  • 81. Data: 2004-06-11 21:40:41
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Daniel H. napisał:
    > wiec wole odkleic sobie glupia naklejke
    > najwazniejsze, ze bede w zgodzie z wlasnym sumieniem (bo tak naprawde nie
    > ukradlem tego tylko kupilem) i Twoje moraly brzydko mowiac mam... gdzies

    Oczywiście, że nic nie ukradłeś to po pierwsze.
    Po drugie NIE DASZ się oszukać i okraść M$,

    > czy znasz kogos kto z tego powodu przegral sprawe w sadzie?
    > z tego co widze interpretacja licencji oem jest tak niejasna, ze nie jestem
    > pewien czy sad podzielalby Twoje zdanie i za cos takiego mnie skazal

    Ależ interpretacja OEM jest całkowicie jasna. Czy niedostrzegasz, że pewne osoby,
    być może opłacone przez M$, gardłują tutaj tylko po to by straszyć ludzi i wyzywać
    ich od złodziei?

    > a jesli Ty na tym etapie porownujesz mnie ze zlodziejem samochodow
    > to bez komentarza

    No cóż - niektórzy nigdy nie wbiją sobie do głowy, bo o zrozumieniu to chyba
    trzeba zapomnieć - że złodziejem w przypadku praw autorskich może być tylko
    plagiator, pirat lub dystrybutor, ale nigdy przenigdy klient czy też odbiorca
    utworu. :(
    Tak to już jest i można nad tymi ludźmi spuścić jedynie kurtynę litościwego
    milczenia.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 82. Data: 2004-06-11 21:41:16
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Radek napisał:

    > niestety Ty bredzisz , bo chodzilo o oprogramowanie Microsoftu i to on jest
    autorem oprogramowania a zarazem strona w umowie
    > legalny.pl

    Radku! W związku z Twoimi wypowiedziami chciałbym wnieść przeciwko
    Tobie pozew do sądu za wprowadzenie mnie w błąd i narażenie na straty.
    W związku z tym czy podasz mi swoje dane do pozwu, czy też pozostaniesz dalej
    anonimowy i nadal nie będziesz chciał brać odpowiedzialności za swoje
    brednie?

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 83. Data: 2004-06-11 21:41:36
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

> [...]
    > W związku Czy podasz mi swoje dane do pozwu, czy też pozostaniesz dalej
    > anonimowy i nadal nie będziesz chciał brać odpowiedzialności za swoje

    Ooo, buzdygan się rozkręca, czy mu się kasa skończyła i liczy na kasę na
    drobne wydatki w wysokości 2000 zł.
    A może już zmieniła się stawka?
    Jak tam twój pozew w sądzie przeciwko Microsofotwi.
    Wygrałeś już?

  • 84. Data: 2004-06-11 21:46:21
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

    smieszny jestes, wiesz ?
    braklo Ci argumentow w rozmowie na temat licencji na oprogramowanie
    Microsoft w wersji OEM i sadem mnie straszysz ?

    legalny.pl

  • 85. Data: 2004-06-11 21:49:50
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

    nie wklejaj to co juz napisales , tylko napisz konkretne argumenty

    legalny.pl

  • 86. Data: 2004-06-11 21:50:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, Arek wrote:

    [...]
    > + jadą na starchu zwykłych szaraczków, że wpadnie im do firmy/domu BSA - sic! -
    > + i skonfiskuje sprzęt bo będą mieli rzekomo nielegalny soft.

    wKF: ów strach (abstrahując od kwestii cywilnej ważności regulacji
    OEM oraz słusznoci czy nie stosowania zasad karnych z prawa autorskiego
    do legalnie posiadanego OEM) nie jest nieuzasadniony: w końcy równie
    dobrze można się spodziewać interwencji policji w oparciu o zameldowanie
    do lokalu zajmowanego bez tytułu prawnego; wcale bym się nie zdziwił
    jakby statystyczna znajomość prawa u "asystentów BSA" różniła się
    się nieco od np. średniej na grupie... zresztą przypominam że jeden
    z kandydatów na prawników (grupowicz) łaskaw był wspomnieć o "zestawie
    obowiązkowym" jak najbardziej bezprawnie "przydzielanych" środków
    prawnych :[
    A "wyciągnięcie" peceta z depozytu po dwu latach ... "naruszenia
    prawa nie stwierdzono" :[

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 87. Data: 2004-06-11 21:54:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, Radek wrote:
    [...]
    >+ owszem gdyby to bylo w wersji pudelkowej (box) to tak, ale piszemy o
    >+ OEM , gdzie w momencie pierwszej instalacji system staje sie
    >+ integralna czescia komputera i moze byc sprzedany tylko z komputerem.

