  • 61. Data: 2018-03-08 23:21:05
    Temat: Re: Wypadek - sprawa - co dalej
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 marca 2018 23:06:05 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > I nie o D-1 chozi, a zakaz wyprzedzania.

    Odnosiłes się do cytatu o D-1 i A-7
    "To jest droga z pierwszenstwem, oznaczona D-1, ktory obowiazuje do
    odwolania.
    Ale wtedy te wszystkie drozki powinny miec "ustap pierwszenstwa" A-7."
    Ps
    Co odwołuje zakaz wyprzedzania?

  • 62. Data: 2018-03-09 09:01:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2018 o 23:21, Kris pisze:

> [...]
    > odwolania.
    > Ale wtedy te wszystkie drozki powinny miec "ustap pierwszenstwa" A-7."

    Akurt z sensem gada. Chodzi mu o to, czy to skrzyżowania - wtedy powinny
    być tam znaki A-7. Jakby to były skrzyżowania to odwoływałyby zakaz
    wyprzedzania. A-7 byłby dowodem, że to jest skrzyżowanie.

    Natomiast jak dla mnie żadna z tych dróżek nie spełnia defininicji drogi
    publicznej utwardzonej, więc o skrzyżowaniach nie ma mowy. Więc zakaz
    wyprzedzania obowiązuje.

    Shrek

  • 63. Data: 2018-03-09 11:07:35
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 9 Mar 2018 09:01:59 +0100, w <p7tf1m$hcc$7@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Akurt z sensem gada. Chodzi mu o to, czy to skrzyżowania - wtedy powinny
    > być tam znaki A-7. Jakby to były skrzyżowania to odwoływałyby zakaz
    > wyprzedzania. A-7 byłby dowodem, że to jest skrzyżowanie.

    Jeżeli będzie A-7 to nie oznacza, że automatycznie jest to skrzyżowanie.

  • 64. Data: 2018-03-09 11:14:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2018 o 11:07, rg pisze:

    > Jeżeli będzie A-7 to nie oznacza, że automatycznie jest to skrzyżowanie.

    "Ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7 znajdujący
    się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą
    został umieszczony. Przepis stosuje się odpowiednio do znaku A-7
    umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych
    miejscach przecinania się kierunków ruchu. Umieszczona pod znakiem A-7
    tabliczka T-6c lub T-6d wskazuje rzeczywisty przebieg drogi z
    pierwszeństwem przez skrzyżowanie.
    "

    O kurcze - rzeczywiście - ostrzega przed skrzyżowaniem ale może być
    umieszcony przed innymi miejscami przeciniania się ruchu:) Wyborne to
    nasze prawo.

  • 65. Data: 2018-03-09 12:04:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 09:01:59 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Akurt z sensem gada. Chodzi mu o to, czy to skrzyżowania - wtedy powinny
    > być tam znaki A-7. Jakby to były skrzyżowania to odwoływałyby zakaz
    > wyprzedzania. A-7 byłby dowodem, że to jest skrzyżowanie.

    A-7 nie tylko przy skrzyżowaniach jest stawiany

  • 66. Data: 2018-03-09 12:17:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2018 o 12:04, Kris pisze:

    > A-7 nie tylko przy skrzyżowaniach jest stawiany

    Co jest niezłą zchizą, ponieważ znak w definicji ostrzega przed
    skrzyżowaniem - ach to nasze prawodawstwo;)

    Ale w zasadzie to gdzie jeszcze oprócz skrzyżowań z torami trawajowymi?
    Wiem, że Gddkia usiłowała stawiać przed ścieżkami rowerowymi, ale
    wyszło, że to ich radosna twórczość.

    Shrek

  • 67. Data: 2018-03-09 22:58:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-03-18 o 23:21, Kris pisze:

> [...]
    > odwolania.
    > Ale wtedy te wszystkie drozki powinny miec "ustap pierwszenstwa" A-7."

    Skrzyżowanie.

  • 68. Data: 2018-03-10 06:29:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 9 marca 2018 22:58:58 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Skrzyżowanie.

    Co definiuje/ określa skrzyżowanie?

  • 69. Data: 2018-03-10 13:11:28
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2018-03-08 o 15:46, Adam Wysocki pisze:

    > IMO to oznacza, że ten B-25 już tam nie obowiązywał.

    Ciekawe jest też to że jadąc w kierunku przeciwnym, czyli od Warszawy na
    Puławy, nie ma zakazu wyprzedzaania, tzn. ostatnie B-25 jest odwołane
    przez skrzyżowanie.
    Na asfalcie wymalowana jest linia przerywana.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 70. Data: 2018-03-10 19:26:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 8 Mar 2018 18:34:13 +0100, Shrek napisał(a):

    > A którą z nich podejrzewasz o bycie skrzyżowaniem z drogą publiczną?

    te nazwane podejrzewam o bycie drogami publicznymi.
    Z wyjatkiem tej, o ktorej OP pisze, bo nazwana, utwardzona,
    ale z brama.

    J.