  • 1. Data: 2018-02-22 12:58:35
    Temat: Europejski sąd zezwala na zwalnianie ciężarnych przy ogólnych cięciach miejsc pracy
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-43153018
    > Sacked pregnant worker loses European court case
    > The EU's top court has ruled that firms can dismiss pregnant workers
    > as part of general staff cuts, despite legal protections for pregnant
    > women.
    > The European Court of Justice (ECJ) defended the position of Spain's
    > Bankia - a bank that was bailed out - over its dismissal of a pregnant
    > woman in 2013.
    > In her case, it said, the dismissal was not connected to her
    > pregnancy, so did not infringe EU law. [...]

    AFAIR kiedyś szedł długi wątek na temat utraty pracy przez ciężarną w
    Polsce przy okazji reorganizacji urzędu. Jak widać sprawa nie była
    prawnie oczywista w świetle europejskiego prawa.

    P.S. Głeboko wierze że sąd/ECJ coś wynajdzie by zasądzić inny wyrok! ;-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-02-22 17:24:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2018 o 12:58, A. Filip pisze:

    > AFAIR kiedyś szedł długi wątek na temat utraty pracy przez ciężarną w
    > Polsce przy okazji reorganizacji urzędu.

    Tak naprawdę to nie był urząd a agencja rządowa i nie ciężarna a na
    urlopie macierzyńskim. Sprawa jest w sądzie, nowa agencja została uznana
    za stronę (czego się obawialiśmy, bo sprytnie wykombinowali, żeby nowej
    się "nie dało" pozwać, bo w chwili wymagalnego terminu nie istniała),
    rzecznik praw obywatelskich przystąpi do procesu.

    Za to kancelaria premiera jest rozkoszna - pismo gdzie podniesiono, że
    sekretarz stanu kłamał w czasie obrad komisji, że nie wyobraża sobie
    sytuacji zwolnienia kobiet na macierzyńskim, a następnie sam je
    "wygasił" przesłano do w/w sekretarza stanu, który stwierdził, że nie ma
    sobie nic do zarzucenia. Kancelaria premiera w/w zdanie sektretarza
    stanu uznaje za wystarczające wyjaśninie.

    Dla ustalenia uwagi pani premier pod którymi rządami sprawa miała
    miejsce jest obecnie ministrem bez teki do spraw społecznych czy jakoś
    tak. Komentować nie będę, bo to pewnie karalne.

    > Jak widać sprawa nie była
    > prawnie oczywista w świetle europejskiego prawa.

    Słabo - liczyłem na to że dociagniemy do Strasburga i jeszcze na tym
    kupę kasy skosimy:P Choć tu się trochę podłożyli, bo przeprowadzili
    rekrutację na _identyczne_ stanowisko.

    > P.S. Głeboko wierze że sąd/ECJ coś wynajdzie by zasądzić inny wyrok! ;-)

    Ciekawe jakie zdanie będzie miał nasz niezawisły sąd - dam znać.

    Shrek

  • 3. Data: 2018-02-22 17:50:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > miejsce jest obecnie ministrem bez teki do spraw społecznych czy jakoś
    > tak. Komentować nie będę, bo to pewnie karalne.

    To ucz się od Giertycha jak "obniżać skarżalność", chyba takim
    prawniczym podejściem też na grupie prawa nasiąkasz?! ;-)

    P.S. Moje podejście prawno-polityczne jest takie ze nie jest źle jak się
    _paru_ "czepliwych" znajdzie którym chce się ciągać latami po sądach
    przez wszystkie instancje byle ich dużo za dużo nie było.
    Ty tą sprawę _także_ "hodujesz" politycznie? ;-)

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2018-02-22 18:05:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2018 o 17:50, A. Filip pisze:

    > To ucz się od Giertycha jak "obniżać skarżalność", chyba takim
    > prawniczym podejściem też na grupie prawa nasiąkasz?! ;-)

    Ale po co kombinować? :P

    > Ty tą sprawę _także_ "hodujesz" politycznie? ;-)

    Na razie nie. Ale jak przekroczą pewien stopien kurwestwa to się
    zastanowię. Na razie nie przekroczyli, bo w sumie niczego dobrego się po
    nich nie spodziewałem, więc i cieżko się zawieść:P

    A co do wykorzystania politycznego, to raczej ciężko byloby realnie to
    wykorzystać. Siła pisu tkwi w tym, ze przecietnemu wborcy pisu nie
    zależy tak bardzo na jego dobrostanie, jak żeby sąsiadowi dojebali. Więc
    jakby co 100 wyjebali z roboty, im bardziej perfidnie tym lepiej, to im
    poparcie wzrośnie. Bo przecież jaka jest szansa że 1 na 100 akurat na
    ciebie trafi? Za to paru sąsiadom zdrowo dopierdolą, więc dobrze!

    Można by co najwyżej byłej premier koło dupy narobić, ale przecież ona
    jest aktualnie nikim, więc jaki sens?

    Shrek

  • 5. Data: 2018-02-23 14:00:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >ma sobie nic do zarzucenia. Kancelaria premiera w/w zdanie
    >sektretarza stanu uznaje za wystarczające wyjaśninie.

    Ale co chcesz - zeby sekretarz sam sie uznal za winnego ? :)

    >Dla ustalenia uwagi pani premier pod którymi rządami sprawa miała
    >miejsce jest obecnie ministrem bez teki do spraw społecznych czy
    >jakoś tak. Komentować nie będę, bo to pewnie karalne.

    Ale moze wyslij jej pismo, oczywiscie z opisem sytuacji, a nie z tym,
    co naprawde myslisz :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-02-23 14:11:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2018 o 14:00, J.F. pisze:

    > Ale co chcesz - zeby sekretarz sam sie uznal za winnego ? :)

    Dlatego byłem trochę zawiedziony (bo zaskoczony to w sumie nie), że
    przesłali to w końcu do niego i jego stanowisko uznali za swoje, pewnie
    bez czytania.

    Zobaczymy co odpiszą na pozew.

    > Ale moze wyslij jej pismo, oczywiscie z opisem sytuacji, a nie z tym, co
    > naprawde myslisz  :-)

    Przecież nie napisałem jej (w sensie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów)
    co o niej myślę, tylko opis sytuacji;) Co prawda pewnie wróżbitą
    Maciejem nie trzeba być, żeby się domyślić, że sytuacja "wygaszenia
    stosunku pracy" kobiecie na urlopie "nasuwa mi złe myśli o władzach gminy";)

    Zresztą ona tego na oczy nie widziała. Podejrzewam, że gdyby to
    przeczytała to z czystej asekuracji kazałaby po prostu sprawę załatwić a
    odpowiedniego sekretarza stanu po prostu opierdoliła. Podstawa działania
    w korpo - na wszelki wtypadek zwalić winę i odpowiedzilność na podwładnych;)

    Shrek

  • 7. Data: 2018-02-23 14:49:52
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
> [...]
    > a odpowiedniego sekretarza stanu po prostu opierdoliła. Podstawa
    > działania w korpo - na wszelki wtypadek zwalić winę i odpowiedzilność

    No a po co (jeden) Szef ma (wielu) podwładnych?! :-)

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2018-02-23 16:11:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2018 o 14:49, A. Filip pisze:

    > No a po co (jeden) Szef ma (wielu) podwładnych?! :-)

    Zeby go nie zamknęli. Ale PRowo tłumaczenie się, że ja nic nie
    wiedziałam i to wina jakiegoś urzędnika wypada zawsze słabo. Więc się
    raczej tego unika, o ile ma się świadomość co podwładni odpierdalają.

    Shrek