  • 121. Data: 2018-08-09 23:58:46
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 22:13, Queequeg pisze:

    > To nie tak... licznik nie wie, jakie jest napięcie za bezpiecznikiem. On
    > zna napięcie na swoim wejściu i swoim wyjściu, i przepływ prądu przez
    > siebie.

    Być może odcięcie obciążenia za licznikiem powoduje, że obwód mierzący
    napięcie podaje "0" i tu jak bardzo by ten od natężenia nie był wadliwy,
    to nadal dostajemy z całkowania "0".

    > Hmm, podejrzewam że energetyka przyjedzie, wyłączy wszystkie moje
    > bezpieczniki w domu, licznik wskaże zerowe zużycie i pojadą... ich
    > przecież nie interesuje, jak kto sobie instalację w domu zrobił...

    Próba akurat nic nie kosztuje. Może nie jesteś pierwszy i będą
    wiedzieli, co się dzieje.

  • 122. Data: 2018-08-10 00:37:07
    Temat: Re: pów nigdy od czegoś takiego nie widziałem. Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 14:42, Animka pisze:
    > Do mnie kiedyś przychodziło parę razy po trzech elektryków (kolesie),
    > ciągle majdrowali w kostce oświetlenia przy suficie w kuchni i jeszcze
    > domagali sie pijaki pieniędzy na piwo (nie dałam)....az wreszcie tak
    > huknęło, spaliło i wysadziło całą puszkę w ścianie w przedpokoju. Cała
    > ściana była czarna.

    Wzruszyła mnie Twoja historia.

    A tych pijaków od piwa znam! To zapewne oni:

    https://www.youtube.com/watch?v=-wnkxEjc65Y

    --
    P.

  • 123. Data: 2018-08-10 01:56:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-09, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Poza tym, że bolce w gniazdku w łazience (i tym samym np. obudowa
    > pralki) będą podłączone pod fazę (środek ochrony przeciw porażeniu
    > nazywany dawniej "zerowaniem"), to faktycznie "nic się nie
    > będzie działo" :-)

    A jak to jest w praktyce? To całe PEN czy ziemia przy trzech kablach,
    rzeczywiście zeruje, czy nawet jeśli prawidłowo podłączone to jest tam
    jakiś potencjał?

    Pytam, bo mnie zawsze coś kopie, na zasadzie, że siądę np na kafelkach
    czy nawet parkiecie gołymi nogami i dotknę np. metalowej obudowy kompa,
    a już nie daj bóg czegoś z kablówką.

    --
    Marcin

  • 124. Data: 2018-08-10 02:01:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-09, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Podłaczając potencjał na przewód PEN niewątpliwie naraził.

    To tak jakby powiedzieć, że wsiadając za kółko narąbanym w 3D naraził. I
    teraz zobacz jak orzekają sądy - bada się na ile stan się przyczynił do
    konkretnego zdarzenia, czyli np. wypadku ze skutkiem śmiertelnym.

    > Owszem podłączenie potencjały na PEN jest czynem zabronionym.

    Czyn zabroniony to czyn za który grozi odpowiedzialność karna.
    Jaka grozi w tym wypadku?

    > Zapewnieam cię, ze nie jest to zgodne z normą powołaną przez
    > rozporządzenie, na podstawie ustawy Prawo Budowlane, więc w tej

    Nie neguję tego.

    > konkretnej sutuacji (zwarcie dwóch faz albo fazy z PEN) jest czynem
    > zabronionym. Nawert bez tych norm bedzie sprowadzenie zagrożenia.

    Nie, jest odstępstwem od obowiązującej normy.

    --
    Marcin

  • 125. Data: 2018-08-10 06:00:45
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 09.08.2018 o 19:28, Kris pisze:

    > W domu pompki CO, CWU, jakieś oświetlenie zewnętrzne, monitoring, napęd bramy,
    bramy garażowej, kosiarka, nożyce do żywopłotu, jakieś majsterkowanie o i ogólnie
    większy metraż zazwyczaj
    > Różnice nie powalają ale jednak w domu więcej energożernych urządzeń jest
    > u mnie w domu od 10 lat mniej więcej te 370kWh schodzi, w moim mieszkaniu gdzie mam
    lokatorów poniżej 300kWh z reguły jest

    Poza tym, dom to zazwyczaj jest większy metraż. Większy metraż - więcej
    kasy na oświetlenie ich (no chyba że decydujemy się na przytulne a
    niedoświetlone kąty)

    p. m.

  • 126. Data: 2018-08-10 06:54:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak to jest w praktyce? To całe PEN czy ziemia przy trzech kablach,
    > rzeczywiście zeruje, czy nawet jeśli prawidłowo podłączone to jest tam
    > jakiś potencjał?

    Przy trzech kablach masz Faze, neutralny i ochronny. Pen masz przy
    dwóch. Na bolcu nie powinieneś mieć potencjału.

    > Pytam, bo mnie zawsze coś kopie, na zasadzie, że siądę np na kafelkach
    > czy nawet parkiecie gołymi nogami i dotknę np. metalowej obudowy kompa,
    > a już nie daj bóg czegoś z kablówką.

    Podejrzewam, że masz niepodłączony bolec i potencjał na ekranie kabla od
    kablówki. Wtedy przenosi się on na obudowy.

    Srhek

  • 127. Data: 2018-08-10 06:57:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyn zabroniony to czyn za który grozi odpowiedzialność karna.
    > Jaka grozi w tym wypadku?

    Zapewne ar 160 dopoki nic się nie stanie. Jak się stanie to zależnie od
    skutków.

    > Nie, jest odstępstwem od obowiązującej normy.

    Odstępstwo to wogole inna sprawa - składawsz wniosek do ministra i jak
    go przekonasz, to możesz robić inaczej niż mówi norma.

    Shrek

  • 128. Data: 2018-08-10 17:32:46
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-09 o 20:43, Queequeg pisze:

    > Tak zrobiłem. Lodówka jest na innym bezpieczniku.

    Tak sie zapytam, bo nie wiem na 100%.
    Te korki na korytarzu pod licznikami (mamy teraz liczniki w
    szafkach-wywalone na korytarz. Dostęp do liczników ma tylko ten ze
    Stoenu. Do szafki pod licznikami (do tych wykręcanych korków) jakiś
    kluczyk mam, ale nie wiem gdzie to wtryniłam. W mieszkaniu mam takie
    "suwaki" do wyłączania/włączanie prądu. A te wykręcane korki w szafce na
    korytarzu mają jakieś znaczenie?
    Orzeniosłam się ze Stoenu do Orange Energii i teraz płacę 2 razy więcej
    za prąd. Płacę co m-c tyle co w Stoenie raz na 2 m-ce.
    Ktoś mi kradnie prąd, co zawsze co m-c wychodziło mi ok. 150 Kwh, a
    teraz miałam ok. 300 Kwh. Nie wiem kto to tak zmanipulował, że licznik
    tak teraz szybko "zasuwa".

    --
    animka

  • 129. Data: 2018-08-10 17:43:06
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-09 o 21:38, Queequeg pisze:

    > Bo licznik nie ma możliwości wiedzieć, czy bezpiecznik, za którym wszystko
    > jest odłączone, jest włączony czy nie jest. Nie wyobrażam sobie awarii,
    > która mogłaby to wykryć.

    Jeżeli wszystko jest odłączone to licznik nie powinien nabijać prądu.

    --
    animka

  • 130. Data: 2018-08-10 18:04:55
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-10 o 00:37, PiotRek pisze:

    > Wzruszyła mnie Twoja historia.
    >

    > A tych pijaków od piwa znam! To zapewne oni:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=-wnkxEjc65Y

    Oglądałam kiedyś, ale jakbym obejrzała pierwszy raz.

    --
    animka