  • 1. Data: 2005-07-15 08:38:08
    Temat: Email do urzędnika państwowego
    Od: anulka_rafaleq <a...@t...pl>

    Witam!

    Napisałam pewien email do, załóżmy, prezydenta miasta pcimia. Czy prawo
    okresla ile czasu ma urzednik badz urzad aby odpisac na moj elist? A
    przede wszystkim, czy musi na taki elist odpisac?

    pozdrawiam,
    Anna R.

  • 2. Data: 2005-07-15 08:44:00
    Temat: Re: Email do urzędnika państwowego
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    anulka_rafaleq napisał(a):
    > Napisałam pewien email do, załóżmy, prezydenta miasta pcimia. Czy prawo
    > okresla ile czasu ma urzednik badz urzad aby odpisac na moj elist? A
    > przede wszystkim, czy musi na taki elist odpisac?
    A jak mu udowodnisz ze otrzymal tego maila?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-07-15 08:47:46
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 15 Jul 2005 10:44:00 +0200,
    badzio <b...@n...epf.pl> screamed:
    > A jak mu udowodnisz ze otrzymal tego maila?

    Jesli zazadalby potwierdzenia i to potwierdzenie by dostal to jakis
    to dowod jest.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 10:47:08 user up 10673 days, 22:42, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Cocaine is nature's way of telling you you have too much money.

  • 4. Data: 2005-07-15 09:04:35
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    anulka_rafaleq napisał(a):

    > Napisałam pewien email do, załóżmy, prezydenta miasta pcimia. Czy prawo
    > okresla ile czasu ma urzednik badz urzad aby odpisac na moj elist? A
    > przede wszystkim, czy musi na taki elist odpisac?

    Nie musi.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-07-15 09:21:05
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > Jesli zazadalby potwierdzenia i to potwierdzenie by dostal to jakis
    > to dowod jest.
    1) Pytanie czy urzednik odbiera poczte ;)
    2) Urzednik dostaje poczte na ktora nie zamierza odpowiedziec (z
    lenistwa, niewiedzy, braku czasu etc) - sadzisz ze wtedy zaakceptowalby
    wyslanie potwierdzenie przeczytania?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-07-15 09:36:58
    Od: maHo <m...@p...net>

    badzio wrote:

    > 1) Pytanie czy urzednik odbiera poczte ;)
    > 2) Urzednik dostaje poczte na ktora nie zamierza odpowiedziec (z
    > lenistwa, niewiedzy, braku czasu etc) - sadzisz ze wtedy zaakceptowalby
    > wyslanie potwierdzenie przeczytania?

    Niektórzy mają ustawione automatyczne wysyłanie potwierdzeń nawet o tym
    niewiedząc.

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-07-15 09:46:45
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    maHo napisał(a):
    > Niektórzy mają ustawione automatyczne wysyłanie potwierdzeń nawet o tym
    > niewiedząc.
    Thunderbird domyslnie nie ma zaznaczonej tej opcji. Kurier poczty z
    mozilli takze chyba nie. "Duzy" Outlook (ten z pakietu office 2000)
    podobnie. Nie wiem jak z outlook express

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-07-15 11:18:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie musi.

    A czemu?

  • 9. Data: 2005-07-15 11:29:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "anulka_rafaleq" <a...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:op.stx4xuw1g0303f@anulka-rafaleq...

> [...]
    > okresla ile czasu ma urzednik badz urzad aby odpisac na moj elist? A
    > przede wszystkim, czy musi na taki elist odpisac?

    Moim zdaniem, jeśli adres mailowy jest publicznie udostępniony jako
    oficjalny, to wysłanie na niego maila powoduje takie same skutki prawne,
    jak wysłanie pisma do urzędu. Pozostaje kwestia dowodowa doręczenia.
    Przy czym nawet mniej ważne jest, czy otrzymamy potwierdzenie
    doręczenia, ile czy wiadomość dotarła na serwer pocztowy urzędnika w
    sposób umożliwiający jej odczytanie. Tego można dowieść poprzez
    ewentualną analizę logów.

    Prawo administracyjne skutek doręczani przecież wiąże nie tyle z
    odczytaniem pisma przez urzędnika, co z umożliwieniem mu tego. Jeśli
    naszą pisemną korespondencje urzędnik bez odczytania wyrzuci do kosza,
    to nikt chyba nie ma wątpliwości co do tego, ze została ona skutecznie
    urzędowi doręczona.

    Ale pytanie ma drugie "dno". Tuż nie na każde pismo - nieważne czy
    elektronicznie, czy pisemnie wniesione - urzędnik ma obowiązek odpisać.
    Pytający nie udzielił informacji na temat charakteru wysłanego maila,
    stąd trudno odpowiedzieć, czy urzędnik miał obowiązek odpowiedzieć na
    niego.

    Ostatnia kwestia, to sprawa podpisu. Przyjęło się, że pismo powinno być
    podpisane przez nadawcę. W wypadku maila pozostaje podpis elektroniczny
    i to taki, który ustawa o podpisie elektronicznym uwzględnia. A że tak
    naprawdę to u nas jeszcze martwe prawo, więc podejrzewam, ze pismo nie
    było podpisane i może zostać przez urząd potraktowane jako anonim. Czyli
    nieść ze sobą obowiązek rozpatrzenia przy braku obowiązku poinformowania
    kogokolwiek o sposobie załatwienia sprawy.

  • 10. Data: 2005-07-15 11:59:27
    Od: anulka_rafaleq <a...@t...pl>

> [...]
    > doręczenia, ile czy wiadomość dotarła na serwer pocztowy urzędnika w
    > sposób umożliwiający jej odczytanie. Tego można dowieść poprzez

    [ciah]
    Tak. Adres mailowy jest publicznie udostępniony.

    Dziękuje za odpowiedź. Zapytałam się na grupie, gdyż kiedyś obiło mi się o
    uszy, zapewne gdzies, cos kiedys bylo może w tv, iz kontakt z urzednikiem
    badz urzedem poprzez droge elektroniczna czyli elistem tez jest dla nich
    zobowiazujace i musza odpowiedziec w jakims terminie. Moze byl to po
    prostu czyjs pomysl na przyszle prawo. :)

    Szkoda jednak ze tego nie uregulowano, gdyz taki kontakt jest zwyczajnie
    szybszy i wygodniejszy.

    pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje,
    Anna R.