  • 1. Data: 2006-11-19 15:30:16
    Temat: SPadek
    Od: "Marek" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Niedługo będzie przeprowadzona sprawa spadkowa mam więc pytanie. Mój dziadek był
    dwa razy żonaty. Mój tata był jego synem z pierwszego małżeństwa.
    Drugi ślub mój dziadek miał cywilny. Z tego związku nie posiada własnych dzieci,
    ale jego druga żona miała już własne dzieci, kiedy za niego wychodziła. Lecz
    dziadek tych dzieci nieusynowił (nie przysposobił chyba tak to się
    pisze).Obecnie sytuajca wygląda tak.
    Dziadek po którym mam coś odziedziczyć nie żyje. Tak samo jak jego obie żony.
    Więc mam pytanie. Czy dzieci jego drugiej żony których nie usynowił mają też
    jakieś prawa do spadku?

  • 2. Data: 2006-11-19 15:45:17
    Temat: Re: SPadek
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Więc mam pytanie. Czy dzieci jego drugiej żony których nie usynowił mają
    > też
    > jakieś prawa do spadku?

    Jeśli nie było testamentu to nie mają.
    Dziedziczą jego dzieci w częściach równych.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2006-11-19 15:48:49
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marek napisał(a):
    > Dziadek po którym mam coś odziedziczyć nie żyje. Tak samo jak jego obie żony.

    A druga żona zmarła przed czy po dziadku?

    > Więc mam pytanie. Czy dzieci jego drugiej żony których nie usynowił mają też
    > jakieś prawa do spadku?

    Dzieci drugiej żony po dziadku dziedziczyć nie będą, ale prawa do
    majątku po dziadku mogą wynikać z tego, że dziedziczę one po swojej
    matce, a ta mogła dziedziczyć po mężu.

    KG

  • 4. Data: 2006-11-19 15:57:51
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > żony.
    > Więc mam pytanie. Czy dzieci jego drugiej żony których nie usynowił mają

    Pytanie, czy ta druga żona zmarła przed dziadkiem, czy po nim?

    Jeśli po nim, to należny jej udział (w częściach równych z dziećmi dziadka
    jednak nie mniej niż 1/4) przejdzie w częściach równych na jej spadkobierców
    (a zatem pewnie jej dzieci).

    Jeśli przed nim - dziedziczą tylko dzieci dziadka.

    Marcin.
    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2006-11-19 16:08:38
    Od: "Marek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > (a zatem pewnie jej dzieci).
    >
    > Jeśli przed nim - dziedziczą tylko dzieci dziadka.

    Niestety po nim, ale z tego co pamiętam to ziemie ( bo ona będzie podlegała
    dziedziczeniu) dziadek kupił na spółkę ze swoją pierwszą żoną i ona w księgach
    wieczystych figuruje. Testamentu nie ma.

  • 6. Data: 2006-11-19 16:24:46
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > księgach
    > wieczystych figuruje. Testamentu nie ma.

    No to sprawa się trochę komplikuje, bo do gry wchodzi jeszcze pierwsza żona.

    Czy ta żona żyje?
    Jeśli nie żyje, to czy umarła przed czy po dziadku?
    Ile jest dzieci z pierwszego małżeństwa i ile dzieci miała druga żona?
    Czy któreś z dzieci umarło - a jeśli tak, czy przed czy po śmierci swoich
    rodziców?

    Marcin.
    --
    www.radca.krakow.pl

  • 7. Data: 2006-11-19 16:27:18
    Od: "Marek" <r...@p...onet.pl>

    Trochę skomplikowałem
    Więc tak, pierwsza żona dziadka to jest mama mojego taty i ja z tego względu
    dziedziczę.

  • 8. Data: 2006-11-19 16:29:30
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > wieczystych figuruje. Testamentu nie ma.

    No to sprawa się trochę komplikuje, bo do gry wchodzi jeszcze pierwsza żona.

    Czy ta pierwsza żona umarła przed czy po dziadku?

  • 9. Data: 2006-11-19 16:34:01
    Od: "Marek" <r...@p...onet.pl>

    Jeżeli chodzi o pierwsze małżeństwo to dziadek miał 7 dzieci, wszystkie już nie
    żyją. Dziedziczą wiec ich dzieci czyli moi kuzynie. Co do dzieci z drugiego
    małżeństwa to wiem, to jego nowa żona posiadała dzieci z pierwszego ale on
    żadnego nie usynowił.
    Dzięki za pomoc:)

  • 10. Data: 2006-11-19 16:35:59
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Trochę skomplikowałem
    > Więc tak, pierwsza żona dziadka to jest mama mojego taty i ja z tego
    > względu
    > dziedziczę.

    Czyli rozumiem, ze Twój Tato też już nie żyje.
    Ale żeby ustalić w jakim udziale dziedziczysz, to musisz odpowiedzieć na
    powyższe pytania i dodatkowo - czy masz rodzeństwo.
    Żeby nie wywlekać spraw rodzinnych na forum, możesz napisać na maila.

    Marcin.
    --
    www.radca.krakow.pl