  • 131. Data: 2006-11-20 14:05:02
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "===Tomy===" <nic@z_tego.com> wrote in message
    news:bydaknq0k965.1981jazpif3jp$.dlg@40tude.net...

    > Pytanie jak się tłumaczyć w razie kontroli w jaki sposób wszedłeś w
    > posiadanie tego utworu ?
    Ja nie pamietam, moze mialem plyte, przegralem, a plyte sprzedalem. Moze mi
    kolega pozyczyl
    plyte, a moze to zgralem z radia internetowego, naprawde nie pamietam.

    >Wielu mędrców prawa karnego interpretuje to na
    > swój sposób. Czy nie jest tak, że pobieranie plików MP3 lub filmów video
    > podchodzi pod paserstwo (celowe wejście w posiadanie cudzej własności) ?

    Mi sie zawsze wydawalo ze do paserki musi byc nabycie, a pobieranie (bez
    oplay) nabyciem nie jest.
    Zreszta w sadzie to bedzie ekspertyza bieglego i do softu to bedzie cos w
    stylu "uzywajac oprogramowania
    bez licencji dzialal na szkode na rzecz nastepujaych firm : MS, Adobe itd",
    co napisza w przypadku mp3 ?
    W koncu nie moze byc - sluchajac mp3 Budki Suflera dzialal na szkode, bo
    taka szkoda jest prawnie dozwolona.
    Z drugiej strony jesli maja kogos scigac z sciaganie to chyba musza miec
    dowod co, kiedy i od kogo sciagnal.
    Sama obecnosc mp3 na dysku plus zainstalowany program p2p to chyba zbyt malo
    i bez logow nic z tego
    sie nie ukreci.
    Dlatego nie bardzo rozumiem po co policji czyjs dysk czy o zgrozo komputer
    pelen plikow mp3/divixow.
    Jak nie maja jakis logow ze ktos te pliki rozpowszechnial to poza
    dokuczeniem obywatelowi poprzez zabranie
    mu na dluzszy czas komputera/dysku nic nie zrobia.

    Daniel

  • 132. Data: 2006-11-20 14:05:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Daniel Chlodzinski wrote:

    > pelen muzyki w mp3 to _posiadanie_
    > mp3 nie jest w Polsce nielegalne. Skoro policja do niego przyszla to pewnie
    > chcieli go scignac za rozpowszechnianie,
    > a na to chyba maja jakies dowody (np. logi z serwerow) i dysk im do niczego
    > nie jest potrzeby.

    Wiesz, znajdujące się "po drodze" serwery nie mają możliwości formalnych
    ani dostatecznych możliwości technicznych (ilość danych) do
    przechowywania _treści_ przesyłanych pakietów.

  • 133. Data: 2006-11-20 14:05:58
    Temat: Re: Re: Zajęcie zaszyfrowanego kompu tera !!!
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 14:58:34 +0100, Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > "albo", "lub", "przecinek".
    > Żeby się czasem z tego zrozumieć czegoś nie dało.
    > W którym miejscu zdania kończy się zakres zwrotu "w celu rozpowszechniania"?

    Ten przepis mówi w ogólności o czynnościach podejmowanych w zw. z
    rozpowszechnianiem. Zwykłe posiadanie podpada pod par. 4a.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 134. Data: 2006-11-20 14:08:42
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 14:53:43 +0100, Olgierd napisał(a):

    > Spójrz do art. 202 par. 4a kk.

    Ja pierdole, ale paranoja! To po prostu paranoja, żeby karać za samo
    posiadanie takich rzeczy :|

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 135. Data: 2006-11-20 14:19:28
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 15:05:02 +0100, Daniel Chlodzinski napisał(a):

    > Jak nie maja jakis logow ze ktos te pliki rozpowszechnial to poza
    > dokuczeniem obywatelowi poprzez zabranie
    > mu na dluzszy czas komputera/dysku nic nie zrobia.

    Jestem ciekaw finału sprawy...

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 136. Data: 2006-11-20 14:21:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > a jak myslisz, komu uwierza?
    Jak się dziennikarze zaczynają kręcić wokół różnych spraw, to się cuda
    zaczynają dziać i znika rozpościerająca się szeroko niemoc...

