  • 1. Data: 2018-02-23 18:39:23
    Temat: Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni i odrzucenie tego faktu przez sąd.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    A było tak:
    Zakup konsumencki przez Internet butów z membraną zapewniającą
    nieprzepuszczanie wody. Przy częściowym zanurzeniu w wannie, buty
    ewidentnie przeciekają po kilku minutach w miejscu, gdzie jest membrana.

    9-go sprzedawca odbiera paczkę z butami i pismem reklamacyjnym na
    podstawie rękojmi.
    23-go mija termin na poinformowanie klienta o sposobie rozpatrzenia
    reklamacji. Jakiejkolwiek odpowiedzi brak. Więc zgodnie z Art.561(5)
    KC reklamacja powinna zostać uwzględniona.
    28-go klient dziękuje za pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
    Sprzedawca mailem wypisuje jakieś dyrdymały o wysłaniu do producenta.

    Na rozprawie przeciw sprzedawcy, ten pokazuje jakieś pismo z datą
    30-go, którego skan wysłał jakoby e-mailem do klienta. W piśmie
    producent odrzuca reklamację, po jakoby wykonanych testach.
    Oczywiście nie wiadomo czy były to te same buty.

    Sąd nie zgadza się, że sprzedawca musi uznać żądanie za uzasadnione
    mimo naruszenia terminu 14 dni. Zleca dalsze uwiarygodnienie
    roszczeń przez strony, w tym ewentualne badanie przez rzeczoznawcę i
    zakańcza rozprawę.

    To jak w końcu jest z dowolnością uznawania tego artykułu? Od
    widzimisię czy powinno być obligatoryjne? A może traktujmy inne
    przepisy uznaniowo.

    Art. 561 (5)
    Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub
    usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając
    kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował
    się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie
    to uznał za uzasadnione.

    I druga sprawa...

    Czy można teraz złożyć wniosek o przeniesienie postępowania do
    miasta powoda?
    UOKIK wydał kilka decyzji o klauzulach niedozwolonych
    stwierdzających, że spory rozstrzyga sąd właściwy do siedziby
    sprzedawcy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 2. Data: 2018-02-23 20:28:24
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    A co się robi jak NFZ nie odpowiada na pismo?
    Ministerstwo Zdrowia już 2 razy przysłało mi pismo nic nie znaczące,
    tylko "do wiadomości" że proszą NFZ o odpowiedź.

    Pismo do NFZ dotyczyło nagranej na telefon wizyty,
    kturej ja nie hcę uznać.

    W rozmowie lekarka:
    - bez przyczyny zarzuca mi branie narkotyków, i straszy mnie psuciem mi
    opinii;
    - kłamie co do wartości wyników badań, których nie pokazała;
    - wypisuje mnie z przychodni specjalistycznej i każde zdobyć skierowanie do
    specjalisty identyczne z tym, na jakiej podstawie mnie przyjęto w tej
    przychodni dwukrotnie i pobrano krew. Jeśli skierowanie było złe, należało
    mnie wcale nie przyjmować już na pierwszą wizytę, a nie udawać leczenie, by
    nic nie robić , i by choroba mogła skutecznie niszczyć mi zdrowie.

    Ponieważ z uznania wizyty, lub nie uznania wynikają dalsze konsekwencje
    (następna wizyta bez ponownego oczekiwania około roku)
    odpowiedź jest dla mnie ważna, a działanie NFZtu celowo pszedłuża moją
    horobę pozostawiając mnie bez leczenia.

    Co robić - miesięczny na odpowiedź termin dawno minął.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 3. Data: 2018-02-23 20:59:54
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-23 o 20:28, Stokrotka pisze:
> [...]
    > horobę pozostawiając mnie bez leczenia.
    >
    > Co robić - miesięczny na odpowiedź termin dawno minął.

    Tobie z urzędu nie odpowiadają i wcale się się nie dziwię. Z kilometra
    wyczuli pieniaczkę, trolla i 40 letnią życiową bezrobotną niedojdę,
    ponoć informatyka, okradającą z emerytury starych rodziców

    --
    Sonn

  • 4. Data: 2018-02-23 22:11:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 lutego 2018 18:39:18 UTC+1 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
> [...]
    > ewidentnie przeciekają po kilku minutach w miejscu, gdzie jest membrana.
    >
    > 9-go sprzedawca odbiera paczkę z butami i pismem reklamacyjnym na
    Czego się domagałeś w tym piśmie?
    To ma duże znaczenie

  • 5. Data: 2018-02-23 23:19:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 23 Feb 2018 20:28:24 +0100, Stokrotka napisał(a):

    > pszedłuża moją
    > horobę pozostawiając mnie bez leczenia.

    Jak ktoś pisze "horoba" i "pszedłużam" to wcale się nie dziwię takiemu
    traktowaniu. Zalecam medytację nad słowem "społeczeństwo".
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2018-02-24 08:48:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 23.02.2018 o 22:11, Kris pisze:
    > Czego się domagałeś w tym piśmie?
    > To ma duże znaczenie

    No i wątkotwórca używa chyba zawoalowanej nazwy "butów z membraną
    zapewniającą nieprzepuszczanie wody" dla kaloszy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2018-02-24 08:52:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No i wątkotwórca używa chyba zawoalowanej nazwy "butów  z membraną
    > zapewniającą nieprzepuszczanie wody" dla kaloszy.

    Albo myśli o membranie typu Goretex.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2018-02-24 20:01:08
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Jak ktoś pisze "horoba" i "pszedłużam" to wcale się nie dziwię takiemu
    > traktowaniu. Zalecam medytację nad słowem "społeczeństwo".

    Zalecam czytanie stopki.
    Pisma użędowe piszę w ortografi tradycyjnej.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 9. Data: 2018-02-28 20:43:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 24.02.2018 o 08:52, Liwiusz pisze:
    > Albo myśli o membranie typu Goretex.

    Goretex nie jest "wodoszczelny", jest "wodoodporny". I nawet on
    zanurzony w wannie, w końcu przepuści wodę do środka.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-03-01 15:57:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Mateusz Bogusz napisał(a) :

    > Goretex nie jest "wodoszczelny", jest "wodoodporny". I nawet on
    > zanurzony w wannie, w końcu przepuści wodę do środka.

    Tak. Całą w zasadzie powierzchnią. Jednak skoro but puszczał
    miejscowo w chwilę po zanurzeniu, jest to ewidentny bubel
    wypuszczony bez testów z produkcji.
    Inne buty nie przepuszczają. Więc tym bardziej to bubel. Wręcz
    cała seria.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B