  • 131. Data: 2018-08-11 02:22:44
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Hej,

    Udało mi się dojść do miejsca, w którym prąd opuszcza moje mieszkanie.
    Jest to gniazdko w łazience. Faktycznie jest tu coś podpięte na lewo.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/gniazdko.jpg

    To zdjęcie już po rozłączeniu tych dwóch fazowych przewodów, które
    zbiegały się w tym gniazdku. Fakt niepodłączonego "bolca" litościwie
    pominę (choć na to chyba też jest paragraf?). Po rozłączeniu tego
    rozdzielenia wszystko w mieszkaniu działa (nie ma żadnego miejsca, w
    którym nie byłoby prądu, nie świeciłoby się światło itd), ale licznik
    wraca do normy i pokazuje realne zużycie.

    Amperomierz pokazuje między tymi przewodami 1.61A:

    http://www.chmurka.net/r/usenet/pomiar.jpg

    Łazienka jest przy klatce schodowej, w sumie to najbliższy punkt do
    sąsiada z prawej strony... ale nie chcę wyrokować.

    Rozłączyłem to teraz (i zapisałem dokładną godzinę rozłączenia), zadzwonię
    jutro do właścicielki i powiem jej, jak to wygląda. Tyle że ona jest
    osobą, którą trzeba prowadzić za rękę, więc pewnie rozłoży ręce i "ojejku
    no ja nie wiem", więc to ja będe musiał jakoś to rozwiązać.

    Gdzie wg Was właścicielka powinna skierować dalsze kroki (pytam, bo ona na
    pewno nie będzie wiedziała)? Do konserwatora? Przejść się od razu na
    Policję?

  • 132. Data: 2018-08-11 08:19:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2018 o 02:22, Queequeg pisze:

    > Gdzie wg Was właścicielka powinna skierować dalsze kroki (pytam, bo ona na
    > pewno nie będzie wiedziała)? Do konserwatora? Przejść się od razu na
    > Policję?

    Do elektryka, któey wykonał instalację? Tylko pewnie robił to na czarno,
    więc...

    Shrek

  • 133. Data: 2018-08-11 08:57:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-11, Queequeg <q...@t...no1> wrote:
> [...]
    > osobą, którą trzeba prowadzić za rękę, więc pewnie rozłoży ręce i "ojejku
    > no ja nie wiem", więc to ja będe musiał jakoś to rozwiązać.

    Nieźle. Czyta się to prawie jak kryminał :) Ale MZ błąd, że rozłączyłeś,
    bo jak faktycznie ktoś podczepiony to jest szansa, że spłoszysz i może
    próbować zacierać dowody.

    > Gdzie wg Was właścicielka powinna skierować dalsze kroki (pytam, bo ona na
    > pewno nie będzie wiedziała)? Do konserwatora? Przejść się od razu na
    > Policję?

    Do konserwatora/elektryka, ale nie tego co mógł spieprzyć. Przyda Ci się
    MZ niezwiązny świadek, który zna się na rzeczy. A jak potwierdzi, że
    ktos się podłączył to MZ policja. Konserwator o tyle chyba byłby lepszy,
    że jest miejscowy, czyli powinien mieć dostęp do instalacji w budynku, a
    nie tylko w obrębie Twojej chalupy.

    --
    Marcin

  • 134. Data: 2018-08-11 15:53:25
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zanim do tego doszedłeś, powinieneś powiadomić organa.
    Co jak co ale pajęczarstwo jest BARDZO mocno karalne.
    A teraz to raczej się wyprą Twoich odcisków ;-)

    -----

  • 135. Data: 2018-08-11 15:54:32
    Od: ń <ń@ń.ń>

    W sumie ma świadków, czyli nas ;-)

    -----

  • 136. Data: 2018-08-11 16:16:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Aug 2018 08:19:26 +0200, Shrek napisał(a):

    > Do elektryka, któey wykonał instalację? Tylko pewnie robił to na czarno,
    > więc...

    O ile jeszcze ktos pamieta kto to robil.

    Choc te kable nie wygladaja mi na stare. 20 lat ?

    J.

  • 137. Data: 2018-08-11 16:56:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2018 o 16:16, J.F. pisze:

    > O ile jeszcze ktos pamieta kto to robil.
    >
    > Choc te kable nie wygladaja mi na stare. 20 lat ?

    No właśnie piszę, że nie bardzo to widzę.

    Shrek

  • 138. Data: 2018-08-11 17:00:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.08.2018 o 15:54, ń pisze:
    > W sumie ma świadków, czyli nas ;-)

    Ale świadków na co? Przecież sąsiad tam sie nie włamał i nocą kabelka
    nie przeciągnął.

    Swoją drogą to ciekawy jestem gdzie on idzie. Jeszcze się okaże, że
    "elektryk" miał kosę z właścicielką i powiesił w szachcie z rurami 4
    żarówki setki;)

    https://www.sadistic.pl/gniew-mechanika-vt180716,15.
    htm ;)

    Shrek

  • 139. Data: 2018-08-11 23:03:09
    Temat: Re: pów nigdy od czegoś takiego nie widziałem. Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    PiotRek <b...@g...pl> wrote:

    > A tych pijaków od piwa znam! To zapewne oni:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=-wnkxEjc65Y

    Obejrzenie tego serialu na nowo, całego, to jeden z moich celów ;)
    Na Allegro jest, kiedyś kupię.

  • 140. Data: 2018-08-11 23:06:11
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Swoją drogą to ciekawy jestem gdzie on idzie.

    Liczę, że się okaże :)

    Rozmawiałem z właścicielką, zgłosiła to do Innogy. W poniedziałek
    wieczorem ma ktoś przyjść. Podobno jak najbardziej ich interesuje to, co
    jest za licznikiem, jeśli to faktycznie jest kradzież. Jeśli nie jest, to
    105zł w plecy za nieuzasadnione wezwanie.

    Zobaczymy.

    > Jeszcze się okaże, że "elektryk" miał kosę z właścicielką i powiesił w
    > szachcie z rurami 4 żarówki setki;)

    To by się grzało :)

    > https://www.sadistic.pl/gniew-mechanika-vt180716,15.
    htm ;)