  • 137. Data: 2006-11-20 14:28:10
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    > Poproszę podstawę prawną.

    Primo. Jak piszesz ze cos jest zabronione to sam podaj podstawe prawno, bo
    co nie zabronione
    dozwolone.
    Secundo. art. 23 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, czyli
    dozwolony uzytek
    osobisty.

    > I tutaj jest kulminacyjny zwrot dyskusji.
    > Autor nie pisze nic o rozpowszechnainiu, pisze o samym przebiegu akcji.
    > To ja zapytuję czy policja idzie do każdego Kowalskiego, którego Nowak
    > wskaże w trakcie np. przesłuchania, że ten ma na swoim komputerze muzykę
    > MP3?
    Masz komputer ? Pewnie masz bo z niego piszesz. Czy chcialbys aby ktos Ci go
    zabral na powiedzmy pol
    roku ? Pewnie nie, ale z przytaczanych na tej grupie opowiesci wylania sie
    przerazajacy obraz.
    Policja wchodz do domu aby dokonac przeszukania (szukaja np. plantacji
    maryski) i znajdujac komputer
    zabiera go jako z rozpedu, bo moze cos znajda. Ja tego nie rozumiem, jakim
    prawem policja moze tak postepowac ?
    Rownie dobrze moga zabrac TV jak nie znajde za niego rachunku, bo moze
    kradziony.
    Wracajac do Twojego pytania to policja idzie do kazdego Kowalskiego, ktorego
    wskaze BSA, ZTAV czy inna
    organizacja. Zgloszenie Nowaka oleja pewnie bo Nowak im nie robi kursow "jak
    wykryc pirackie mp3" i "po czym poznac
    leganego windowsa" wiec maja go w dupie.

    > Głównym celem polskiej policji jest walka z rozpowszechnianiem,
    > dystrybucją i czerpaniem korzyści. Czyż tak nie jest ?
    Glownym celem polskiej policji jest osiaganie wynikow jak "gora" sie o te
    wyniki domaga.
    W przypadku policji od zwalczania piractwa komputerowego robota jest o tyle
    prosta, ze przy
    skali piractwa w Polsce wystarczy zrekwirowac losowo wybrane komputery i ma
    sie 99% pewnosci
    ze jest na nich soft bez licencji. Gorzej jak sie trafi na jakiegos
    legalnego uzytkownika softu, ale i z tym
    sobie nasze sady potrafia poradzic zamawiac ekspetyzy, z ktorych wynika ze
    czlowiek uzywa softu
    bez licencji i dziala na szkode firmy, tu bedzie cytat "General Public
    Licence".

    Daniel

  • 138. Data: 2006-11-20 14:29:09
    Od: "FriendOnet" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    napisał w wiadomości news:59n834-god.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Primo: chodziło mi o to, że przy takim podejściu to praktycznie
    każdy
    > prywatny linux to "na pewno pirat", bo do tego ani płyty, ani
    faktury
    > nie będzie...
    >
    > Secundo: nawet, jeśli odpalą jakiś mikrosyfowy "system" z
    płytki, to i
    > tak "format c:" nic nie da - partycje linuxowe z punktu
    widzenia
    > DOS/Windows nie istnieją jako dyski logiczne.

    Czyżby "fdisk /mbr" ;)

  • 139. Data: 2006-11-20 14:31:57
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 15:08:42 +0100, scream napisał(a):

    > Ja pierdole, ale paranoja! To po prostu paranoja, żeby karać za samo
    > posiadanie takich rzeczy :|

    Cóż.
    Natomiast zastanawiam się czy można mówić o "świadomości"
    posiadania, jak będzie z podrzuconym zdjęciem.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 140. Data: 2006-11-20 14:32:09
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Zwlaszcza ze: http://7thguard.net/news.php?id=5346

    > Secundo: nawet, jeśli odpalą jakiś mikrosyfowy "system" z płytki, to i
    > tak "format c:" nic nie da - partycje linuxowe z punktu widzenia
    > DOS/Windows nie istnieją jako dyski logiczne.

    koro chcesz bardzo technicznie i nie skrotowo, to przed format c,
    pojdzie fdisk ;]

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji