  • 121. Data: 2006-11-20 13:47:49
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ===Tomy=== wrote:

    > Jedno jest pewne: policja nie idzie w ciemno i tyle, bynajmniej w tego typu
    > sprawach.

    Ponoć różnie bywało...

    > Słyszałem w prawniczych gremiach, że policjanci często stosują metodykę na
    > tzw. blachę, lub próbują (jeśli trafią na cwaniaka), a dopiero w
    > regulaminowym terminie otrzymują nakaz. Z tym ostatnim nigdy nie mają
    > problemu, nawet przy założeniu, że przeszukanie niczego nie wykazało.

    Świadczy to IMHO o dość kryminogennym kumoterstwie.

    > Wychodzimy poza sferę tematu i to mocno ;)

    Ale tylko wtedy istnieje niebezpieczeństwo, że "namierzany" dostanie
    "cynk", że szykują mu "nalot".

    > Jesteś tego pewien ?

    Po prostu w innych przypadkach nie ma sprawy "nie cierpiącej zwłoki".

    > Czy ty przyznajesz się do codziennego czyszczenia pustych partycji na
    > dysku,

    Nie mam pustych partycji. Każda jest do czegoś używana.

    > szyfrujesz 500GB danych na innych partycjach oprócz partycji C,

    Przepraszam bardzo: co to jest "partycja C", hmm?

    > używasz softu opartego na PGP,

    Oczywiście.

    > kupujesz w promocji 500 sztuk czystych płyt
    > DVD tylko po to,

    Jakby była jakaś super-extra promocja, to czemu nie... Ale ponieważ póki
    co nie trafiłem na taką, która uzasadniałaby to finansowo, mam
    szpindelek na "tylko" 50 sztuk.

    > aby w dowolnej chwili móc zrobić sobie kopię zapasową
    > systemu legalnym programem,

    Duh - podstawowa procedura bezpieczeństwa. Awarie sie zdarzają, a ja
    lubię swój system w takiej konfiguracji, w jakiej jest. I cenię sobie
    swoje aktualne dane.

    > kasujesz cookies i historię odwiedzanych stron

    Ciasteczka domyślnie mam w ogóle zablokowane.

    > ? Bez urazy, ale takie działania są zbędne nawet przed wścipskimi
    > współmieszkańcami.

    Primo: "wścibskimi" jeśli już.
    Secundo: zasadniczo zbędne jest także codzienny całkowity prysznic. Mam
    rozumieć, że ty taką "kąpiel" robisz tylko od święta, a na codzień tylko
    "buzia i rączki"?

    > Wystrczy prosta metoda hasła na wygaszacz oraz bios przy
    > ponownym restarcie i po kłopocie.

    Nie będziesz mi dyktować, jak mam zabezpieczać swój komputer.

    > Nie widzę związku z tematem Andrzeju.

    Hej, to nie ja rzuciłem kompletnie bezsensowną tezę, że "skoro szyfruje,
    to na pewno ma coś nielegalnego do ukrycia".

    > Zauważ gość wchodzi na forum i histerycznie wypytuje co może zrobić i co go
    > w konsekwencji wykrycia nielegalnego softu czeka. Buźki dodawane do każdego
    > zdania, twierdzącego zdania "dysk był pusty" stawia jego cały opis w
    > dwuznacznej sytuacji.

    > Jasne, do każdego niewinnego człowieka policja wchodzi do domu, robi
    > przeszukanie i rekwiruje komputer :)

    Och, niekoniecznie do każdego, ale zdarzały się przypadki, kiedy
    funkcjonariusze działali jako nieświadome narzędzia zemsty lub
    nieuczciwej konkurencji - ktoś doniósł, niezbyt kompetetni chcieli sobie
    statystyki poprawić, nie znali się na oprogramowaniu, więc zabrali cały
    sprzęt i dane "do ekspertyzy". I firma załatwiona, nawet jak potem
    "błyskawicznie" po kilku miesiącach wszystko oddali. Jakiś czas temu
    ktoś tu opisywał taką sytuację.

