  • 1. Data: 2006-11-19 16:03:53
    Temat: Rejstracja znaku towarowego
    Od: r...@w...pl

    Witam
    Piszę program komputerowy, chciałbym zastrzec jego nazwę.

    Jako co go zarejestrować? Bo są znaki handlowe, towarowe, itp.

    Gdzie to zrobić?

    Bardzo proszę o naprowadzenie, resztę uda mi się pewnie samemu
    dowiedzieć.

    Z góry dzięki.

    --
    Radek

  • 2. Data: 2006-11-19 16:10:45
    Temat: Re: Rejstracja znaku towarowego
    Od: "Paweł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    http://www.uprp.pl/polski

    Jestem na podobnym etapie.

    Pozdr.
    P.

  • 3. Data: 2006-11-19 16:32:05
    Od: r...@w...pl

    > Jestem na podobnym etapie.

    Dzięki, poczytam.

    A jeszcze mam pytanie:
    - Co jak taka nazwa bedzie zarejestrowana w innym kraju?

    Czy wtedy liczy się czas rejestracji i ktoś mnie ścignie za kilka
    lat?

    Czy może będę mógł używać tego znaku w Polsce, ale jak wyjadę
    za granicę (np. USA) to tam będę miał problemy z policją?

    Radek

  • 4. Data: 2006-11-19 22:14:04
    Od: "usmiechant" <u...@b...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    > Czy może będę mógł używać tego znaku w Polsce, ale jak wyjadę
    > za granicę (np. USA) to tam będę miał problemy z policją?

    Zeby bylo na legalu? Da sie zrobic, ale to kosztuje sporo, sporo wiecej.
    Zerknij do http://www.uprp.pl/Polski/Procedura+miedzynarodowa/
    To dla mnie duzo, ze na razie musze zrezygnowac z upublicznienia swojej
    nazwy :)

    u.

  • 5. Data: 2006-11-22 11:31:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Nov 2006, r...@w...pl wrote:

> [...]
    >
    > Czy może będę mógł używać tego znaku w Polsce, ale jak wyjadę
    > za granicę (np. USA) to tam będę miał problemy z policją?

    IMHO to zależy, czy będzie się tam stosować ów znak :)
    W cywilizowanych krajach jest zasada że "kto już korzystał
    w może *w nieposzerzonym zakresie* korzystać nadal" - i tak jest
    również w .pl, dotyczy to również nazw niezarejestrowanych
    które ktoś wykorzystywał wcześniej.
    "W tym samym zakresie" ma prawo robić to po rejestracji - jak ktoś
    był firmą działającą tylko w jednej gminie, to nie może ni stąd
    ni zowąd rozpocząć wysyłki na cały kraj pod tą (już zastrzeżoną)
    nazwą.
    Czyli jak ktoś wysyła do USA towary z nazwą tam zastrzeżoną to
    IMVHO powinien się bać. Ale tego że ma w .pl (i *tu* używa)
    zarejestrowaną nazwę taką jak kto inny w USA - chyba nie :)

    pzdr, Gotfryd