  • 91. Data: 2004-06-11 22:28:17
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

    > rzecz wzgledna, bo dla kanara byles zlodziejem

    dla kanara byłem osobą bez biletu, której została wystawiona opłata
    dodatkowa za jazdę bez biletu.

    > podobnie u mnie, kupilem, zaplacilem,
    > zrobie tylko drobny "myk"
    właśnie o ten myk się rozchodzi.

    > dla MS (i Ciebie) to byc moze rzecz straszna
    > ja nie czuje sie, abym wyrzadzal tak wielka krzywde,
    > na jaka wskazuje ilosc postow na ten temat
    > po pierwsze liczy sie zdrowy rozsadek

    Sorry, ale w prawie nie ma przepisów odwołujących się do twojego widzimisię.
    Wersja którą masz po zainstalowaniu na innym komputerze jest wersją
    używaną niezgodnie z licencją niezależnie od tego jak ci się wydaje.

    Wiesz, co jeżeli ty się zabierasz za prowadzenie działalności
    godspodarczej interpretując przepisy wg własnego widzimisię, to lepiej
    się za to nie zabieraj, bo cię ZUS i US zje w pierwszym miesiącu.
    I też się potem będziesz tłumaczył, że przecież zapłaciłeś ZUS tylko
    jeden dzień za późno, a tu zaraz ci chcą dowalić brakiem ubezpieczenia
    na całe pół roku.

  • 92. Data: 2004-06-11 22:42:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cad58k$8cb$1@inews.gazeta.pl>, poilkj wrote:
    > Jeżeli chcesz zrobić tak jak myślisz to należało kupić wersję BOX.
    > Tak, wiem kosztuje drożej, ale nie da się mieć ciasteczko i zjeść
    > ciasteczko.

    Jakie sa w tej chwili przykładowo ceny powiedzmy XP (lub wcześniejszych) w
    wersji OEM i BOX?

    --
    Marcin

  • 93. Data: 2004-06-11 23:20:29
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Marcin Debowski wrote:

    > Jakie sa w tej chwili przykładowo ceny powiedzmy XP (lub wcześniejszych) w
    > wersji OEM i BOX?

    Z pierwszego z brzegu sklepu

    Microsoft Windows XP Professional EN BOX 1415zł
    Microsoft Windows XP Professional EN OEM 725zł
    Microsoft Windows XP Professional PL BOX 1415zł
    Microsoft Windows XP Professional PL OEM 699zł

    Microsoft Windows 2000 Professional EN OEM 719zł
    Microsoft Windows 2000 Professional PL OEM 719zł
    Microsoft Windows 2000 Professional (nośnik) 159zł

    Microsoft Windows 98 Second Edition PL OEM 449zł

  • 94. Data: 2004-06-12 07:25:19
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "poilkj" <u...@d...invalid> napisał(a)
    w news'ie: news:cad88i$kae$1@inews.gazeta.pl

    > Kupił forda, a chciałby mercedesa.

    To trochę nie tak. On "kupił Ford'a" i chciałby
    aby ten "Ford" nadal należał (mógł go użytkować)
    do niego, nawet po wymianie jakiejś części. Z
    windowsem w wersji OEM niestety tak nie jest,
    wymieniasz płytę główna i jesteś złodziejem_
    piratem. Paranoja!.

    > [.....................]
    > Co ty chcesz pertraktować?
    > Warunki licencji zakupu u Microsofta?
    > [...................]

    Oczywiście, że tak. Przecież nie każdemu jest potrzebna
    tak "bogata" wersja windowsa. Więszkość ludzi nie
    musiałaby płacić za to z czego nigdy nie będzie korzystać,
    np. Messenger'a, Windows Movie Maker,a, Internet Explorer'a,
    Outlook'a czy tych "zejebistych" gierek które *kupuje* się razem
    z windowsem. Windows byłby tańszy (tak jak na Tajwanie)
    i gdyby kosztował ok. 100 - 200 PLN to tego wątka (u?) by nie
    było. (tak sądzę)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Wierności i przebaczania uczmy się od psów."

  • 95. Data: 2004-06-12 08:27:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, poilkj wrote:

> [...]
    > + Wersja którą masz po zainstalowaniu na innym komputerze jest wersją używaną
    > + niezgodnie z licencją niezależnie od tego jak ci się wydaje.

