  • 1. Data: 2018-08-03 14:37:18
    Temat: Odszkodowanie za utraconą część urlopu
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    Przedstawię zdarzenie:
    1) Wykupiłem urlop z przelotem w biurze podróży w Niemczech (urlop od
    21.05.2018 do 03.06.2018 r. na Krecie Heraklion - 1280 EUR/osobę).
    2) W dniu 15.06.2018 r. odebrałem z biura podróży dokumenty i bilety.
    Widniał na nich wylot o godz. 13. - 21.05.2018 r.
    3) W dniu 21.05.2018 r. ok. godz. 9.23 przybyłem na lotnisko i nie
    zauważyłem na tablicy wylotów swojego samolotu. Ok. godziny 12.00 udałem
    się do informacji lotniskowej z pytaniem, czy ktoś przypadkiem samolotu
    nie podpindolił. Okazało się, że samolot wyleciał do Heraklionu o godz.
    7.00. Ból był taki, że osób takich jak ja było 6. Wszyscy pozostali to
    Niemcy. Była to ewidentna wina biura podróży. Kazano mi się udać do
    biura podróży, w którym zakupiłem wycieczkę w dniu następnym. W dniu
    wylotu w Niemczech było święto.
    4) W następnym dniu udałem się do biura, tam pokazano mi, że do dnia
    następnego w systemie elektronicznym biura podróży widnieje wylot o
    godz. 13.00. Załatwiono mi specjalny bilet na samolot i we środę o godz.
    13 miałem wylecieć na urlop.
    5) Żebym nie miał zbyt wielkiego nadmiaru szczęścia, to w dniu wylotu
    23.05.2018 r. przybyłem na lotnisko ok. godz. 9.00. Odlot był
    uwidoczniony na tablicy o 13.00. Hurrrra !! Odprawiłem walizki,
    przeszedłem do strefy pasażerów odlatujących i .. i duupa. Nic nie
    odlatuje. Na pobliskiej budowie Niemcy wykopali bombę z II wojny
    światowej (gdyby to byli Polacy to pewnie sami rozbroili by bombę a złom
    wilości 2 tony sprzedali w pobliskim skupie metali, ale to pewnie byli
    Niemcy). Zamknęli przestrzeń powietrzną nad miastem i ewakuowali 4
    dzielnice, około 8000 ludzi w trakcie rozbrajania bomby. Do samolotu
    wsiadłem niezwłocznie po zezwoleniu, około godziny 22.30 i na Krecie
    byłem po 3 godzinach a w hotelu o 5.00. W trakcie oczekiwania na
    lotnisku dostaliśmy bony na 14 EUR każdy. Do tego zdarzenia w sumie nie
    mam pretensji. Siła wyższa. Co ciekawe w trakcie oczekiwania na wylot
    jedna z grup została załadowana do autobusu i wywieziona do Lipska skąd
    odleciała na Majorkę ok. godz. 19.00 a przynajmniej trzy inne samoloty
    lądowały i startowały swobodnie. Mam to nakręcone kamerką.
    Na hotel narzekać nie mogę i potem wszystko było w porządku. Na
    opóźnienie w odlocie pół godziny nie narzekam.

    Co ja widzę:
    1) Opóźniony urlop o 48 godzin.
    2) Zmarnowane pierwsze 4 dni urlopu.

    Co jest.
    Biuro podróży zaproponowało mi zwrot za 2 dni urlopu w sumie 175
    EUR/osobę i zwrot kosztów dodatkowego dojazdu na lotnisko.
    Stan prawny:
    W przypadku opóźnienia wylotu powyżej 4 godz. linia lotnicza płaci
    odszkodowanie w wysokości 400 EUR/osobę.
    Jest również tabela frankfurcka i inne tabele np. tabela taryf
    podróżnych Kempten

    Po mojemu.
    Tak sobie kombinuję, Że w moim przypadku chyba nie mam podstaw skarżyć
    linii lotniczej. Bo zawinił organizator, czyli biuro podróży. Ale
    straciłem po 400 EUR na osobę z tytułu opóźnienia urlopu. Nie za bardzo
    to w chwili obecnej przemawia do organizatora urlopu, który chciałby mi
    oddać wyłącznie poniesione koszty, których nie wykorzystałem i koniec.

    Co Wy na to?
    Czy wg Was mam podstawy do walki z niemieckim biurem podróży o wyższe
    odszkodowanie i zadośćuczynienie za stracony urlop i stres?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-08-03 15:25:05
    Temat: Re: Odszkodowanie za utraconą część urlopu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-08-18 o 14:37, kapitalikk pisze:

    > Co Wy na to?

    Nie znam niemieckiego prawa. Propozycja Biura Podróży wydaje się
    niedorzeczna. Zapytał bym biuro, czy woli Ci wypłacić 400 EUR/os, czy masz
    wynająć jakiegoś prawnika w Niemczech, który dodatkowo ich skasuje.
    Inaczej sobie tego nie wyobrażam, bo jednak konieczna jest osoba znająca
    tamtejsze prawo.

  • 3. Data: 2018-08-03 22:21:05
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-03 o 14:37, kapitalikk pisze:

    > Co Wy na to?

    Masz po kolei w głowie? Pytanie prawne na tej grupie? :D
    Przecież tutaj prowadzone są wyłącznie dyskusje polityczne.
    Jeśli chcesz pomocy, to poszukaj jakiegoś forum związanego z prawem.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 4. Data: 2018-08-06 09:34:37
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 03.08.2018 o 22:21, Akarm pisze:

    > Masz po kolei w głowie?
    W sumie to nie wiem.
    Słyszałem natomiast, że kto pyta to w mordę może dostać ale tylko w
    przypadku kiedy jest słaby a ja mocny "w gębie jestem". To chyba mogę pytać.
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-08-06 13:12:14
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-06 o 09:34, kapitalikk pisze:

    > Słyszałem natomiast, że kto pyta to w mordę może dostać ale tylko w
    > przypadku kiedy jest słaby a ja mocny "w gębie jestem". To chyba mogę
    > pytać.

    Pewnie, pytać możesz. ;)
    Ale jak widzisz, tylko ja udzieliłem właściwej odpowiedzi.
    Może nie takiej, jakiej byś oczekiwał, ale wyjątkowo sensownej i
    pomocnej. O czym zapewne już wiesz, jeśli przejrzałeś choćby tylko same
    tytuły tutejszych wpisów. Kilka osób (zaledwie kilka!) zamieniło tę
    grupę (jak i parę innych) w ściek polityczny.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2018-08-06 14:46:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-08-18 o 13:12, Akarm pisze:

> [...]
    > tytuły tutejszych wpisów. Kilka osób (zaledwie kilka!) zamieniło tę
    > grupę (jak i parę innych) w ściek polityczny.

    Samouwielbienie - poziom expert!

  • 7. Data: 2018-08-07 08:25:09
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Samouwielbienie - poziom expert!

    Ale z ściekiem politycznym ma rację.
    Osoby które chciałyby spytać o problemy prawne, po wcześniejszym
    przeczytaniu choć jednego wątku, rezygnują.

  • 8. Data: 2018-08-07 12:35:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-18 o 08:25, Danusia pisze:

    > Ale z ściekiem politycznym ma rację.
    > Osoby które chciałyby spytać o problemy prawne, po wcześniejszym
    > przeczytaniu choć jednego wątku, rezygnują.

    Wiesz, wystarczy do KF kilku oszołomów wrzucić i grupa może i mniej
    prężnie wygląda, ale da się czytać.

  • 9. Data: 2018-08-07 15:54:57
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > Przecież tutaj prowadzone są wyłącznie dyskusje polityczne.

    Członek partii politycznej miał urlop i popierdaczyl się wylot z powodu
    błędów w biurze podróży.

    TABELA FRANKFURCKA
    podaje wartości procentowe odnoszą się do możliwego zakresu obniżenia
    ceny imprezy turystycznej:

    "Odlot przesunięty w czasie o ponad 4 godziny 5% udziałowej ceny podróży
    za jeden dzień za każdą kolejną godzinę."

    Jaka to mogłaby być kwota odszkodowania jeśli całkowity koszt wycieczki
    to 1000 EUR a samolot miał odlecieć w poniedziałek o 13.00 a ja
    wyleciałem o 13.00 we środę.

  • 10. Data: 2018-08-07 16:08:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-08-18 o 15:54, kapitalikk pisze:

> [...]
    >
    > Jaka to mogłaby być kwota odszkodowania jeśli całkowity koszt wycieczki
    > to 1000 EUR a samolot miał odlecieć w poniedziałek o 13.00 a ja

    100 EURO/os. Ale z I postu wynika, że wyleciałeś o 22:50, wiec to trzy
    dni, a nie dwa. Wiem, że nie wina biura, że bombę znaleziono, ale ich
    ryzyko. Więc 150 EURO/os.

    Ale to tylko samo odszkodowanie. Do tego dochodzi kwota przez nich
    proponowana (procent udziału tych dwóch dni w imprezie) - przecież nie
    ponieśli tych kosztów.

    Czyli tak razem by wyszło 325 EURO/osobę. Dodatkowo te koszty dojazdu
    dodatkowego. Ale być może - co już sygnalizowałem - Niemcy mają jakieś
    osobne unormowania i dlatego pasowałoby szukać pomocy u prawników
    niemieckich, a nie polskich. Może być tam jakieś ustabilizowane
    orzecznictwo.