  • 1. Data: 2006-11-19 19:27:04
    Temat: Naruszenie ordynacji wyborczej?
    Od: "Farek" <r...@p...fm>

    Witam.
    W mojej gminie będzie druga tura wyborów ma wójta.
    Jestem członkiem komitetu wyborczego jednego z kandydatów.
    Kontrkandydat i jego komitet wyborczy BEZ JAKIEGOKOLWIEK POROZUMIENIA z
    naszym komitetem na własną rękę organizują przedwyborczą debatę
    obydwu kandydatów. Nasz kandydat otrzymał jedynie informację o
    miejscu, dacie i godzinie (!!!). Tamci rozwiesili plakaty z tą
    informacją, a także dali księżom do przeczytania w kościołach
    ogłoszenie o treści: "Kandydaci na wójtów zapraszają na otwartą
    debatę przedwyborczą..." Jest jasne, że nie będzie to żadna
    debata, ale widowisko wymierzone w naszego kandydata. Nie może on
    jednak tego po prostu zignorować.
    Moim zdaniem stanowi to naruszenie przepisów ordynacji (przez przede
    wszystkim podanie nieprawdziwych informacji). Proszę o radę, co
    można w tej sytuacji na to poradzić.

    Zależy mi na szybkiej odpowiedzi, z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2006-11-20 00:35:59
    Temat: Re: Naruszenie ordynacji wyborczej?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Farek" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    .com...

    Przede wszystkim autorzy zaproszenia podszywają się pod Was. Jak rozumiem, to
    nie kandydaci zapraszają, ale tamten kandydat zaprasza. Na moją znajomość
    rzeczy, to stanowi to wykroczenie opisany w art. 202 ordynacji. W końcu nie
    uzgadniając z Wami prowadzą agitację wyborczą związaną z organizacją wiecu z
    Waszym kandydatem. Należy powiadomić Policję. Innego pomysłu nie mam.