  • 291. Data: 2006-11-22 07:24:59
    Temat: Re: Zajcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Tue, 21 Nov 2006 16:38:27 +0100, Henry (k) napisał(a):

    > Na wsi u rodziców? Nie... W Niemczech pewnie jakaś policja
    > by się znalazła... Ale chyba nie powiesz że wyślą pismo do
    > niemieckiej policji żeby zarekwirowali kilka płyt?

    Zdziwisz się, ale pisał kiedyś na tę grupę taki buc, który podobno
    nasłał niemiecką policję na pewnego gościa z Niemiec, pod pozorem
    posiadania dziecięcej pornografii.
    Buc ten obecnie siedzi więc sprawa może Ci się rozjaśni.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 292. Data: 2006-11-22 07:33:29
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: " yamamoto3" <y...@W...gazeta.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

> [...]

    Moze lepiej nie dopuszczac do spisywania jakiejkolwiek zawartosci dysku co
    chlopaki ?

    Proponuje poczytac do konca wszystkie linki, odnosniki i komentarze ludzi i na
    koniec za co gosc beknal a za co mial nalot :-) Zobaczcie jakie bezprawie i
    niekompetencja.
    Tam pisza ciekawi ludzie i poczytajcie co maja do powiedzenia :-)
    Duzo czytania ale warto :-)

    http://prawo.vagla.pl/node/5385

  • 293. Data: 2006-11-22 08:05:15
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    " yamamoto3" <y...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > niekompetencja.
    > Tam pisza ciekawi ludzie i poczytajcie co maja do powiedzenia :-)

    Szczyt bezprawia.
    Niedouczone sądy. Niedouczeni przedstawiciele firm. Propaganda.
    I oskarżony, który przyznaje się do winy, żeby mieć wreszcie święty spokój.

    Stach

  • 294. Data: 2006-11-22 08:08:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Nov 2006, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie wiem czy widzicie problem.
    > Policjanci byli "nadgorliwi".
    > Znaczy takie działanie nie jest przestępstwem, nie narusza prawa,
    > a jak narusza to "nieskutecznie"!
    > Rozumiem problem "braku procedur"
    [...]

    Żeby była jasność: może trochę rozpędziłem się z określeniem "braku
    przestępstwa". Problemem w przypadku przestępstwa jest praktycznie
    dożywotnie pozbawienie policjanta zawodu, a idzie również o przypadki
    kiedy postępowanie *być może* było nieumuślne (z braku doświadczenia
    itp - i już machnijmy ręką na teorię, mi idzie żeby ew. przepisy były
    PRAKTYCZNIE skuteczne).
    W końcu nie idzie o zastrzelenie człowieka, nawet jeśli takie
    "zatrzymanie" powoduje znaczne straty u poszkodowanego.
    Idzie o zagwarantowanie odszkodowania - a jako że orzeczenie iż miało
    miejsce przestępstwo takie dochodzenie ułatwia, takie postawienie
    sprawy nasuwa się samo.
    Niemniej podstawą jest własnie owo odszkodowanie - to raz, oraz środki
    gwarantujące na tyle skuteczną sankcję żeby na drugi raz dokonujący
    "zabrania" przemyślał sobie co czyni, i to po drugie.

    Z drugiej strony... właśnie w radiu dawali kawałek audycji z tym
    piekarzem co to nieumyślnie rozdawał pieczywo. Też nie ma pracy
    (i swojego majątku).
    Fakt, przepisy są jakie są a ich nie przestrzegał.
    Jak to porównać do postępowania policjanta zabierającego komputer
    lub cokolwiek innego, a raczej do prawa przewidującego że "tak ma
    być" - mimo braku stwierdzenia winy i (czego jesteśmy świadomi)
    braku konieczności?

    pzdr, Gotfryd

  • 295. Data: 2006-11-22 08:09:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > Szczyt bezprawia.
    > Niedouczone sądy. Niedouczeni przedstawiciele firm. Propaganda.
    > I oskarżony, który przyznaje się do winy, żeby mieć wreszcie święty spokój.

    Oto Polska właśnie...

    j.