    > No chyba, że to byli przebierańcy, albo faktycznie pomylili nr drzwi
    > mieszkania :)

    Żebyś się nie zdziwił - i przebierańcy, i pomyłki się zdarzały!

  • 122. Data: 2006-11-20 13:50:42
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 12:37:15 +0100, scream napisał(a):

    > Hm :) A który paragraf zakazuje trzymać sobie na kompie dziecięcą
    > pornografie? Żaden. W kodeksie karnym jest mowa o sprowadzaniu, produkcji,
    > rozpowszechnianiu, a o posiadaniu ani słowa - czyli wychodzi na to, że
    > można.

    Nie jesteś na bieżąco

    KK Art. 202. § 3. Kto w celu rozpowszechniania produkuje, utrwala lub
    sprowadza, przechowuje lub posiada albo rozpowszechnia lub publicznie
    prezentuje treści pornograficzne z udziałem małoletniego albo treści
    pornograficzne związane z prezentowaniem przemocy lub posługiwaniem się
    zwierzęciem, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

  • 123. Data: 2006-11-20 13:52:40
    Temat: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 13:04:19 +0100, Daniel Chlodzinski napisał(a):

    > A z jakiego paragrafu jest to pobieranie ? Serio pytam i prosze mi nie
    > wskazywac na nabycie
    > bo pobranie z sieci (za dramo) nabyciem nie jest.
    > BTW rozumiem ze mowimy o w/w sprawie czyli ewentualne pobranie mp3 i divix.

    OK - rozpowszechniane grozi konsekwencjami cywilnymi jak i karnymi.

    Kwestia samego pobierania może być sporna i tu przyznam rację.
    Bo np. art.23 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych mówi, że
    bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z utworu w zakresie
    użytku osobistego.

    Pytanie jak się tłumaczyć w razie kontroli w jaki sposób wszedłeś w
    posiadanie tego utworu ? Wielu mędrców prawa karnego interpretuje to na
    swój sposób. Czy nie jest tak, że pobieranie plików MP3 lub filmów video
    podchodzi pod paserstwo (celowe wejście w posiadanie cudzej własności) ?

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 124. Data: 2006-11-20 13:53:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

> [...]
    > pornografie? Żaden. W kodeksie karnym jest mowa o sprowadzaniu, produkcji,
    > rozpowszechnianiu, a o posiadaniu ani słowa - czyli wychodzi na to, że

    Zdaje się niedawno uaktualnili i już nawet przechowywanie podpada pod
    ten sam paragraf. I uwaga - nie tylko dziecięcą. Wystarczy, że "obiekty"
    nie miały 15 lat. Teraz wyobraź sobie sytuację, kiedy np. Twój 15-letni
    syn pod Twoją nieobecność zaprasza 14-letnią panienkę do domu i
    nagrywają się Twoją kamerą podczas "igraszek intymnych".

    Ktoś robi nalot powiedzmy w wyniku złośliwego donosu patologicznie
    zdewociałych rodziców panienki.

    I masz przesrane :)

  • 125. Data: 2006-11-20 13:53:43
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

> [...]
    > pornografie? Żaden. W kodeksie karnym jest mowa o sprowadzaniu, produkcji,
    > rozpowszechnianiu, a o posiadaniu ani słowa - czyli wychodzi na to, że

    Spójrz do art. 202 par. 4a kk. Inna sprawa, że ten serwer miał
    służyć do rozpowszechniania.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 126. Data: 2006-11-20 13:56:35
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 13:01:34 +0100, Daniel Chlodzinski napisał(a):

    > Ale cos Ty sie chlopaka czepil. Nawet jesli mial caly ten szyfrowany dysk
    > pelen muzyki w mp3 to _posiadanie_ mp3 nie jest w Polsce nielegalne.

    Poproszę podstawę prawną.

    > Skoro policja do niego przyszla to pewnie
    > chcieli go scignac za rozpowszechnianie,
    > a na to chyba maja jakies dowody (np. logi z serwerow) i dysk im do niczego
    > nie jest potrzeby.

