  • 1. Data: 2016-06-19 10:32:19
    Temat: Bank i staruszka
    Od: "Krzys'" <p...@w...pl>

    Witam
    Jaką drogą prawną spowodować by bank nie blokował staruszce 88 lat wypłacić
    wszystkie gromadzone przez dziesiątki lat pieniądze, jeżeli takowa posiada
    wszelkie cechy tożsamości i dowód, a z przyczyn oczywistych wiekiem nie
    potrafi potwierdzić identycznie złożonego przy założeniu konta podpisu?
    Czy to jeszcze jeden horror dzisiejszych czasów?
    Czy jest jakaś droga poza złożeniem pozwu sądowego, który wymaga sporej
    opłaty wstępnej a potem może i biegłego, adwokata etc?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-06-19 11:10:57
    Temat: Re: Bank i staruszka
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 19.06.2016 10:32, Krzys' wrote:
> [...]
    > Czy jest jakaś droga poza złożeniem pozwu sądowego, który wymaga sporej
    > opłaty wstępnej a potem może i biegłego, adwokata etc?

    Spróbuj napisać do Samcika, on zajmuje się ciekawymi przypadkami. Jaki
    to bank w taki buraczany sposób się zachowuje?

    JaceK

  • 3. Data: 2016-06-19 12:55:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-06-16 o 10:32, Krzys' pisze:
> [...]
    > takowa posiada wszelkie cechy tożsamości i dowód, a z przyczyn
    > oczywistych wiekiem nie potrafi potwierdzić identycznie złożonego przy

    potwierdzenie zlecenia podpisem jest jednym z wielu możliwych sposobów
    potwierdzenia. To nadal środki tej kobiety i bank pracownik banku)
    odmawiając ich wypłaty dopuszcza się przywłaszczenia tych środków. Może
    przed zawiadomieniem prokuratury warto mu to uświadomić?

    > Czy to jeszcze jeden horror dzisiejszych czasów?
    > Czy jest jakaś droga poza złożeniem pozwu sądowego, który wymaga sporej
    > opłaty wstępnej a potem może i biegłego, adwokata etc?

    Chcesz pozywać bank? To już taniej wyjdzie pełnomocnictwo u normalnego
    notariusza :-)

  • 4. Data: 2016-06-19 12:57:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-19 o 10:32, Krzys' pisze:
> [...]
    > Czy jest jakaś droga poza złożeniem pozwu sądowego, który wymaga sporej
    > opłaty wstępnej a potem może i biegłego, adwokata etc?

    Niech w innym oddziale złoży wniosek o dostęp internetowy.
    To jej przyjmą z pocałowaniem ręki - nawet jak podpis będzie odbiegał.
    A potem z pocałowaniem w d...wyprowadzi kasę.

  • 5. Data: 2016-06-19 13:07:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzys' p...@w...pl ...

> [...]
    > czasów? Czy jest jakaś droga poza złożeniem pozwu sądowego, który
    > wymaga sporej opłaty wstępnej a potem może i biegłego, adwokata etc?

    To jest cos co mnie czesto smieszy w banku.
    Przychodzi człowiek, ma dowód osobisty ale dodatkowo kaze mu sie podpisywac
    zgodnie ze wzorem. Kiedy jednak ten podpisze inaczej, panienka z okienka
    podpowiada, jak się podpisac bardziej zgodnie ze wzorem. I tak do skutku.
    Jaka w zwiazku z tym daje to weryfikacje?

  • 6. Data: 2016-06-19 13:16:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-19 13:07, Budzik wrote:
    > Jaka w zwiazku z tym daje to weryfikacje?

    Managerska, czyli dupchron.

    ING kilka razy pokazywał mi jak sie podpisać przekręcając monitor.
    Zapytałem pracownika co to daje, odpowiedzi nie uzyskałem poza
    "procedury". Możliwe że z powodu "korpo AI" sami nie wiedza po co to robią.

  • 7. Data: 2016-06-19 13:44:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > odmawiając ich wypłaty dopuszcza się przywłaszczenia tych środków. Może
    > przed zawiadomieniem prokuratury warto mu to uświadomić?

    Aż dziwne, że chyba policjant używa tak niewłaściwych pojęć. Pracownik
    banku? Przywłaszcza? Really?

    Pomijając już niuanse prawne, których policjant może rzeczywiście nie
    znać - środki wpłacone w banku są własnością banku, klient ma tylko
    roszczenie o ich wypłatę (to z prawa bankowego) - zatem śmiesznym jest
    zarzut "przywłaszczenia" swoich środków.

    Poza tym masz rację - podpis jest jednym z wielu możliwych sposobów, ale
    *nie* jest nim "okazanie dowodu", czy stawienie się osoby, która nie
    umie złożyć swojego podpisu.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-06-19 13:45:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-19 o 13:07, Budzik pisze:
    > Użytkownik Krzys' p...@w...pl ...

    > To jest cos co mnie czesto smieszy w banku.
    > Przychodzi człowiek, ma dowód osobisty

    Śmieszyłoby to, jakbym przyszedł z twoim dowodem i wypłacił, a gdybyś
    się pulpał, to by bank powiedział, że Krzysiowi nie zależało na tym, aby
    podpis się zgadzał?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-06-19 13:46:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Zapytałem pracownika co to daje, odpowiedzi nie uzyskałem poza
    > "procedury". Możliwe że z powodu "korpo AI" sami nie wiedza po co to robią.

    Po prostu pokolenie kolorowych ekranów i miziania palcem zapomniało już
    jakie znaczenie ma podpis.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-06-19 15:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Śmieszyłoby to, jakbym przyszedł z twoim dowodem i wypłacił, a gdybyś
    > się pulpał, to by bank powiedział, że Krzysiowi nie zależało na tym, aby
    > podpis się zgadzał?

    Nie musisz udawać ze nie zrozumiałes...
    Oczywistym jest ze nie chodzi o fakt posiadania dowodu, tylko o weryfikację
    tozsamosci na jego podstawie.
    Chociaz fakt - pojawia sie problem blizniaków...

    Tak czy siak - podpowiadanie kształtu podpisu w takiej sytuacji nie
    poprawia bezpieczenstwa moich pieniedzy.

    Załóżmy zatem, ze klient nie jest w stanie podpisac sie tak jak na wzorze
    (np. nie pamietaj ak sie wczesniej podpisywał)

    Co zrobic?