  • 1. Data: 2004-06-10 13:13:43
    Temat: jazda bez prawa jazdy
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    czy jest jakis przepis, ktory zezwala osobie 17-18 lat ktora nie ma
    prawa jazdy prowadzic pojazd w obecnosci osoby pow 50 lat z prawem
    jazdy i dowodem rejestracyjnym tego pojazdu ? czy to jest lamanie
    przepisow? jesli tak, to jaka jest kara?

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 2. Data: 2004-06-10 13:21:54
    Temat: Re: jazda bez prawa jazdy
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Sarpedon wrote:

> [...]
    > jazdy i dowodem rejestracyjnym tego pojazdu ? czy to jest lamanie
    > przepisow? jesli tak, to jaka jest kara?

    Nie ma takiego przepisu.
    Mandata zarobi ten, kto cię za tym kółkiem posadził.

  • 3. Data: 2004-06-10 13:24:57
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *poilkj* [ u...@d...invalid ] napisał(a):

    > Nie ma takiego przepisu.

    wszystkie ploty to bujda zatem :)

    > Mandata zarobi ten, kto cię za tym kółkiem posadził.

    ta osoba dostaje mandat w wysokosci ilu zl? i jaki dokladnie powod? a
    ja, siedzac za kierownica przy kontroli nie dostaje zadnej kary?
    oczywiscie zalozenie jest takie, ze nie przekroczylem przepisow wuchu
    drogowego (tylko to, ze nie mam prawka a jezdze)

  • 4. Data: 2004-06-10 13:30:14
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > jazdy i dowodem rejestracyjnym tego pojazdu ? czy to jest lamanie
    > przepisow? jesli tak, to jaka jest kara?

    Jak zyje nie slyszalam o takiej mozliwosci - jazda bez prawa jest bezwzglednie
    zakazana bez wzgledu na to, z kim sie jedzie. A kara - mandat. W taryfikatorze
    jego wysokosc jest okreslona na 500 zl. Przy permanentnym jezdzeniu bez
    uprawnien mozliwe jest takze utrudnienie delikwentowi uzyskania prawa jazdy.

  • 5. Data: 2004-06-10 13:36:33
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Sarpedon napisał:
> [...]
    > oczywiscie zalozenie jest takie, ze nie przekroczylem przepisow wuchu
    > drogowego (tylko to, ze nie mam prawka a jezdze)

    dostajesz kare
    zakaz prowadzenia pojazdow na okres 4 lat, czyli de facto przez
    najblizsze 4 lata nie mozesz zrobic prawa jazdy

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2004-06-10 14:12:50
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *M* [ t...@c...onet.pl ] napisał(a):

    > Jak zyje nie slyszalam o takiej mozliwosci - jazda bez prawa jest
    > bezwzglednie zakazana bez wzgledu na to, z kim sie jedzie. A kara

    dziekuje za informacje :)

    > - mandat. W taryfikatorze jego wysokosc jest okreslona na 500 zl.
    > Przy permanentnym jezdzeniu bez uprawnien mozliwe jest takze
    > utrudnienie delikwentowi uzyskania prawa jazdy. Pozdrawiam

    scream mowi, ze od razu kara to 4 lata bez prawka... to jak jest w
    koncu? moze jakies namiary na podstawe prawna??

  • 7. Data: 2004-06-10 14:14:33
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Sarpedon wrote:

    > scream mowi, ze od razu kara to 4 lata bez prawka... to jak jest w
    > koncu? moze jakies namiary na podstawe prawna??

    nie mówi, że od razu, tylko skomentował permanentne jeżdżenie bez prawka.
    Jak cię złapią po raz któryś, to dostaniesz zakaz prowadzenia pojazdów,
    czyli nie wyrobisz prawka.

  • 8. Data: 2004-06-10 15:00:08
    Od: "Soldier" <s...@s...pl>

    scream <s...@...pl> wrote:
    : dostajesz kare
    : zakaz prowadzenia pojazdow na okres 4 lat, czyli de facto przez
    : najblizsze 4 lata nie mozesz zrobic prawa jazdy

    Ojciec jestes tego pewny ? :) zakaz prowadzenia pojazdow jako srodek
    karny w swietle KK jest obwarowany kilkoma wymogami (m.in. przestepstwo
    przeciwko bezp. w komunikacji, stan nietrzezwosci etc.) Generalnie mozna
    by taki zakaz orzec gdyby spowodowal wypadek, ale za jedna jazde...Choc
    nie znam orzecznictwa w tej kwestii...mam kolege, ktory bez prawa jazdy
    wyjechal na skrzyzowanie i spowodowal wypadek...orzeczono wobec niego
    zakaz prowadzenia pojazdow bodajze, ale glowy nie dam.
    --
    --Sol.
    "standing in the rain...twisted and insane.

  • 9. Data: 2004-06-10 15:12:06
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Soldier napisał:
    > Ojciec jestes tego pewny ? :)

    tak mi na kursie tlumaczyli :)

  • 10. Data: 2004-06-10 20:53:01
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > nie mówi, że od razu, tylko skomentował permanentne jeżdżenie bez prawka.
    > Jak cię złapią po raz któryś, to dostaniesz zakaz prowadzenia pojazdów,
    > czyli nie wyrobisz prawka.

    Wlasnie - to samo mialam na mysli. A informacje o wysokosci mandatu oraz o
    pozostalych konsekwencjach uzyskalam od policjanta. Nie potrafie podac
    konkretnej podstawy prawnej bo w tym nie siedze na codzien - wole cywila :-)