  • 111. Data: 2018-08-09 21:13:52
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: <4...@9...211352.invalid> (Tom N)

    Queequeg w
    <news:d281a336-eff8-48c3-83cc-8cbabab245da@trust.no1
    >:

    > Z włączonymi dwoma bezpiecznikami

    nie ma zasilania trójfazowego

    > Po włączeniu tego "złego" bezpiecznika

    Baczność!

    > (wszystko z jego gniazdek odpięte)

    Odłączyłeś odbiorniki jednofazowe, inne zostały podłączone i żrą...
    Ale nie można być trollem, ani milicjantem po weryfikacji...

  • 112. Data: 2018-08-09 21:28:54
    Temat: Re: pów nigdy od czegoś takiego nie widziałem. Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Od 2002 roku.
    >
    > BTW - jest tam też o zakazie stosowania PEN.
    >
    > Pamiętaj jednak, że obowiązuje wersja rozporządzenia z czasów pozwolenia
    > na budowę.

    Hmm, czyli budynek stary, jest PEN, to zgodnie z prawem zrobili remont bez
    różnicówki (byle taniej)...

  • 113. Data: 2018-08-09 21:31:34
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak przyjdzie gosc i dotknie naraz pralki i baterii ?

    Załóżmy że goście poinstruowani :)

    > Albo wpadna policjanci na rewizje bez nakazu ? :-)

    "Na władzę nie poradzę" ;)

    > woda w rurach troche przewodzi.

    Tak, dlatego mówię, że to nie jest tak, że "wolność Tomku w swoim domku",
    bo ten domek ma wspólną chociażby wodę, która przewodzi.

  • 114. Data: 2018-08-09 21:32:04
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Możesz. Tylko pamiętam historię gościa, który podłączył fazę
    > do barierki balkonowej- przeciw włamywaczom.
    >
    > No i o tym zapomniał...

    Fakt... przyzwyczajenie drugą naturą człowieka, a jak on się zawsze o
    barierkę opierał, z przyzwyczajenia...

  • 115. Data: 2018-08-09 21:34:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ń <?@?.?> wrote:

    > Kiedyś z braku zapięcia i chęci nagłych niespodziewanych zakupów zostawiłem rower
    przed sklepem rozpinając hamulce.
    > Też zapomniałem...
    > "Jechał szybko, było z góry..."
    > ;-)

    Bo się takie przypominajki kupuje :)

    https://allegro.pl/linka-plus-blokada-tarczy-z-alarm
    em-kovix-kd6-i7457009786.html

    Blokada tarczy ma zablokować tarczę hamulcową a linkę przypinasz do
    kierownicy, żebyś wsiadając ją widział i przypadkiem z tą blokadą nie
    ruszył :)

    Z rowerami widziałem jeszcze inny patent, gość przerobił układ kierowniczy
    tak, że skręcając kierownicą w prawo koło skręcało w lewo. Trochę
    poćwiczył i nauczył się na tym jeździć. Złodziejowi życzę powodzenia.

  • 116. Data: 2018-08-09 21:36:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Tom N <<4...@9...211352.invalid>> wrote:

    > nie ma zasilania trójfazowego

    Nie ma, do mieszkania wchodzi jedna faza i się rozdziela.

    > Odłączyłeś odbiorniki jednofazowe, inne zostały podłączone i żrą...
    > Ale nie można być trollem, ani milicjantem po weryfikacji...

    Tak, przy połączeniu trójfazowym miałoby to sens :) ale tu nie ma.

  • 117. Data: 2018-08-09 21:38:39
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jak już tak wszystko posprawdzałeś, to przyszło mi do głowy - czemu
    > wykluczamy awarię licznika?

    Bo licznik nie ma możliwości wiedzieć, czy bezpiecznik, za którym wszystko
    jest odłączone, jest włączony czy nie jest. Nie wyobrażam sobie awarii,
    która mogłaby to wykryć.

  • 118. Data: 2018-08-09 21:39:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.08.2018 o 21:28, Queequeg pisze:

    > Hmm, czyli budynek stary, jest PEN, to zgodnie z prawem zrobili remont bez
    > różnicówki (byle taniej)...

    Jak remont to zgodnie z prawem budowlanym - tak. Remont to przywrócenie
    do stanu pierwotnego;)

    Shrek

  • 119. Data: 2018-08-09 21:59:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 21:38, Queequeg pisze:

    > Bo licznik nie ma możliwości wiedzieć, czy bezpiecznik, za którym wszystko
    > jest odłączone, jest włączony czy nie jest. Nie wyobrażam sobie awarii,
    > która mogłaby to wykryć.

    "Głośno myślę": Licznik mierzy napięcie i natężenie prądu i całkuje to
    po czasie. Tak to działało w licznikach analogowych. Może część mierząca
    napięcie działa dobrze, natomiast problem jest z natężeniem. Jak
    odłączasz zabezpieczenie za licznikiem, to napięcie wynosi "0" i pomimo
    wadliwego liczenia natężenia licznik ma nadal "0".

    Teraz kombinuję z tym napięciem. Teoretycznie na rozpiętych przewodach
    napięcie jest nadal, ale nie wykluczone, że licznik mierzy napięcie
    wykorzystując opór instalacji za licznikiem.

    Po za tym, już bez względu na to, czy to możliwe, czy nie dałoby to
    podstawę ściągnięcia kogoś z energetyki, by sprawdził "urzędowo", bo
    przecież licznik jest ich. Nie powinien liczyć zużycia energii, jak jej
    nie pobierasz.

  • 120. Data: 2018-08-09 22:13:46
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > odłączasz zabezpieczenie za licznikiem, to napięcie wynosi "0" i pomimo
    > wadliwego liczenia natężenia licznik ma nadal "0".

    To nie tak... licznik nie wie, jakie jest napięcie za bezpiecznikiem. On
    zna napięcie na swoim wejściu i swoim wyjściu, i przepływ prądu przez
    siebie.

> [...]
    > podstawę ściągnięcia kogoś z energetyki, by sprawdził "urzędowo", bo
    > przecież licznik jest ich. Nie powinien liczyć zużycia energii, jak jej

    Hmm, podejrzewam że energetyka przyjedzie, wyłączy wszystkie moje
    bezpieczniki w domu, licznik wskaże zerowe zużycie i pojadą... ich
    przecież nie interesuje, jak kto sobie instalację w domu zrobił...