  • 1. Data: 2004-06-10 15:20:36
    Temat: Jak pozbyć się odziedziczonego kredytu.
    Od: "Adam Kadlubek" <e...@e...in.signature>

    Witam.

    Mam sprawę która spędza mi sen z powiek, jako, że dotyczy bezpośrednio mnie.

    Trzy lata temu moi rodzicie wzięli kredyt na zakup samochodu na kwotę 23.000
    pln ze spłatą przez osiem lat. Niestety kredyt był brany w DM (czyli później
    w euro) przez co z powodu kursu euro rata urosła z 350 pln do prawie 500. O
    ile było to dość kosztowne, ale wciąż do zniesienia.

    Rok po zabraniu kredytu zmarła moja matka. Niestety tydzień temu zmarł
    również mój ojciec. Sprawa teraz wygląda tak, że teraz dziedzicząc ich
    mieszkanie (w którym aktualnie mieszkam ja oraz siostra z mężem) odziedziczę
    również kredyt na samochód którego nie jestem w stanie spłacić. Sam jestem
    studentem, siostra jest bezrobotna (aczkolwiek w trakcie rozpoczynania
    własnej działalności) natomiast szwagier pracuje, ale za niewielkie
    pieniądze.

    Łączny dochód (moja renta rodzinna po ojcu razem ze stypendium z uczelni) i
    dochód szwagra na pewno nie wystarczą aby utrzymać samochód oraz mieszkanie.

    Dlatego zastanawiam się jakie są w miarę bezbolesne metody aby pozbyć się
    problemu samochodu. Z umowy wynika, że zabezpieczeniem kredytu jest sam
    samochód oraz weksel in-blanco (aczkolwiek ten drugi jak przypuszczam na
    wypadek gdyby samochód np. zniszczono) a wszelakie sprawy mają być
    załatwione.

    Jeżeli ma to jakieś znaczenie: do tej pory raty były spłacane regularnie i
    jeszcze nie mamy żadnych zaległości. Chcielibyśmy jednak zakończyć tą sprawę
    jak najszybciej.

    Pozdrawiam.

    Adam Kadłubek | TTDSite: www.ttdeluxe.strategie.pl
    --------- u.z - a.t - g.s.i - d.o.t - pl ---------

  • 2. Data: 2004-06-10 16:14:42
    Temat: Re: Jak pozbyc sie odziedziczonego kredytu. (was: Jak pozbyć się odziedziczonego kredytu.)
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 10 Jun 2004 17:20:36 +0200, na pl.soc.prawo, Adam Kadlubek napisał(a):

    > Jeżeli ma to jakieś znaczenie: do tej pory raty były spłacane regularnie i
    > jeszcze nie mamy żadnych zaległości. Chcielibyśmy jednak zakończyć tą sprawę
    > jak najszybciej.

    Najprosciej szybko sprzedac samochod i splacic kredyt.
    Bo jak nastapia zaleglosci i bank przejmnie samochod - to jak oni go
    sprzedadza moze bedziesz jeszcze musial doplacic.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-06-11 10:32:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Najprosciej szybko sprzedac samochod i splacic kredyt.
    > Bo jak nastapia zaleglosci i bank przejmnie samochod - to jak oni go
    > sprzedadza moze bedziesz jeszcze musial doplacic.

    Samochodu raczej nie sprzedadzą, bo pewnie stanowi własność banku.

  • 4. Data: 2004-06-11 12:34:37
    Od: "Roland Zerek" <n...@n...com>

    > Samochodu raczej nie sprzedadzą, bo pewnie stanowi własność banku.

    Mozna znalezc takich chetnych - skupuja samochody kredytowe w ten sposob, ze
    umawiasz sie, idziesz z nim do banku, on splaca kredyt, a potem sie
    rozliczacie....

    Wiem, bo moj znajomy, jak sie rozwodzil, tak sie pozbyl problemu z kredytem.

    --
    Roland

  • 5. Data: 2004-06-11 18:20:38
    Od: "majcher" <l...@k...chip.pl>

    > Wiem, bo moj znajomy, jak sie rozwodzil, tak sie pozbyl problemu z
    kredytem.
    i z żoną ;)

  • 6. Data: 2004-06-11 19:35:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roland Zerek" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Wiem, bo moj znajomy, jak sie rozwodzil, tak sie pozbyl problemu z
    kredytem.

    No tak. Ale zauważ, że problem jeszcze polega na tym, że oni nie są
    właścicielami tego samochodu. Najpierw trzeba by przeprowadzić
    postępowanie spadkowe. Choć oczywiście proponowane przez Ciebie
    rozwiązanie jest w sumie dobre. Trzeba by najpierw nabyć spadek. Potem
    sprzedać samochód za zgodą banku.

  • 7. Data: 2004-06-13 11:59:26
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    [...]
> [...]
    > postępowanie spadkowe. Choć oczywiście proponowane przez Ciebie
    > rozwiązanie jest w sumie dobre. Trzeba by najpierw nabyć spadek. Potem

    a nabycie spadku z tzw. "dobrodziejstwem inwentarza" ... czy jak to sie
    nazywa?
    pewnie prawnicy slyszeli i wypowiedza sie na ten temat
    TB

  • 8. Data: 2004-06-13 12:08:50
    Temat: Re: Jak pozbyc sie odziedziczonego kredytu.
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomasz Bednarz wrote:
    > a nabycie spadku z tzw. "dobrodziejstwem inwentarza" ... czy jak to sie
    > nazywa?

    tyle że odziedziczył mieszkanie...

    KG

  • 9. Data: 2004-06-14 08:52:12
    Od: "Roland Zerek" <n...@n...com>

    > kredytem.
    > i z żoną ;)

    Nie chce wnikac w szczegooly, bo prawda lazy zwykle posrodku, ale... to zona
    go zdradzala na prawo i lewo od dlugiego czasu, nie kryjac sie w ogoole -
    wszyscy doslownie wiedzieli.

    A on zasuwal jak wool na utrzymanie (pare kredytow na laczna pokazna sumke)

    --
    Roland

  • 10. Data: 2004-06-14 08:55:22
    Od: "Roland Zerek" <n...@n...com>

> [...]

    > postępowanie spadkowe. Choć oczywiście proponowane przez Ciebie
    > rozwiązanie jest w sumie dobre. Trzeba by najpierw nabyć spadek. Potem

    Nie widze problemu, esli sie dogadasz z kupcem... Nabywa spadek, splaca
    samochod i go sprzedaje. Formalnie. A w praktyce, to kupiec placi i odbiera
    towar...

    Mysle, ze jest tylko jeden szczegool - ci kupcy to IMHO zwykle w biurze nie
    siedza, tylko bejcami jezdza, a to by znaczylo... ale zawsze jakies wyjscie.
    Moge tez sie mylic.

    --
    Roland