  • 21. Data: 2005-07-15 15:13:08
    Temat: Re: falszywy alarm bombowy i zarzut usilowania spowodowania zagrozenia
    Od: blas <m...@d...com>

    macso wrote:

    > Użytkownik "blas"

    > proponuję stań przed uciekającym tlumem
    > i siłą swojego wielkiego umysłu postaraj się powstrzymać
    > (powiedz im że jak tak będa pędzić to cię zadepczą -
    > może usłuchaja)
    >
    > macso

    To sie da przewidziec. I dlatego projektuje sie wyjscia odpowiednie do
    przewidywalnego maksymalnego zaludnienia. Faktycznego, a nie
    dopuszczalnego normami. A w dodatku daje sie zamki otwierane samoczynnie
    popchnieciem ciala, a nie klamkami.

    Co Ty wygadujesz?

  • 22. Data: 2005-07-15 15:19:22
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blas"

    > I te panike da sie jak najbardziej przewidziec i zaprojektowac schody
    > mogace ewakuowac na raz odpowiednia do pojemnosci ilosc osob.

    gdyby wszystkie stacje metra miały zaprojektowane schody tak zeby umożliwić
    ewakuację każdegi tłumu w godzinach szczytu
    to by się stacje tylko ze schodzów składaly

    macso

  • 23. Data: 2005-07-15 15:22:47
    Od: blas <m...@d...com>

    macso wrote:

> [...]
    > ewakuację każdegi tłumu w godzinach szczytu
    > to by się stacje tylko ze schodzów składaly

    I najczesciej skladaja na koncow peronow. Wg moich obserwacji
    konstrukcja schodow jest na ogol odpowiednia do najwiekszego
    przewidywalnego zaludnienia w godzinach szczytu. Wyjsci jest wiecej niz
    na koncach pewronow. Od tego momentu trzeba uruchomic milicyjny mozg. Z
    tym moze byc gorzej.

  • 24. Data: 2005-07-15 15:32:18
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    blas napisał(a):
> [...]

    > przewidywalnego maksymalnego zaludnienia. Faktycznego, a nie
    > dopuszczalnego normami. A w dodatku daje sie zamki otwierane samoczynnie

    Byłes kiedys w warszawskim metrze, czy tylko tak kłapiesz?

    --
    Falkesntein
    ordo Lumine

  • 25. Data: 2005-07-15 15:34:04
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    blas <m...@d...com> naskrobał/a w news:ylQBe.234$Zx3.138@trndny05:

    > I te panike da sie jak najbardziej przewidziec i zaprojektowac schody
    > mogace ewakuowac na raz odpowiednia do pojemnosci ilosc osob.

    I co to pomoże, gdy ktoś się potknie?

    > nie prawda.

    Prawda.

    > Poza tym, panike da sie to przewidziec.

    I co to przewidywanie da, gdy tłum rzuci się do ucieczki?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I have been experimenting with Artificial Stupidity software and I guess it found my
    Internet connection.

  • 26. Data: 2005-07-15 15:38:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    badzio wrote:

    > 1) Spowodowanie paniki (mozliwosc ofiar)
    > 2) Ktos o slabszych nerwach moglby zaslabnac, dostac zawalu itp
    > 3) Sciagniecie policji/pogotowia/strazy w rejon rzekomego zagrozenia -
    > gdyby w tym samym czasie nastapil wybuch w innej czesci miasta bylby
    > duzy problem. Gdyby nawet zdarzyl sie jakis karambol, koniecznosc
    > skoncentrowania sie na falszywym alarmie bylaby uciazliwoscia.
    > 4) Koniecznosc zorganizowania objazdow, takze dla karetek - gdyby akurat
    > jechala karetka z ciezka chorym, pewnie bylaby zmuszona jechac objazdem
    > - dodatkowe minuty moglyby zawazyc na szansach przezycia pacjenta

