  • 1. Data: 2004-06-10 16:29:10
    Temat: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Posiama dwa komputery, oba dostarczone z systemami operacyjnymi - jedne z
    win98, drugi z winXP. Czy jesli zamienie miedzy nimi te systemy (zainstaluje
    na komputerze zakupionym z win98 system winXP i na odwrot) - bedzie to
    zgodne z prawem ? Innymi slowy zakupujac komputer z danym systemem
    operacyjnym "uwiazuje go" tylko i wylacznie do tego komputera ?

    Patryk

  • 2. Data: 2004-06-10 19:02:12
    Temat: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Patryk wrote:
> [...]
    > na komputerze zakupionym z win98 system winXP i na odwrot) - bedzie to
    nie

    Innymi slowy zakupujac komputer z danym systemem
    > operacyjnym "uwiazuje go" tylko i wylacznie do tego komputera ?
    > Pozdrawiam

    tak

  • 3. Data: 2004-06-10 21:39:06
    Od: "Radek" <r...@l...plniespamuj>

> [...]
    > (zainstaluje
    > na komputerze zakupionym z win98 system winXP i na odwrot) - bedzie

    niezgoden z prawem

    >Innymi slowy zakupujac komputer z danym systemem
    > operacyjnym "uwiazuje go" tylko i wylacznie do tego komputera ?

    dokladnie tak

    legalny.pl

  • 4. Data: 2004-06-10 21:56:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Radek napisał:
    > dokladnie tak

    Bredzisz. I to szkodliwie :(

    zdegustowany
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 5. Data: 2004-06-10 21:57:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Patryk napisał:
> [...]
    > na komputerze zakupionym z win98 system winXP i na odwrot) - bedzie to

    Absolutnie.

    > Innymi slowy zakupujac komputer z danym systemem
    > operacyjnym "uwiazuje go" tylko i wylacznie do tego komputera ?

    Nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 6. Data: 2004-06-10 21:58:52
    Od: "Daniel H." <h...@o...pl>

    a co w przypadku, gdy sie kupi windowsa oem z myszka?
    moze on byc instalowany na kazdym komputerze jesli sie go uzywa z ta myszka?

    a drugi przypadek:
    program graficzny photoimpact oem kupiony z myszka,
    win 2000 oem rowniez kupiony z myszka,
    czy uzywanie jednoczesnie tych programow jest niezgodne z prawem?
    czy trzeba miec ze soba 2 myszki?
    jestem w takiej sytuacji i nie wiem co robic

    pozdrawiam
    Daniel H.

  • 7. Data: 2004-06-10 22:00:44
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:
    [...]

    > Absolutnie.

    [...]

    > Nie.

    Buzdygan, grupowa maskotko!
    Twoje chore urojenia znają już wszyscy.
    Jak wymyślisz coś innego to przyjdź się pochwal.
    A narazie bierz zabawki i marsz do piaskownicy!

  • 8. Data: 2004-06-10 22:03:17
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2004 23:57:15 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Absolutnie.

    > Nie.

    Podstawa prawna stwierdzenia. Tylko konkretnie, a nie "ustawa o prawie
    autorskim".
    I podstawa prawna uchylenia się od warunków umowy licencyjnej. Tylko nie
    wciskaj mi znowu kitu, że kliknięcie "akceptuje warunki umowy licencyjnej"
    to nie jest oświadczenie woli tylko zniewolenia, bo nawet najlepszy dowcip
    powtarzany wiele razy się nudzi.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 9. Data: 2004-06-10 22:04:01
    Od: Falkenstein <P...@i...pl>

    Dnia Thu, 10 Jun 2004 17:00:44 -0500, poilkj <u...@d...invalid> napisał:

> [...]
    > Twoje chore urojenia znają już wszyscy.
    > Jak wymyślisz coś innego to przyjdź się pochwal.
    > A narazie bierz zabawki i marsz do piaskownicy!

    oj, ostrożnie, przetwarzasz dane osobowe bez zezwolenia!

    --
    Falkenstein
    Oderint dum Metuant

  • 10. Data: 2004-06-10 22:11:37
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Daniel H. wrote:

    > a co w przypadku, gdy sie kupi windowsa oem z myszka?
    > moze on byc instalowany na kazdym komputerze jesli sie go uzywa z ta myszka?

    Możesz go zainstalować na każdym komputerze.
    Po instalacji nie wolno ci go już przenieść na inny komputer.
    Po to była ta nalepka, która się nie dało przekleić (teoretycznie).
    Microsoft strasznie namieszał z tymi licencjami OEM, ale generalnie taka
    była idea systemów operacyjnych oem.
    Moim zdaniem OS OEM nie powinien być sprzedawany inaczej jak z całym
    kompuerem bo się robi bajzel.
    Myszkę możesz schować do szuflady. Naklej naklejkę na obudowę i śpij
    spokojnie.
    Zostaw sobie gdzieś tylko fakturę z czym był kupiony.
    Bo jak ci wpadną z kontrolą, to będziesz miał jak wykazać, że "był
    kupiony ze sprzętem", chociaż w tym przypadku uważam, że i tak nic by ci
    nie mogli zrobić.

> [...]
    > win 2000 oem rowniez kupiony z myszka,
    > czy uzywanie jednoczesnie tych programow jest niezgodne z prawem?

    Nie wiem co jest napisane w licencji photoimpact oem.