  • 1. Data: 2004-06-10 14:16:42
    Temat: Problem offshore / Forex [dlugie]
    Od: "Filip Janaszek" <p...@o...pl>

    Witam serdecznie

    Będzie długie, ale ufam że ktoś to przeczyta i będzie w stanie udzielić
    nam kilka porad.

    Chciałem naszkicować sytuację dotyczącą Viktora Jorkstama, z pochodzenia
    Polaka, zamieszkującego w Szwecji. Pan ten posiada wielką wiedze w kwestii
    zagadnień offshore oraz z dziedziny marketingu internetowego. Prowadził
    kilka programów inwestycji internetowych, które to postaram się ze swojej
    perspektywy króciutko opisać.

    Moja przygoda z nim zaczęła się dwa lata temu. Wtedy jeszcze
    prowadził program o nazwie BiznetGold oferujący niezbyt wysokie, ale
    stabilne (przynajmniej na początku) oprocentowanie. Kluczowym był moment w
    którym Viktor zaczął grać na platformie Forex. Jako, że wyniki
    prezentowane na jego stronach (już nieistniejących, ale mam kopie) były
    bardzo zachęcające, wpłaciłem na ten cel trochę ponad 4000$, w zamian
    otrzymałem około 300$ w ciągu dwóch miesięcy, z powodu, jak on twierdził
    swojej choroby, oraz złej koniunktury i końca roku.

    Następnym ważnym elementem były konta zarządzane, jakie
    wprowadził w ostatnim kwartale 2003 roku. Polegało to na tym, że każdy
    zakładał własne konta na platformie Gain Capital (www.gaincapital.com) ,
    którego prowadzenie powierzał jemu. Z tego co dowiedziałem się później,
    konta te w większości zostały przez niego wyczyszczone pod koniec. Jako że
    minimum do takiego konta wynosiło 5tyś$ szybko dozbierałem brakującą
    kwotę, ale konta na szczęście (?) założyć nie zdążyłem, gdyż .

    Viktor idąc właściwym sobie tokiem rozumowania wpadł na pomysł
    założenia własnej platformy handlu dnia walutami. I stąd zaczyna się cała
    historia.

    Koncepcja ta dojrzewała w jego głowie długo i pochłonęła
    według naszego rozeznania całą furę pieniędzy: poszły tam prawdopodobnie
    pieniądze z BiznetGold, z prywatnych pożyczek (bardzo duże kwoty) oraz z
    Funduszu Forexu w którym partycypowałem. Z samego Funduszu Forex, według
    moich obliczeń, a posiadam deklaracje wpłat od około 60 z 320 udziałowców
    spółki FxTrader.se o której za chwile, na kwotę 85 tyś $, a pozostałe dwa
    (albo i więcej) źródła to są kwoty jeszcze większego rzędu. W sumie
    szacujemy ilość utopionych środków w tym projekcie na kwotę rzędu 1 milona
    USD i mamy ku temu podstawy.

    Sprawa wyglądała tak: powstały dwie spółki. Jedna
    Interforex.net z siedzibą w Belize (raik podatkowy) zarządzająca samą
    platformą, druga FxTrader.se zarządzająca systemem prowizyjnym, wkładami
    oraz rozliczeniami z udziałowcami. Wszystkie wkłady zostały zamienione na
    akcje - klasy A po 1,5$ oraz klasy B po 1,0$. Niektóre osoby mające
    pieniądze ulokowane u niego w inny sposób (np. prywatna pożyczka lub
    któryś z poprzednich jego programów) dostały zapewnienie przeniesienia
    tych pieniędzy w postaci akcji tejże spółki FxTrader. Część nie dostała
    ich do dzisiaj. Generalnie cała sprawa akcji jest dziwna, gdyż mimo jego
    zapewnień, do dziś nie dostaliśmy żadnych potwierdzeń posiadania tych
    akcji, jedynym "dowodem" posiadania tychże jest stan naszego konta w tymże
    serwisie rozliczeniowym (który już nie istnieje). Istnieje podejrzenie, że
    po prostu bardzo duża cześć tych akcji była już od samego początku bez
    pokrycia i nimi zapychał dziury po stratach we wcześniejszych
    przedsięwzięciach.

    Efektem na dzień dzisiejszy jest: niedziałająca platforma z
    powodu braku opłat licencyjnych, brak informacji i kontaktu z jego strony,
    a właściwie zapewnienia, że w odległej przyszłości całe przedsięwzięcie
    ruszy - mowa tu jest nawet o dwóch latach.

    Zapraszam na www.fxtrader.prv.pl - tam ulokowałem List Publiczny
    ku przestrodze dla ewentualnych przyszłych inwestorów, których zapewne
    chce pozyskać.

    Jednocześnie bardzo proszę o porady prawne - chodzi nam o to czy
    zgłosić to w prokuraturze szwedzkiej tylko, czy też zainteresować tym
    również prasę. Jeśli w prokuraturze - cały czas zastanawiamy się czy
    przyniesie nam to więcej pożytku, czy też szkody. Zacznie się zbieranie
    materiałów, wszystkie mechanizmy lokowania pieniędzy offshore zostaną
    prześwietlone, do nas przyklei się na pewno Urząd Skarbowy, itd.

    Bardzo liczę na wasze opinie i komentarze i z góry serdecznie dziękuje

    Łącze pozdrowienia

    FiliP & 60 udziałowców z Polski, a także ze Szwecji, Danii, Australii i
    kliku innych krajów na całym świecie

  • 2. Data: 2004-06-10 16:10:33
    Temat: Re: Problem offshore / Forex [dlugie]
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 10 Jun 2004 16:16:42 +0200, na pl.soc.prawo, Filip Janaszek
    napisał(a):

    > Witam serdecznie

    > FiliP & 60 udziałowców z Polski, a także ze Szwecji, Danii, Australii i
    > kliku innych krajów na całym świecie

    Naiwnych nadal nie brak .

    I tak na powaznie - masz jego adres, telefon, czy tylko kontakt byl przez
    internet. Jak wygladaly ( tzn. jak sa udokumentowane ) te wasze "lokaty"?
    Obawiam sie ze nie macie zadnych szans na odzyskanie pieniedzy - nawet jak
    dysponujecie jakimis dokumentami. A przy tym narazenie sie na zarzuty
    naruszenia paru ustaw.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-06-10 16:22:25
    Od: "Filip Janaszek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Naiwnych nadal nie brak .

    Nasze inwestycje w jego firmie (Biznet Finances z siedzibą w Malmo)
    opierały się na kilkuletnich pozytywnych doświadczeniach we współpracy z
    nim.

    > I tak na powaznie - masz jego adres, telefon, czy tylko kontakt byl
    przez
    > internet. Jak wygladaly ( tzn. jak sa udokumentowane ) te wasze
    "lokaty"?

    Adresy, telefony, fax, konta bankowe (na jego żonę) - wszystko jest. Do
    tej pory mieszkał w miałym miesteczku na północy kraju, ale kilka dni temu
    "nasz wywiad" doniósł, że dom jest opuszczony. A opuścił go zapewne w
    obawie przed nami. Jest kolesiem po 40, ma żonę, dzieci, kilkakrotnie
    kilkoro z nas spotykało się z nim, wcześniej mieliśmy bardzo dobry kontakt
    telefoniczny.
    Jeśli chodzi o dokumentacje - tu rzeczywiście wygląda paskudnie - nie wiem
    jakimi dowodami są przelewy wewnątrz e-gold.

    > Obawiam sie ze nie macie zadnych szans na odzyskanie pieniedzy - nawet
    jak
    > dysponujecie jakimis dokumentami. A przy tym narazenie sie na zarzuty
    > naruszenia paru ustaw.

    I to właśnie spędza mi sen z powiek - $5.000 nie chodzi drogą. Kwestia
    tylko, czy warto robić wokół tego jakiś szum. Wysłałem podobny list (z
    mniejszą ilością detali) do Ambasady Szwedzkiej w Warszawie oraz do
    komórki Policji zajmującej się oszustwami internetowymi - z prośbą o
    komentarze, czekam na odpowiedz.

    > Mieczysław

    Dziękuje za odpowiedz, pozdrawiam
    FiliP

  • 4. Data: 2004-06-10 18:26:52
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 10 Jun 2004 18:22:25 +0200, na pl.soc.prawo, Filip Janaszek
    napisał(a):

    > Jeśli chodzi o dokumentacje - tu rzeczywiście wygląda paskudnie - nie wiem
    > jakimi dowodami są przelewy wewnątrz e-gold.

    No to rzeczywiscie slaba dokumentacja. Przelew jest kiepskim dowodem -
    trudno jest udowodnic za co pieniadze byly przelewane.
    Ale zycze powodzenia. Powaznie.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    The universe is like a safe to which there is a combination -- but the
    combination is locked up in the safe.