    Nie pamiętam twojego stanowiska w integralnie związanej sprawie:
    uważasz że to jest część umowy podlegająca ochronie "z praw autorskich"
    czy "umowy jako takiej" wynikającej z zasady swobody umów K.C. ?

    >+ tak pisze w OEM EULA

    Zgoda. Co z poprzednią sprawą ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 88. Data: 2004-06-11 22:01:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Radek napisał:
    > smieszny jestes, wiesz ?
    > braklo Ci argumentow w rozmowie na temat licencji na oprogramowanie
    > Microsoft w wersji OEM i sadem mnie straszysz ?

    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale Twoje publiczne wypowiedzi mogą
    narazić kogoś na duże straty. Na naprawdę duże straty.
    Dlatego uważam, że powinieneś przestać być anonimowy i zacząć ponosić za nie
    odpowiedzialność.

    Czy zgadasz się ze mną ?

    Czy też nadal wolisz nie ponosić odpowiedzialności za swoje przekonania
    bo sam w nie wierzysz?

    > nie wklejaj to co juz napisales , tylko napisz konkretne argumenty

    Podawałem już konkretne argumenty!
    - konkretne paragrafy z ustawy o prawach autorskich i pokrewnych.
    - M$ kilka lat temu przegrał sprawę w Niemczech - niemiecki sąd wybił mu z głowy
    debilizm, że "sprzedają licencję" i wyraźnie powiedział, że sprzedają egzemplarze
    programu i nie mogą ograniczać jego dalszego obrotu.
    Polskie prawo i niemieckie w tym względzie jest takie samo.
    - Zresztą w polsce też jest wyrok NSA w sprawie co jest licencją a co nie jest.
    Co prawda w sprawie podatkowej, ale czy tego chcesz czy nie chcesz jest to wyrok
    niezależnych sędziów, którzy dogłębnie zbadali sprawę, a nie "interpretacja Arka".

    Zaiste nie wiem jak bardzo trzeba być ślepym by wmawiać innym, że M$ sprzedaje
    licencję a nie egzemplarz programu.
    Zaiste nie wiem jak bardzo trzeba być ślepym by nie dostrzegać debilizmu takiego
    stwierdzenia, a już skrajnego w postaci "powiązania ze sprzętem".
    To co M$ udziela licencji komputerowi? Płycie głównej? A może myszce?
    A jak jakiemuś człowiekowi to czemu inny siedzi na tym programie i czy zamiast
    naklejek nie powinno być kolczykowania uszu jak u krów i tępych baranów?

    Litości! Kiedy niektórzy ludzie opamiętają sie w popieraniu durnot, które inni
    głoszą!?!?

    zdumiony
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 89. Data: 2004-06-11 22:06:45
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

    > Poczytaj kto to jest złodziej.

    rzecz wzgledna, bo dla kanara byles zlodziejem
    podobnie u mnie, kupilem, zaplacilem,
    zrobie tylko drobny "myk"
    dla MS (i Ciebie) to byc moze rzecz straszna
    ja nie czuje sie, abym wyrzadzal tak wielka krzywde,
    na jaka wskazuje ilosc postow na ten temat
    po pierwsze liczy sie zdrowy rozsadek
    zobacz Andrzeja_K, odpowiedzial, usmiechnal sie i nie osadzal

    bo to co zrobie na pewno nie jest warte tej jalowej dyskusji o moralnosci
    wiec darujmy juz sobie

    Ty mnie nie przekonasz, ze popelniam zbrodnie
    a ja Cie nie przekonam, ze to co zrobie jest drobnostka

    jak ktos kiedys zada takie pytanie jak ja,
    zacytuje mu licencje oem, a pozniej powiem jak przykleic i odkleic te
    nalepke
    i bede zyczyl powodzenia

    a Tobie zycze dobrej nocy

  • 90. Data: 2004-06-11 22:23:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > wKF: ów strach [..] nie jest nieuzasadniony: w końcy równie

    Oczywiście. Dlatego właśnie napisałem "jadą na strachu" i dlatego tak mnie
    to oburza, że zastraszyli społeczeństwo na taką skalę.
    Jednak równie dobrze mogą zająć komp z legalnym softem.

    > A "wyciągnięcie" peceta z depozytu po dwu latach ... "naruszenia
    > prawa nie stwierdzono" :[

    Na szczęście jest jeszcze Strasburg i jeśli ktoś jest zdeterminowany
    to zapewne uzyska uczciwy wyrok.

    pozdrawiam
    Arek

    --