    Możesz jedno słowo: czy określenie "licencja" w twojej wypowiedzi
    oznacza "prawo majątkowe określone w art. 41.1.2 którego naruszenie
    podlega odpowiedzialności karnej" czy "umowę cywilną w której w myśl
    art. 65§2 nie jest istotny tytuł" w powiązaniu z "zasadą swobody
    umów art. 353^1" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający na chwilę)

  • 96. Data: 2004-06-12 09:07:54
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : owszem gdyby to bylo w wersji pudelkowej (box) to tak, ale piszemy o
    : OEM , gdzie w momencie pierwszej instalacji system staje sie
    : integralna czescia komputera i moze byc sprzedany tylko z komputerem.
    : tak pisze w OEM EULA czyli umowa miedzy producentem czyli Microsoft a
    : uzytkownikiem koncowym

    a jak Ci udowodni ze vbylo instalowane na tym a nie na tym. Dysk mozna
    przelozyc.

    P.

  • 97. Data: 2004-06-12 09:42:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Andrzej_K napisał:
    > Z windowsem w wersji OEM niestety tak nie jest,
    > wymieniasz płytę główna i jesteś złodziejem_ piratem. Paranoja!.

    Gwoli ścisłości - nawet M$ nie uważa kogoś takiego za złodzieja
    a już tym bardziej pirata, nie mówiąc już o prawie, które tylko pirata - i
    słusznie - uważa za złodzieja.
    Więc wypowiadając takie stwierdzenia jesteś bardziej papieski niż papież.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 98. Data: 2004-06-12 11:01:31
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

    > dla kanara byłem osobą bez biletu, której została wystawiona opłata
    > dodatkowa za jazdę bez biletu.

    a czym jest jazda bez waznego biletu?
    nie zaplaciles za usluge swiadczona przez miejski zaklad komunikacji
    a ze zapomniales hmmm, wychodzac z niezaplaconymi zakupami ze sklepu,
    bo zapomniales czym jest? i jak zostaniesz potraktowany?

    > właśnie o ten myk się rozchodzi.

    jestem ciekawy czy system z ktorego to piszesz jest full legal
    czy nie znajdzie sie w Twoim komputerze zadnego "lewego" programu
    czy wszystkie 30 dniowe programy odinstalowales po 30 dniach
    czy nie masz nielegalnego divx, itp
    nie udawaj takiego swietego, bo coraz bardziej mi sie wydaje,
    ze prawiac innym takie lekcje moralnosci, masz o wiele wiecej na sumieniu
    niz oni

> [...]
    > Wersja którą masz po zainstalowaniu na innym komputerze jest wersją
    > używaną niezgodnie z licencją niezależnie od tego jak ci się wydaje.

    czy emerytka handlujaca nielegalnie warzywami na ulicy,
    jest rowniez traktowana jak bandyta (bo rowniez lamie prawo i okrada panstwo
    nie placac np oplaty targowej)?
    tez bys jej wmawial, ze jest zlodziejka?
    a moze tak tego bronisz bo jestes pracownikiem MS i po praniu mozgu
    uwierzyles w jedyna sluszna droge wytyczona przez MS?

> [...]
    > I też się potem będziesz tłumaczył, że przecież zapłaciłeś ZUS tylko
    > jeden dzień za późno, a tu zaraz ci chcą dowalić brakiem ubezpieczenia

    no to oni mi dowala i jakby co skaze sad,
    a nie jakis moralowiec
    sam napisales ze nie znasz nikogo, kto by zostal skazany za przelepienie
    naklejki
    tak Ci sie tylko zdaje, ze by sie takich znalazlo
    inni uwazaja, ze by sie znalazlo grono ufolodkow na ziemi

    wiec skonczmy juz i swoje lekcje prawosci i osadzania innych zostaw np dla
    swoich dzieci

    zycze milego dnia

  • 99. Data: 2004-06-12 13:13:16
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Andrzej_K wrote:

> [...]
    > do niego, nawet po wymianie jakiejś części. Z
    > windowsem w wersji OEM niestety tak nie jest,
    > wymieniasz płytę główna i jesteś złodziejem_

    To po co kupował OEM, w której właśnie o to chodzi.

> [...]
    > z windowsem. Windows byłby tańszy (tak jak na Tajwanie)
    > i gdyby kosztował ok. 100 - 200 PLN to tego wątka (u?) by nie

    Bogata od nie bogatej różni się licencją.
    Najpierw kupuje tańszą, a potem ma pretensje, że czegoś nie wolno.

  • 100. Data: 2004-06-12 13:14:57
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Przemyslaw Rokicki wrote:

> [...]
    > : uzytkownikiem koncowym
    >
    > a jak Ci udowodni ze vbylo instalowane na tym a nie na tym. Dysk mozna

    Mówimy o uczciwości i pewnej etyce w przestrzeganiu prawa, a nie o tym
    kto co komu jest w stanie udowodnić, bo to prowadzi do chorego
    społeczeństawa, w którym potrzeba policjanta do pilnowania policjanta.