    I tutaj jest kulminacyjny zwrot dyskusji.
    Autor nie pisze nic o rozpowszechnainiu, pisze o samym przebiegu akcji.

    To ja zapytuję czy policja idzie do każdego Kowalskiego, którego Nowak
    wskaże w trakcie np. przesłuchania, że ten ma na swoim komputerze muzykę
    MP3?

    Głównym celem polskiej policji jest walka z rozpowszechnianiem, dystrybucją
    i czerpaniem korzyści. Czyż tak nie jest ?

    Bardzo ładnie ujęte.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 127. Data: 2006-11-20 13:58:34
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message

> [...]
    > pornograficzne związane z prezentowaniem przemocy lub posługiwaniem się
    > zwierzęciem, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    "albo", "lub", "przecinek".
    Żeby się czasem z tego zrozumieć czegoś nie dało.
    W którym miejscu zdania kończy się zakres zwrotu "w celu rozpowszechniania"?
    To jest pewnie w jakimś komentarzu, hehe? Jak w interpretacji Urzędu Skarbowego.
    I potem się dziwić, że policja sobie po domach łazi.
    Jak *oni* mają coś z tego zrozumieć?

    Stach

  • 128. Data: 2006-11-20 14:00:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ===Tomy=== wrote:

    > Odpowiedz mi proszę, po co zabezpieczać coś co z założenia jest legalne ?
    > Nawet przy założeniu, że masz dane, co do których nie wyrażasz zgody na
    > ukazanie ich osobom trzecim ?

    1. bo mogę.
    2. bo chcę.
    3. bo są tam poufne dane klienta.

    Wymieniać dalej?

    > W trakcie kontroli policji trzeba było podać hasło, samemu pokazać co masz
    > i jeśli nie było tam danych, co do których skierowana była akcja, nie
    > byłoby tego całego bałaganu.

    Powiedzmy, że mam tam nagrania igraszek z moją hipotetyczną drugą połową
    i sobie nie życzę pokazywać tego jakimś tępym i złośliwym
    funkcjonariuszom żyjącym z moich podatków.

    > Nadal nie rozumiem tego uporu.

    W imię zasad.
    [ciach]
    > Teraz musisz po prostu udowodnić, że nie złamałeś prawa.

    I znowu "myślisz" jak czekista...

    _Podstawowa_ zasada w państwie prawa: domniemanie niewinności. To _winę_
    trzeba udowodnić.

    > To standard jaki posiadają organy do walki z nielegalnym softem.
    > Patent z BSA.

    Ja np. nie pozwolę na uruchamianie w moim systemie żadnego mikrosyfowego
    gówna!

    Kiedyś chciałem zainstalować jako drugi system (legalne!) Win98se. I ten
    syf bez pytania zastąpił główny sektor startowy dysku swoim.

  • 129. Data: 2006-11-20 14:01:44
    Od: "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl>

    "===Tomy===" <nic@z_tego.com> wrote in message

    > Poproszę podstawę prawną.

    Lepiej znajdź podstawę prawną nielegalności. Bo to działa w tę stronę.

    > Głównym celem polskiej policji jest walka z rozpowszechnianiem, dystrybucją
    > i czerpaniem korzyści. Czyż tak nie jest ?

    Głównym celem polskiej policji jest działanie mające na celu przestrzeganie
    prawa.
    A niekoniecznie zysków wytwórni fonograficznych. Choć u nas to się jakoś
    miesza ze sobą. W Niemczech już coś się rusza na tym polu.
    Ktoś wreszcie wpadł na to, że BSA nie może być jednocześnie expertem
    oceniającym co jest na nośniku.

    Stach

  • 130. Data: 2006-11-20 14:04:36
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 14:46:00 +0100, Henry (k) napisał(a):

    > Zazdroszczę Ci że masz komputer z którego tylko Ty korzystasz w domu...

    Może to kwestia do jakich celów wykorzystuje się komputer w domu ?

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex: