  • 241. Data: 2018-08-22 18:43:26
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 14:58:02 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Jak licznik po powyłączaniu wszystkiego się kręci to jest niesprawny...

    To akurat jest normalna cecha licznika.
    Tylko jest na to dodatkowa pułapka, wiec trzeba poczekac caly obrot.

    Jak sie dalej kreci, to wtedy jest niesprawny :-)

    J.

  • 242. Data: 2018-08-22 20:46:55
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 17:03, Queequeg pisze:

    > Do mnie: pani mówi że jeśli jest podejrzenie kradzieży prądu to sprawdzane
    > jest wszystko.

    Oczywiście, że wszystko.
    Ale pod warunkiem, że prąd płynie a licznik się nie kręci.
    :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 243. Data: 2018-08-23 09:17:57
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-08-21 o 14:34, J.F. pisze:

    > Podaje za
    > https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=
    celex:32013R0801

    > Ale czy to aktualne/adekwatne to nie wiem.
    >
    > Moze dostrzegli, ze telewizor coraz bardziej skomplikowany.

    Czyli miałem trochę racji:
    "Tryb czuwania przy podłączeniu do sieci: 3 W dla urządzeń sieciowych o
    wysokim stopniu dostępności sieciowej, nie więcej niż 1 W dla urządzeń
    sieciowych innych niż urządzenia sieciowe o wysokim stopniu dostępności
    sieciowej."

    oznacza telewizor z funkcją routera, przełącznika sieciowego, punktu
    dostępu do sieci bezprzewodowej (innego niż terminal) lub ich kombinację;

    Pozdrawiam

  • 244. Data: 2018-08-23 09:19:55
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 18-08-23 o 03:58, Queequeg pisze:

    > Jak licznik po powyłączaniu wszystkiego się kręci to jest niesprawny...

    > A przy nim ten licznik też się powoli kręcił?

    Nie wiem. Byłam w jakimś szoku i nie myślałam.
    Wszystko przez to, że niepotrzebnie poszłam do mieszkania po swój
    telefon, bo on mi bezczelnie wmawiał, że do mnie dzwonił. ale nie
    odbierałam. Pokazalam mu, że zadnego połączenia od niego nie było. Wziął
    do swojej łapy ten telefon (Boże jaka ja głupia, przecież ja nikomu do
    łap nie daję swojego telefonu) i przeszukiwał. Po prostu wsadził mi
    bezprawnie nos w mój telefon. Potem wydezynfekowałam swj telefonik znowu
    spirytusem, bo on jest tylko do moich rąk.
    Podłączył swój telefon do licznika i podłączył drukarkę i drukował
    raport., że niby licznik jest sprawny. Wymiana licznika dopiero za
    rok.On powinien sprawdzić czy ktoś nie jest podłączony pod mój licznik.
    Te liczniki przenosili z mieszkań do specjalnych szaf ileś lat temu
    cwaniaki elektrycy z administracji, a moga oni wszystko . Jednym
    nakraść, innym dać. Mówią, że nie ma możliwości, żeby ktos mi sie
    podłączył do mojego licznika, ale od paru lat mam wrażenie, że swiatło
    korytarzowe na suficie przy moim mieszkaniu jest podłączone do mojego
    licznika. W przedpokoju-jak mam zapalone światło to coś co jakiś czas
    pyknie pod sufitem w tym świetle u mnie. Mam wrażenie, że w tym czasie
    dużo dalej na korytarzu właśnie licznik się przesunął o 1 jednostkę i
    pyknęło. Ale w/g elektryków ja nie mam prawa się na tym znać. Takie
    podłączenie telefonu i drukarki do licznika to i ja bym potrafiła, a nie
    tylko pan z Innogy.

    > Fachowiec wyłączył bezpieczniki w domu czy zdjął plomby z licznika i
    > odłączył go fizycznie?
    Nie wiem, Otworzył tylko tę szklaną obudowę chyba, żeby podłączyć telefon.

    > Zauważyłaś korelację między kręceniem się licznika (po wyłączeniu
    > bezpieczników w domu) a pracą sąsiada?

    Teraz to zapamiętam i szybko wyłączę te bezpieczniki-suwaki w mieszkaniu
    i wyskoczę na korytarz obserwować i nagrywać licznik.

    Jeśli chodzi oTwoją właścicielkę to nie wydaje mi się ona za bardzo
    wiarygodna. Zapytaj ją (nawet niech okaże rachunki) ile płaciła za prąd
    zanim Ty się wprowadziłeś.

    --
    animka

  • 245. Data: 2018-08-23 09:27:16
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 18-08-23 o 05:43, J.F. pisze:

    > To akurat jest normalna cecha licznika.
    > Tylko jest na to dodatkowa pułapka, wiec trzeba poczekac caly obrot.
    >
    > Jak sie dalej kreci, to wtedy jest niesprawny :-)

    Trzeba by było warować cały czas przy tym liczniku i na warowanie cały
    dzieńczy pół dnia nie mam cierpliwości. Szybkę któryś z elektryków (albo
    ten co spisuje-zczytuje liczniki) tak ktoś uświnił od środka, ze trzeba
    przyświecać latarką i patrzeć przez lupę.

    --
    animka

  • 246. Data: 2018-08-23 09:29:06
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 18-08-23 o 05:43, J.F. pisze:

    > To akurat jest normalna cecha licznika.
    > Tylko jest na to dodatkowa pułapka, wiec trzeba poczekac caly obrot.
    >
    > Jak sie dalej kreci, to wtedy jest niesprawny :-)

    Ten z Innogy wydrukowal raport, ze licznik sprawny. Za nimi i
    hydraulikami prawdy nie dojdziesz.

    --
    animka

  • 247. Data: 2018-08-23 10:09:38
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To akurat jest normalna cecha licznika.
    > Tylko jest na to dodatkowa pułapka, wiec trzeba poczekac caly obrot.
    >
    > Jak sie dalej kreci, to wtedy jest niesprawny :-)

    Dokładnie tak :)

  • 248. Data: 2018-08-23 13:20:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 20:29:06 +1300, Animka napisał(a):

    > Ten z Innogy wydrukowal raport, ze licznik sprawny. Za nimi i
    > hydraulikami prawdy nie dojdziesz.

    Moze zauwazyl, ze przestal sie krecic, a moze ... taki licznik ma np
    375 obr/kWh, jesli "bardzo wolno" oznacza np 1 obrot/2 min, to mamy
    2kWh/dobe.

    No, troche duzo w rachunku miesiecznym, wiec moze jeszcze wolniej sie
    krecil i miescil w normie :-)

    Szczegolnie obecnie, gdy mieszkanie nigdy nie jest calkiem wylaczone i
    bardzej istotne czy poprawnie mierzy przy poborze np 5W.

    J.

  • 249. Data: 2018-08-23 13:37:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 20:27:16 +1300, Animka napisał(a):

> [...]
    > ten co spisuje-zczytuje liczniki) tak ktoś uświnił od środka, ze trzeba
    > przyświecać latarką i patrzeć przez lupę.

    Od srodka ? Ciekawe.

    Ale:
    a) oprozniasz lodowke, wylaczasz wszystko, odczytujesz wieczorem i
    rano...

    b) kupujesz sobie licznik na lodowke, wylaczasz wszystko inne,
    i znow porownujesz wskazanania po nocy.

    J.