afromerykanina, a automatyczna życzliwość konsumentów dla nich to
    już też przeszłość.

    --
    A. Filip
    Wysoki do nieba, a głupi jak trzeba. (Przysłowie polskie)

  • 6. Data: 2016-06-23 09:20:46
    Od: z <...@...pl>

    > To w ogólności wg Ciebie lepiej jest np. jak jakiś urząd przywali
    > karę na "1 mln", przedsiębiorstwo upadnie i dopiero po latach
    > "sądzenia się" wychodzi, że "ojej, pomyliliśmy się"?

    Ale czego/kogo Ty bronisz?
    Jeśli w polskim prawie jest zapisane że takie klauzule są niedozwolone.
    Jeśli poprzedni rząd ;-) przez osiem lat rzetelnie wprowadzał prawo
    unijne i jego dyrektywy, jeśli do tej pory nikt zastrzeżeń nie składał
    do działalności UOKIK a wręcz przeciwnie narzekano że jest zbyt łaskawy
    i mało gramotny
    To o co teraz kamon? :-)
    Jest wiele kar nakładanych na przedsiębiorców w trybie administracyjnym
    od różnych instytucji.

    Że to chodzi o tych naszych zaprzyjaźnionych złodziei i oszustów, tych
    większych co mają skuteczne lobbingi to NIEEEEEE?

  • 7. Data: 2016-06-23 09:30:00
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, z <...@...pl> wrote:

    > Ale czego/kogo Ty bronisz?

    Tego, że prawo nie jest precyzyjne i interpretacje się zmieniają.
    I że powinien być możliwość odwołania się bez ogłaszania bankructwa.

    > Jeśli w polskim prawie jest zapisane że takie klauzule są niedozwolone.

    Możliwości *wstrzymania* kar do momentu *udowodnienia* winy przez prawomocny
    wyrok sądowy. Tylko tyle i aż tyle.

    > Jest wiele kar nakładanych na przedsiębiorców w trybie administracyjnym
    > od różnych instytucji.

    I nie sądzisz, że kary które mogą położyć firmę na łopatki powinny
    mieć tryb odwoławczy? Lepiej zbankrutować przedsiębiorstwo (które
    te kary w konsekwencji np. też nie zapłaci, bo nie będzie miało
    z czego, tylko ogłosi upadłość)?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2016-06-23 09:34:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, A. Filip <a...@b...pl> wrote:

    [...]

    > Prawa przedsiębiorstw które na potęgę jedno za drugim prowadziły
    > oszukańcze subskrypcje na usługi SMSowe ja mam głęboko w dupie.
    > Prawa banków od kredytów frankowych i opcji walutowych *też* .

    Ale ja nie mówię o tym by nie karać.
    Mówię o tym by karać po uprawomocnieniu się decyzji.

> [...]
    > to że konsumenci ich prawa mają już bardzo _głęboko_ w dupie w
    > afromerykanina, a automatyczna życzliwość konsumentów dla nich to

    Gadka pełna frazesów godna polityka.
    99% firm to są małe firmy które nie radzą sobie super w ciągle
    zmieniającym się środowisku prawnym. Możesz się oczywiście na to
    obrażać, ale taka jest rzeczywistość.

    I teraz karanie "decyzją administracyjną" w sposób który może położyć
    firmę jest wg mnie błędem. Kara ma być dotkliwa, nie rażąca. I przede
    wszystkim musi być słuszna, więc musi być możliwość obrony przed
    sądem.

    Bo inaczej istnieje groźba że odpowiednio "potraktowany" łapówką urzędnik
    wyda decyzje rujnującą firmę i nikt (poza ową firmą i pracującymi w niej
    ludźmi) nie poniesie za to konsekwencji.

    Mało takich przypadków było?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2016-06-23 09:41:02
    Od: z <...@...pl>

    > Tego, że prawo nie jest precyzyjne i interpretacje się zmieniają.
    > I że powinien być możliwość odwołania się bez ogłaszania bankructwa.

    Twoje obawy o kondycję firm typu "pobieraczek"
    (nie chce mi się ty wymieniać bo można się porzygać)
    Jest dla mnie dziwne.
    Akurat zapisy klauzul niedozwolonych są dość jasne (są coraz bardziej
    rozszerzane) i nie wiem o czym tu dyskutować. Unia każe chronić
    konsumentów przed takimi zapisami i każde niejasności interpretować na
    korzyść strony słabszej czyli konsumenta.

    Albo stosujemy zasady UE albo nie. Albo rybki albo akwarium ;-)

    > Możliwości *wstrzymania* kar do momentu *udowodnienia* winy przez prawomocny
    > wyrok sądowy. Tylko tyle i aż tyle.

    Kary Sanepidu też chcesz wstrzymywać bo są wątpliwości? :-)

> [...]
    > mieć tryb odwoławczy? Lepiej zbankrutować przedsiębiorstwo (które
    > te kary w konsekwencji np. też nie zapłaci, bo nie będzie miało

    Lepiej żeby to przedsiębiorstwo przestrzegało obowiązującego prawa.
    Takie podejście, może drastyczne i wydawałoby się "nieludzkie" :-) jest
    na dłuższą metę zdrowsze dla wszystkich i dla przedsiębiorców i dla
    konsumentów.
    Są ludzie którzy tego nie rozumieją oszołomieni liberalnym "róbta co
    chceta". Szanujemy ich :-)

  • 10. Data: 2016-06-23 09:43:12

    > Ale ja nie mówię o tym by nie karać.
    > Mówię o tym by karać po uprawomocnieniu się decyzji.

    W ten sposób to te malęńkie kary już na tych grubych rybach nie będą
    robić żadnego wrażenia.
    Jeśli uważasz że nieskuteczne prawo to dobre prawo to masz do takiego
    poglądu prawo :-)