  • 296. Data: 2006-11-22 08:19:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Nov 2006, szerszen wrote:

    > tez tego nie rozumiem,

    Ufff... myślałem że tylko dla mnie za trudne.
    Bo wszyscy widzą problem w "ograniczałoby to działanie policji".
    Tak jakby w kosztach które to działanie powoduje problemu nie było :(

    > moze dlatego ze wymagalby to kompetencji :) o ktora
    > jak widac trudno, bo za kompetencjami idzie kasa, ktorej oczywiscie nie ma

    Trzeba sobie jasno powiedzieć, kto miałby zaplacić za to odszkodowanie.

    Odpowiedź jest prosta: my. Wszyscy ci, co płacą (w podatku) na policję
    musieliby się poskładać na pokrycie szkód, które działalność tejże policji
    powoduje - i tak JEST, tyle że w rzadkich przypadkach (kogoś postrzelą
    albo co...).
    Resztę się pod dywan upycha, obciążając kosztami tego co akurat komuś
    wpadł w oko.

    > albo kretynska wymowka urzednikow skarbowych ktorzy sa zupelnie bezkarni w
    > swoich poczynaniach, "ze nie moga byc odpowiedzialni finansowo za swoje
    > decyzje bo wtedy baliby sie ich podejmowac" ;)

    Taaaa... a odpowiedzielaność sędziów już się w ogóle w głowie nie mieści.
    O ile wiem, ostatnie w Europie referendum w tej sprawie (odpowiedzialności
    cywilnej sędziów za szkody spowodowane wyrokiem) miało miejsce bodaj
    we Włoszech w 1975r albo okolicy, nawet nie wiem jak się skończyło :)

    pzdr, Gotfryd

  • 297. Data: 2006-11-22 08:37:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Nov 2006, animka wrote:

    > Jakubowska wyczyściła dysk,

    Nie, zastosowała taki numer który występuje u bardzo malych dzieci:
    zakrywają oczy i są przekonane, że skoro nie widzą - to ich też
    nie widać :)
    Skasowanie zbiorów (szczególnie pod Windows z ichnim wielokrotnym
    "a na pewno skasować? może do kosza schowamy na wszelki wypadek)
    i "wyczyszczenie dysku" to dwie różne czynności.

    > Chyba, że szyfrowanie a sformatowanie dysku to wielka różnica.

    Tak, jak na dzisiejsze techniki szyfrowanie o wystarczającej mocy
    jest skuteczniejsze od jednokrotnego "wyczyszczenia" - te drugie
    daje szansę na laboratoryjne szukanie śladów.
    IMO wielokrotne zamazanie rownież nie daje szans.

    pzdr, Gotfryd

  • 298. Data: 2006-11-22 09:13:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    szerszen wrote:

    > "ze nie moga byc odpowiedzialni finansowo za swoje
    > decyzje bo wtedy baliby sie ich podejmowac" ;)

    to niech sie ubezpiecza od odpowiedzialnosci, jak lekarze...

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 299. Data: 2006-11-22 11:54:47
    Od: Sowiecki Agent <p...@g...pl>

    animka wrote:

    > Jakubowska wyczyściła dysk, a i tak wszystko co było przedtem odtworzyli.
    > Chyba, że szyfrowanie a sformatowanie dysku to wielka różnica.

    ciekawe czy by odwtorzyli gdyby to usunnela programem ereaser

    uważam się za człowieka inteligentnego dlatego
    ja na PiS juz więcej (!) nie zagłosuje!
    http://www.zbigniewziobro.org -> Obrona Konienczna

  • 300. Data: 2006-11-22 14:59:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Nov 2006, Sowiecki Agent wrote:

    > ciekawe czy by odwtorzyli gdyby to usunnela programem ereaser

    "nie sądzę" :>
    Oczywiście jedno kasowanie bez wątpliwości daje *praktyczne* możliwości
    odczytania. Kilka... może te praktyczne położyć na łopatki.
    A kilkanaście kładzie te co bardziej teoretyczne.
    No chyba, że ktoś z całą śmiałością twierdzi że umie przeskoczyć
    prawa fizyki, w szczególności twierdzenie o nieoznaczoności :>
    i zmierzyć dowolnie mały poziom pozostałości, mówią że tak powstają
    wynalazki ;)

    pzdr, Gotfryd