  • 1. Data: 2018-02-26 12:38:21
    Temat: ochrona praw autorskich
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    "Klaudia Jachira (rocznik 1988), mieszkająca we Wrocławiu absolwentka
    Wydziału Lalkarskiego PWST w Krakowie, mocno zaszła za skórę miłośnikom
    ,,dobrej zmiany". Zalew internetowego hejtu i ogromna liczba agresywnych
    publikacji na jej temat w PiS-owskich mediach były sygnałem, że prędzej czy
    później władza będzie próbowała w nią pod jakimś pretekstem uderzyć. I
    rzeczywiście - na wtorek 27 lutego Jachira została wezwana na przesłuchanie
    w charakterze podejrzanej o naruszenie art. 116 prawa autorskiego: ,,Kto bez
    uprawnienia rozpowszechnia cudzy utwór (...), podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2". Tym ,,cudzym
    utworem" jest... logo TVP.
    Jachira naraziła się PiS-owi kpinami z Jarosława Kaczyńskiego. Jako aktorka
    teatru lalkowego sporządziła kukłę pana prezesa, z którą pojawiała się na
    demonstracjach KOD-u, budząc entuzjazm zgromadzonych. Ze swoim panem
    prezesem Jachira nagrywała też filmiki, które publikowała w internecie. Na
    YouTubie prowadzi kanał, w którym regularnie wyszydza ,,dobrą zmianę",
    demaskuje kłamstwa oficjalnej propagandy i nagłaśnia fakty niewygodne dla
    władz.
    Sęk w tym, że szydzenie z pana prezesa nie jest karalne i nie ma paragrafu,
    który by tego zabraniał. Potrzebny był więc jakiś hak na bojową
    wrocławiankę. I znalazł się.

    W lutym zeszłego roku Jachira nagrała dwa parodystyczne filmy, w których
    wcieliła się w rolę reporterki TVP z mikrofonem w dłoni. Na mikrofonie
    widniało logo TVP. Pół roku po publikacji filmów została wezwana przez
    policję we Wrocławiu na przesłuchanie - na razie jako świadek - w sprawie
    naruszenia art. 116 prawa autorskiego - logo TVP zostało potraktowane jako
    utwór, a jego wykorzystanie przez Jachirę uznano za przestępstwo. Grozi za
    to do 2 lat więzienia. Sprawę prowadzi wydział do walki z przestępczością
    gospodarczą Komendy Rejonowej w Warszawie. W najbliższy wtorek Jachira znów
    ma się stawić na policji. Tym razem już jako podejrzana."

    http://wyborcza.pl/7,75398,23070034,dopasc-jachire.h
    tml#a=190&c=8000

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

  • 2. Data: 2018-02-26 21:00:21
    Temat: Re: ochrona praw autorskich
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 lutego 2018 12:38:23 UTC+1 użytkownik Olin napisał:
> [...]
    > gospodarczą Komendy Rejonowej w Warszawie. W najbliższy wtorek Jachira znów
    > ma się stawić na policji. Tym razem już jako podejrzana."

    Na pl.oc.polityka już nawet piździak pod swoimi różnymi nickami nie chce z Tobą
    dyskutować że tu przylazłeś z politycznym bełkotem?

  • 3. Data: 2018-02-27 12:31:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Feb 2018 12:38:21 +0100, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:
    > naruszenia art. 116 prawa autorskiego - logo TVP zostało
    > potraktowane jako
    > utwór, a jego wykorzystanie przez Jachirę uznano za przestępstwo.
    > Grozi za

    A mogła loga nie ruszać.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-02-27 13:23:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-27, Marek <f...@f...com> wrote:

    > A mogła loga nie ruszać.

    A to logo nie jest czasem wystawione w pierdylionie miejsc na stałe, na widok
    publiczny?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-02-27 13:50:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 26 Feb 2018 12:00:21 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Na pl.oc.polityka już nawet piździak pod swoimi różnymi nickami nie chce z Tobą
    dyskutować że tu przylazłeś z politycznym bełkotem?

    Cieszę się, że zainteresowałeś się tematem. Na pewno z radością dowiesz
    się, że prokuratorem prowadzącym sprawę został Grzegorz Kazimierski.
    Ciekawe, czy jest to ten sam adwokat z Krosna, którego łączy bliska
    znajomość z tow. Stanisławem Piotrowiczem. W ubiegłym roku ten wybitny
    prawnik otrzymał nominację prokuratorską i pracuje w Prokuraturze Rejonowej
    Warszawa-Mokotów.
    Więcej:
    https://koduj24.pl/posade-w-warszawskiej-prokuraturz
    e-zawdziecza-piotrowiczowi/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 6. Data: 2018-02-27 17:32:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Feb 2018 12:23:54 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > A to logo nie jest czasem wystawione w pierdylionie miejsc na
    > stałe, na widok
    > publiczny?

    A co to zmienia w przedmiocie sprawy o użycie zastrzeżonego znaku?
    Ja 15 lat temu zostałem ukarany na poczcie próbując wysłać paczkę
    zapakowaną w stary karton po jakimś urządzeniu "Sony" (napisu nie
    zamazałem).

    --
    Marek

  • 7. Data: 2018-02-27 20:03:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 13:50:41 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

> [...]
    > prawnik otrzymał nominację prokuratorską i pracuje w Prokuraturze Rejonowej

    Idź zaśmiecaj pl.soc.polityka tymi swoimi rewelacjami.

  • 8. Data: 2018-02-27 22:52:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-27, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > Ja 15 lat temu zostałem ukarany na poczcie próbując wysłać paczkę
    > zapakowaną w stary karton po jakimś urządzeniu "Sony" (napisu nie

    Oni uznali logo TVP za utwór. Art. 116 mówi o rozpowszechnainiu utwóru.
    Nie ma to nic wspólnego z zatrzeżeniem znaku.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2018-02-28 15:54:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Feb 2018 21:52:19 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Oni uznali logo TVP za utwór. Art. 116 mówi o rozpowszechnainiu
    > utwóru.
    > Nie ma to nic wspólnego z zatrzeżeniem znaku.

    Ale z użyciem może mieć. Jesli wrzuciła nagranie na YT i miało
    aktywna monetyzacje to można jeszcze pociągnąć pod uzyskanie
    korzyści, dla sprytnego prawnika a sądzę że TVP takimi dysponuje nie
    będzie problemu by taka koncepcje uzasadnić.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-03-09 01:42:09
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <a...@n...neostrada.pl>,
    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > Ja 15 lat temu zostałem ukarany na poczcie próbując wysłać paczkę
    > zapakowaną w stary karton po jakimś urządzeniu "Sony" (napisu nie

    Na jakiej podstawie?
    --
    TA