    From: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajęcie zaszyfrowanego komputera !!! CD..
    Date: Mon, 20 Nov 2006 15:28:10 +0100

    "===Tomy===" <nic@z_tego.com> wrote in message
    news:1j1un2wlgnhca$.syhtk4a7s8q1$.dlg@40tude.net...
    > Poproszę podstawę prawną.

    Primo. Jak piszesz ze cos jest zabronione to sam podaj podstawe prawno, bo
    co nie zabronione
    dozwolone.
    Secundo. art. 23 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, czyli
    dozwolony uzytek
    osobisty.

    > I tutaj jest kulminacyjny zwrot dyskusji.
    > Autor nie pisze nic o rozpowszechnainiu, pisze o samym przebiegu akcji.
    > To ja zapytuję czy policja idzie do każdego Kowalskiego, którego Nowak
    > wskaże w trakcie np. przesłuchania, że ten ma na swoim komputerze muzykę
    > MP3?
    Masz komputer ? Pewnie masz bo z niego piszesz. Czy chcialbys aby ktos Ci go
    zabral na powiedzmy pol
    roku ? Pewnie nie, ale z przytaczanych na tej grupie opowiesci wylania sie
    przerazajacy obraz.
    Policja wchodz do domu aby dokonac przeszukania (szukaja np. plantacji
    maryski) i znajdujac komputer
    zabiera go jako z rozpedu, bo moze cos znajda. Ja tego nie rozumiem, jakim
    prawem policja moze tak postepowac ?
    Rownie dobrze moga zabrac TV jak nie znajde za niego rachunku, bo moze
    kradziony.
    Wracajac do Twojego pytania to policja idzie do kazdego Kowalskiego, ktorego
    wskaze BSA, ZTAV czy inna
    organizacja. Zgloszenie Nowaka oleja pewnie bo Nowak im nie robi kursow "jak
    wykryc pirackie mp3" i "po czym poznac
    leganego windowsa" wiec maja go w dupie.

    > Głównym celem polskiej policji jest walka z rozpowszechnianiem,
    > dystrybucją i czerpaniem korzyści. Czyż tak nie jest ?
    Glownym celem polskiej policji jest osiaganie wynikow jak "gora" sie o te
    wyniki domaga.
    W przypadku policji od zwalczania piractwa komputerowego robota jest o tyle
    prosta, ze przy
    skali piractwa w Polsce wystarczy zrekwirowac losowo wybrane komputery i ma
    sie 99% pewnosci
    ze jest na nich soft bez licencji. Gorzej jak sie trafi na jakiegos
    legalnego uzytkownika softu, ale i z tym
    sobie nasze sady potrafia poradzic zamawiac ekspetyzy, z ktorych wynika ze
    czlowiek uzywa softu
    bez licencji i dziala na szkode firmy, tu bedzie cytat "General Public
    Licence".

    Daniel