  • 301. Data: 2006-11-22 20:59:39
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: a...@p...onet.pl

    > In the darkest hour on Mon, 20 Nov 2006 17:29:36 +0100,
    > scream <n...@p...pl> screamed:

    > No wiesz... zapisów w rejestrze nie przeskoczysz inaczej, niż szyfrując
    > wszystko łącznie z systemem... <;

    A czego dowodem są wpisy w rejestrze? Chyba tylko tego, że ktoś tam coś wpisał.
    Równie mocny dowód jak nazwa pliku typu Najnowszy_Bond_PIRATE_RIP.avi.

  • 302. Data: 2006-11-22 22:11:16
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jak już, to "rzeczowy", a poza tym u nas obowiązuje zasada, że co nie
    > jest zabronione, jest dozwolone. Więc jeśli nie ma przepisu nakazującego
    > umieszczenie takiej nalepki, to nie ma takiego obowiązku. Natomiast zapisy
    > umowy/licencji nie są w gestii zainteresowania prawa karnego i policji.
    > Tak samo jak i np. umowa na kablówkę.

    a co powiesz na to iz wchodza do wynajmowanego mieszkania
    gdzie wpuszcza cie wspołlokator, i zabiera ci twojego kompa?
    bezprawie czy wladza moze?

  • 303. Data: 2006-11-22 22:13:15
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    ziobro sie pogniewa?
    moze wposlnie wyslemy mu jakas tam petycje o prawach obywatelskich itp?
    i naduzywaniu prawa? z wlasnymi propozycjami?

  • 304. Data: 2006-11-22 22:21:32
    Od: "Kris" <k...@s...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0611212344070.1828@athlon64...
    > Tak BTW: konieczność wypłacenia odszkodowania posiadaczowi (za
    > zajmowanie mienia w formie np. zwrotu "za wynajem zastępczego") ze
    > środków publicznych (kiedyś pisałem że tak uważam) nie spotkała
    > się tu ze zrozumieniem.
    > Ciekawe dlaczego.
    > Każdy rozumie, że jak go (bez własnej winy) potrąci samochód,
    > przyklapnie cegła lub sopel z dachu albo sąsiad zaleje mu mieszkanie
    > to ma prawo do odszkodowania.
    > A jak "machina prawna" się pomyli i uszkodzi jego prawa lub majątek
> [...]

    dokladnie, nie jestesmy gnojami
    kazdy prawie glina to tez pirat
    kumpel prowadzi sklep komputerowy i wie kto co w miescie ma na dyskach
    wiec moze by tak wytoczyc ta machine przeciwko nim?
    sa tacy cfani gdy wchodza do domu, ciekawe ile ich by stracilo stolki ze
    wizyte w ich domach?
    no pokazcie mi czystego gliniarza nizszego ranga?

  • 305. Data: 2006-11-22 23:25:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy masz przekonanie, że na tych powynoszonych już z komend prywatnych
    > kompach są teraz same legalne programy?
    > :)
    > Tak, to JEST trudne pytanie. Wiem.

    Te powynoszone z komend komputery, to w większości trafiły na śmietnik. Nikt nie
    przynosił nowego komputera do pracy. Tak więc problem generalnie nie istnieje w
    takim ujęciu. Poza tym - jak już pisałem - z reguły te komputery miał legalne
    oprogramowanie. Przypadki, gdy ktoś stawiał w pracy komuter z pirackim
    oprogramowaniem to po prostu były przegięcia. Jakw każdej zbiorowości kilku
    normalnych inaczej się znajdzie. Ale raczej nie byłbym skłonny tego uważać za
    normę.

    > Zgoda.
    > I ten argument działa za piractwem w ogóle. Znaczy powoduje że jest
    > społecznie akceptowane.

    No bo po prostu jest. Możemy dla grandy zrobić tu głosowanie. Ale wynik raczej
    jest z góry przesądzony. Cała rzecz w tym, by za przestępstwo potraktować to, co
    nie jest społecznie akceptowane jako norma, a pozostałe naruszenia praw
    autorskich pozostawić jako przedmiot ewentualnych roszczeń cywilnych.

    Moim zdaniem uznał bym za czyn zabroniony rozpowszechnianie w celu uzyskanai
    korzyści majątkowej nielegalnego oprogramowania. Resztę, czyli przede wszystkim
    posiadanie programów bez dokumentów uznawanych przez licencjodawcę za konieczne
    do jego legalnego używania pozostawił bym jako sparwy cywilne. Wydaje mi się, że
    takie podejście do tej sparwy było by najbardziej zbliżone do spoęłcznej
    akceptacji, togo co dobre albo złe.

    > Tylko popatrz tak: wprost prowadzi do myślenia, że policjantowi w imię
    > "skuteczności" wolno łamać prawo. Że również coś co kwalifikuje się
    > normalnie jako "rozbój" czynione w imieniu prawa jest właściwe.

    NIe. Zdecydowanie nie. Ja tylko i wyłącznie zwróciłem uwagę na to, ze ciężar
    gatunkowy tego samego czynu zabronionego może być rózny w zależności od
    sytuacji. NAtomiast policjant za piractwo ma wiecej dos tracenia, niż reszta
    grupowiczów. Wiekszość grupowiczów zapłąci grzywnę na poziomie kilkuset złotych.
    Policjant straci pracę.

  • 306. Data: 2006-11-23 09:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A czego dowodem są wpisy w rejestrze? Chyba tylko tego, że ktoś tam
    > coś wpisał. Równie mocny dowód jak nazwa pliku typu
    > Najnowszy_Bond_PIRATE_RIP.avi.

    zwłaszcza jezeli ktos kasuje programy metoda klawiszem "del" a nie
    deinstalatorem...

    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    Winston Churchill

  • 307. Data: 2006-11-23 18:33:38
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    a...@p...onet.pl napisał(a):

    > A czego dowodem są wpisy w rejestrze?

    aha, dobre pytanie, ale je odwróćmy: co jest dowodem na to, że na dysku
    delikwenta jest zainstalowany program (chciałem napisać "piracki" ale
    nie, nie "piracki" tylko dowolny).

    np. czy jeżeli na pulpicie jest np. ikonka PS i po kliknięciu w nią
    system odszczekuje, że brak jakiegoś tam duper_sznyter.dll (DS czyli
    system domyślny) i program się nie uruchomi to biegły/policjant/sąd
    przyjmuje, że program jest zainstalowany czy też nie.

    andy_nek

  • 308. Data: 2006-11-23 19:25:38
    Od: "Ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > system domyślny) i program się nie uruchomi to biegły/policjant/sąd
    > przyjmuje, że program jest zainstalowany czy też nie.

    Trudno powiedzieć. Logicznie patrząc, jeśli jest tylko ikonka to nie jest to
    program PS. Z drugiej strony jeśli brakuje tylko 1 DLL to chyba jest.
    Biegły się wypowie ;)

    S.

  • 309. Data: 2006-11-24 07:04:48
    Od: "sango" <k...@c...pl>

    > Rozumiem że to normalna praktyka, i po wykryciu nielegalnych programów
    > "każe się je usunąć i zabrać"?

    co wolno wojewodzie ... ;-)

    > pzdr, Gotfryd
    > (z legalnym TotalCommanderem :>)

    boisz sie, ze odwiedza tych co pisali w powyzszym wątku ? ;-)

  • 310. Data: 2006-11-24 12:31:11
    Od: Sowiecki Agent <p...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > "nie sądzę" :>
    > Oczywiście jedno kasowanie bez wątpliwości daje *praktyczne* możliwości
    > odczytania. Kilka... może te praktyczne położyć na łopatki.
    > A kilkanaście kładzie te co bardziej teoretyczne.
    > No chyba, że ktoś z całą śmiałością twierdzi że umie przeskoczyć
    > prawa fizyki, w szczególności twierdzenie o nieoznaczoności :>
    > i zmierzyć dowolnie mały poziom pozostałości, mówią że tak powstają
    > wynalazki ;)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    no ten program troche wieicej razy nadpiisuje usiunietet dane, podobnine
    jak ninszczcarka apod linnuxem 35 razy :)

    uważam się za człowieka inteligentnego dlatego
    ja na PiS juz więcej (!) nie zagłosuje!
    http://www.zbigniewziobro.org -> Obrona Konienczna