  • 1. Data: 2018-08-07 21:34:13
    Temat: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Hej,

    Wynajmuję mieszkanie i zaobserwowałem u siebie w domu dziwnie wysokie
    zużycie prądu (po mruganiu diody na liczniku na klatce), które utrzymywało
    się nawet po odłączeniu wszystkiego z gniazdek.

    Instalacja była tu robiona przez jakiegoś partacza, ale ewidentnie po
    włączeniu jednego z bezpieczników (zabezpiecza światło w korytarzu, w
    łazience oraz gniazdka w sypialni) pobór skacze, sądząc po diodzie na
    liczniku tak do ok. 400W. Wszystko poodłączałem, ale nadal na tym
    bezpieczniku coś ciągnie prąd (kuchenka, pralka, mikrofalówka, lodówka
    są na innych bezpiecznikach, one były na czas pomiaru wyłączone).

    Jutro zrobię jeszcze dokładniejsze pomiary, żeby mieć 100% pewność, że nie
    zapomniałem niczego odłączyć, ale jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą
    i faktycznie coś w instalacji jest spartolone, to jaka jest wtedy
    procedura dochodzenia zwrotu pieniędzy, od kogo powinienem ich dochodzić
    i ile mam na to czasu, zanim się to przedawni? Od właścicielki mieszkania?
    Ona potem dochodzi zwrotu od wykonawcy instalacji?

    Jak to wtedy wygląda? Przychodzi niezależny rzeczoznawca lub elektryk,
    który robi własne pomiary? Kto za niego płaci? Zakładam że ja. Ile?

    Ktoś z Was przez to przechodził?

  • 2. Data: 2018-08-07 21:45:27
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-18 o 21:34, Queequeg pisze:

    > Jak to wtedy wygląda? Przychodzi niezależny rzeczoznawca lub elektryk,
    > który robi własne pomiary? Kto za niego płaci? Zakładam że ja. Ile?

    To zależy jak bardzo chcesz zaszaleć. Poziom EXPERT, to po wykręceniu
    bezpieczników i powyłączaniu wszystkiego u siebie przepięcie między
    fazami uziemienia na tym bezpieczniku. Coś u sąsiada dostanie 360 V.
    Potem spokojnie obserwujesz, kto wymieni lodówkę, pralkę i co mu tam
    jeszcze spalisz :-) Potem możesz mimochodem rzucić, czy chce powtórkę z
    rozrywki.

    Jeśli nie jesteś gotów na takie szaleństwa, to składasz zawiadomienie o
    oszustwie. Policja powołuje biegłego i on szuka sprawcy oraz potwierdza
    sam fakt oszustwa.

  • 3. Data: 2018-08-07 21:50:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To zależy jak bardzo chcesz zaszaleć. Poziom EXPERT, to po wykręceniu
    > bezpieczników i powyłączaniu wszystkiego u siebie przepięcie między
    > fazami uziemienia na tym bezpieczniku.

    Możesz rozwinąć?

    Shrek

  • 4. Data: 2018-08-07 22:05:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-18 o 21:50, Shrek pisze:

    > Możesz rozwinąć?

    Nie. Elektryk, albo osoba, która uważała na fizyce zrozumie. A jak ktoś
    nie wie, o co chodzi, to niech lepiej nie próbuje, bo sobie sam krzywdę
    zrobi.

  • 5. Data: 2018-08-07 22:12:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie. Elektryk, albo osoba, która uważała na fizyce zrozumie.

    No właśnie nie bardzo. Zacznijmy od tego, że tam zapewnie żadnego
    uziemienia nie ma. Prawdopodobnie miałeś na myśli przewód PE. I teraz
    się zastanawiam czy twoja wypowedź to głupota czy prowokacja.

    > A jak ktoś
    > nie wie, o co chodzi, to niech lepiej nie próbuje, bo sobie sam krzywdę
    > zrobi.

    Tu się zgadzam.

  • 6. Data: 2018-08-07 22:48:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-18 o 22:12, Shrek pisze:

    > No właśnie nie bardzo. Zacznijmy od tego, że tam zapewnie żadnego
    > uziemienia nie ma. Prawdopodobnie miałeś na myśli przewód PE. I teraz
    > się zastanawiam czy twoja wypowedź to głupota czy prowokacja.

    Nie wiem, w jakim ty kraju żyjesz, ale zapewniam Cię, że w Polsce zawsze
    na dwa kable w mieszkaniu przypada jedno "0" :-) I to "0", jak połączysz
    z fasą sąsiedniego bezpiecznika to ...

  • 7. Data: 2018-08-08 07:20:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie wiem, w jakim ty kraju żyjesz, ale zapewniam Cię, że w Polsce zawsze
    > na dwa kable w mieszkaniu przypada jedno "0" :-)

    Albo trzy fazy, N i PE. Albo jedna faza i PEN

    > I to "0", jak połączysz
    > z fasą sąsiedniego bezpiecznika to ...

    Za to do czego namawiasz grozi prokurator.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-08-08 08:36:54
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-08-07 o 21:50, Shrek pisze:

    > Możesz rozwinąć?

    U mnie w firmie przy okazji jakichś prac niechcący ktoś podłączył
    zamiast N drugą fazę do gniazdek socjalnych. Parę rzeczy się spaliło, w
    tym wieża dyrektora, więc byłą afera.

    Normalnie nie wierzę, Robert namawia do popełnienia przestępstwa :)
    W dodatku może przyczynić się do zagrożenia życia, a nawet śmierci :(

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2018-08-08 08:56:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-08, Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:

> [...]
    >
    > Normalnie nie wierzę, Robert namawia do popełnienia przestępstwa :)
    > W dodatku może przyczynić się do zagrożenia życia, a nawet śmierci :(

    Ja zdecydowanie nie namawiam, ale z drugiej strony to chyba podłączenie
    2ch faz nie jest czynem zabronionym, więc rzecz sprowadzałby się do
    tego, czy rozumując rozsądnie, podłączający może się spodziewac
    wyrządzenia osobie trzeciej jakiejś szkody.

    W dodatku sam wątkotwórca nie sugeruje, że ktoś mu się podczepił, więc
    podłączając tę drugą fazę może spalić sobie samemu.

    A jeśli się podczepił, to zdecydowanie lepszym pomysłem jest wykrycie
    kto to, bo o ile się nic nie zmieniło, to kradzież dowolnej ilosci prądu
    jest zdaje się przestpstwem.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-08-08 10:20:09
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Nie wiem, w jakim ty kraju żyjesz, ale zapewniam Cię, że w Polsce zawsze
    > na dwa kable w mieszkaniu przypada jedno "0" :-) I to "0", jak połączysz
    > z fasą sąsiedniego bezpiecznika to ...

    To wypierdoli twój bezpiecznik na klatce schodowej.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/