    W ten sposób można by skazać każdego... organizatora i uczestnika każdej
    demonstracji. Nawet legalnej.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 27. Data: 2005-07-15 15:40:13
    Od: blas <m...@d...com>

    Otto Falkenstein wrote:

    > Byłes kiedys w warszawskim metrze, czy tylko tak kłapiesz?

    bylam, i odruchowo analizuje takie szczegoly. STWIERDZAM, ze na stacjach
    ktore widzialam, a widzialam pare, drogi ewakuacyjne sa wystarcajace dla
    przeprowadzenia w fgodzinach szczyty szybkiej i zorganizowanej
    ewakuacji. Warunkiem jest przeszkolenie organizatorow i odrobina mozgu.

    Nie jest wystaczajace tworzenie komor zabezpieczajace przez
    rozprzestrzenianiem dymu, ale to juz inna sprawa.

  • 28. Data: 2005-07-15 16:12:07
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: blas [Fri, 15 Jul 2005 15:10:22 GMT]:

    > I te panike da sie jak najbardziej przewidziec i zaprojektowac
    > schody mogace ewakuowac na raz odpowiednia do pojemnosci ilosc
    > osob.

    Te schody znaczy sie te osoby zwiaza i wyniosa z metra...?

    Widziales ty kiedys spanikowany tlum?

    Tam jest od cholery mlodych sprawnych osob, ktore beda po
    trupach wybiegac na zewnatrz, i pokazna ilosc dzieci, ludzi
    starszych, niepelnosprawnych, ktorzy nie maja szans nie tylko
    tamtych dogonic, ale nawet zejsc im z drogi. Zaslabniecie
    moze sie zdarzyc nawet bez tlumu, latem, w takim upale, nie
    ma praktycznie szansy zeby chociaz jedno sie nie zdarzylo.
    Ktos upadnie, tlum go zdepcze, policja nic na to nie poradzi.
    Zdenerwowany starszy czlowiek moze dostac zawalu, dziecko
    oderwane naporem uciekajacych osob od rodzicow moze zostac
    przewrocone, zdeptane, moze sie zgubic, moze sie wystraszyc
    i schowac w malo bezpiecznym miejscu.

    Daj spokoj, jak jestes w stanie to opanowac pokaz, na zywo
    na prawdziwym spanikowanym tlumie -- a ja wtedy oglosze Cie
    Wszechmogacym i postawie Ci oltarzyk.

    > nie prawda. Poza tym, panike da sie to przewidziec.

    Przewidziec? Tak.
    Opanowac? Nie.

    Kira

  • 29. Data: 2005-07-15 16:21:25
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    nie rozumiesz sytuacji gosciu, usilowanie to w przypadku gdy policja,
    karetki i straz pojechali na to miejsce a mogla sie wydazyc jakas inna
    katastrofa i tam byliby tez potrzebni - to jest chyba proste
    a jesli by sie tak stalo faktycznie, to jest to spowodowanie zagrozenia
    nawet nie bedac prawnikiem takie tlumaczenie rozwiazuje cala sytuacje,
    ktora chciales zagmatwac

  • 30. Data: 2005-07-15 16:21:48
    Od: blas <m...@d...com>

    Kira wrote:

> [...]
    > oderwane naporem uciekajacych osob od rodzicow moze zostac
    > przewrocone, zdeptane, moze sie zgubic, moze sie wystraszyc

    To wszystko da sie przewidzieci co najmniej zminimalizowac. Oczywiscie
    kiedy na stacji zatzyma sie pociag z kibicami Gwardii, to sprawa bedzie
    wygladala inaczej. To jednak sa wyjatki. Tlumgodziny szczytu da sie
    jednakprzewidziec.

    > Daj spokoj, jak jestes w stanie to opanowac pokaz, na zywo
    > na prawdziwym spanikowanym tlumie -- a ja wtedy oglosze Cie
> [...]

    Wiec dlatego projektuje sie odpowiednia ilosc odpowiednich drog
    ewakuacyjnych. Co za problem?