  • 31. Data: 2005-07-15 16:23:06
    Temat: Re: falszywy alarm bombowy i zarzut usilowania spowodowania zagrozenia
    Od: blas <m...@d...com>

    Harry wrote:

    > nie rozumiesz sytuacji gosciu, usilowanie to w przypadku gdy policja,
    > karetki i straz pojechali na to miejsce a mogla sie wydazyc jakas inna
    > katastrofa i tam byliby tez potrzebni - to jest chyba proste
    > a jesli by sie tak stalo faktycznie, to jest to spowodowanie zagrozenia
    > nawet nie bedac prawnikiem takie tlumaczenie rozwiazuje cala sytuacje,
    > ktora chciales zagmatwac

    Najlepsze w tym wszytskim jest ze oskarzony o glupi telefon jest nie kto
    inny jak milicjant w Wawy. :-P

  • 32. Data: 2005-07-15 16:29:38
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    blas <m...@d...com> naskrobał/a w news:woRBe.56$xe3.17@trndny09:

    > Wiec dlatego projektuje sie odpowiednia ilosc odpowiednich drog
    > ewakuacyjnych. Co za problem?

    W czym odpowiednia ilość odpowiednich dróg ewakuacyjnych pomoże komuś, po
    kim prebiegło 100 ludzi?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Pesymista twierdzi, ze wszystkie kobiety to nierzadnice. Optymista nie jest tego
    zdania, ale ma nadzieje.

  • 33. Data: 2005-07-15 16:31:22
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: blas [Fri, 15 Jul 2005 16:21:48 GMT]:

    > To wszystko da sie przewidzieci co najmniej zminimalizowac.

    Alez ja wcale nie twierdze ze sie nie da przewidziec. Malo tego,
    mozna z gory zakladac w ciemno, ze przy okazji ewakuacji bedzie
    tez i panika.

    Ja Ci tylko mowie, ze jak opanujesz spanikowane kilkaset osob,
    to stawiam oltarzyk.

    > Wiec dlatego projektuje sie odpowiednia ilosc odpowiednich
    > drog ewakuacyjnych. Co za problem?

    Problem najwyrazniej polega na tym, ze nie masz bladego pojecia
    co to jest spanikowany tlum i jak toto sie zachowuje.

    Tam nie dziala zadna logika.

    Kira

  • 34. Data: 2005-07-15 16:41:30
    Od: blas <m...@d...com>

    Goomich wrote:

    > blas <m...@d...com> naskrobał/a w news:ylQBe.234$Zx3.138@trndny05:

    > I co to pomoże, gdy ktoś się potknie?

    A po poreczach nie slyszales? A o rzedach rownoleglych poreczy
    ograniczajacych ilosc osob na raz to slyszales?

    > Prawda.

    > I co to przewidywanie da, gdy tłum rzuci się do ucieczki?

    infantylne myslenie. Twierdze ze z przedmiotami scislymi nie miales zwiazku.

  • 35. Data: 2005-07-15 16:52:29
    Od: blas <m...@d...com>

    Kira wrote:

> [...]
    > tez i panika.
    >
    > Ja Ci tylko mowie, ze jak opanujesz spanikowane kilkaset osob,

    A ktory architekt dopuszcza do mozliwosci zablokowania ewakuacji przez
    spanikowany tlum kilkaset osob. Puknij sie w glowke, ale lekko.

    > Problem najwyrazniej polega na tym, ze nie masz bladego pojecia
    > co to jest spanikowany tlum i jak toto sie zachowuje.
    >
    > Tam nie dziala zadna logika.
    >

    > Kira

    I dlatego ogranicza sie te ilosci osob do rozsadnych liczb. Ot, chocby
    zaprojektowaniem szeregu rownoleglych poreczy na raz na schodach czy
    szeregu roznych wyjsc jednoczesnie. Do stratowania dochodzi zawsze tam
    gdzie istnieja zabezpieczenia z epoki krola cwieczka.

  • 36. Data: 2005-07-15 17:02:44
    Od: blas <m...@d...com>

    Goomich wrote:

    > blas <m...@d...com> naskrobał/a w news:woRBe.56$xe3.17@trndny09:

    > W czym odpowiednia ilość odpowiednich dróg ewakuacyjnych pomoże komuś, po
    > kim prebiegło 100 ludzi?

    Nic. Natomast mozna latwo zaprojektowac wyjscie gdzie nie bedzie mialo
    szans przebiec 100 osob na raz.

  • 37. Data: 2005-07-15 17:11:22
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    blas <m...@d...com> naskrobał/a w news:_GRBe.127$Kz3.51@trndny04:

> [...]

    I?

    > infantylne myslenie. Twierdze ze z przedmiotami scislymi nie miales

    Od kiedy to socjologia jest przedmiotem ścisłym?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dobry programista wiesza sie razem ze swoim programem.

  • 38. Data: 2005-07-15 17:19:00
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    blas <m...@d...com> naskrobał/a w news:U_RBe.24$Im3.6@trndny07:

    > Nic. Natomast mozna latwo zaprojektowac wyjscie gdzie nie bedzie
    > mialo szans przebiec 100 osob na raz.

    A teraz pojawia się tam spanikowany tłum...

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Programming is like sex: One mistake and you have to support for a lifetime.

  • 39. Data: 2005-07-15 18:34:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    ja odrazu sprecyzuje (moze troche sie pozno, ale siec mi pada, i zdalzylem
    tylko ze 3 odpowiedzi przeczytac) o czym ja mysle

    jak dla mnie gosc (przy zalozeniu ze telefonicznie informowal iz podlozyl
    ladunek i zamierza wysadzic "cos" w powiertrze
    a nie tylko poinformowal ze bomba sie tu i tu znajduje <<bo tu - art15 -
    przy zalozeniu ze bomba sie tam naprawde znajdowala>> ) to grozil
    popelnieniem przestep. z art 173 par1 w skutek czego zmusza policje do
    dzialan
    okrslonych w art 224 . .

    P.

  • 40. Data: 2005-07-15 18:37:35
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > To pierwsze. Ale - czytalem reakcje tych ewakuowanych ludzi... skoro
    > trafil sie gosc ktory mowil "ja nie wyjde, pokazcie mi ta bombe to ja sam
    > rozbroje" to zakladam ze wiele osob nie bardzo chcialoby zareagowac na
    > polecenie ewakuacji - dopytywaliby sie o co chodzi. Ci z chora wyobraznia
    > albo jacys dowcipnisie zaraz by pewnie zaczeli krzyczec ze waglik,
    > terrorysci itp... w przypadku ewakuacji takiej chmary ludzi zadne
    > wyszkolenie nie pomoze - ryzyko paniki zawse jest i to raczej duze

    ale wtedy te zagrozenie osoba krzyczaca powoduje.

    Popatrz na taka sytuacje, policja jest wzywana poniewaz zlapano zlodzieja.
    Dzielny rycerz wsiada w radiowoz wjezdza na przejscie dla pieszych i zabija
    dziecko.
    Winny jest
    a) policjant
    b) zlodziej