  • 11. Data: 2010-08-06 15:25:51
    Temat: Re: Ważno?ć umowy z błędami
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3d3o561as5qlin2hqf18urh1kqdb3a0fmq@4ax.com...

    > Bardzo ogólnie usługa będzie elementem większej całości idącej na
    > export, a export będzie dokonywany przez inny podmiot. Z przyczyn, o
    > których nie chcę pisać faktura (powiększona o) VAT jest dla nas w
    > końcowym rozrachunku korzystniejsza.

    Strach się bać, co tam sobie wykombinowałeś, bo kupy się toto nijak nie
    trzyma :>

    Pozdrawiam
    K.

  • 12. Data: 2010-08-07 08:28:33
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia 6 Aug 2010 17:23:09 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    napisał:

    >On 2010-08-06, Paweł <p...@p...onet.pl> wrote:
    >

    >Przecież dostałeś odpowiedź, że umowa jest ważna, czyż nie?

    I właśnie o tą odpowiedź mi chodziło. Z drugiej strony cały czas nie
    mogę zrozumieć, jak umowa, która w jednym z punktów wprowadza
    usługodawcę w błąd (a więc usługobiorca podpisem potwierdził
    nieprawdę) może być częściowo ważna.

    >Przecież export jest neutralny podatkowo, jak chodzi o VAT?

    Jesteś przekonany, że poza UE jest to zupełnie obojętne?

    Paweł

  • 13. Data: 2010-08-07 14:50:49
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 6 Sie, 15:40, Paweł <p...@p...onet.pl> wrote:

    > To naucz się czytać ze zrozumieniem, pytanie było o ważność umowy, a
    > nie o potrzebę zapłacenia VATu. Nie lubię osób napastliwych.

    Sam napisałeś, ze to ma znaczenie czasami.

  • 14. Data: 2010-08-07 19:10:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-07, Paweł <p...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > mogę zrozumieć, jak umowa, która w jednym z punktów wprowadza
    > usługodawcę w błąd (a więc usługobiorca podpisem potwierdził

    Ja myślę, że mógłbyś poczytać sobie kodeks cywilny, przydałoby Ci się:

    ----
    Art. 58. §1. Czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście
    ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek,
    w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności
    prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.

    § 2. Nieważna jest czynność prawna sprzeczna z zasadami współżycia
    społecznego.

    § 3. Jeżeli nieważnością jest dotknięta tylko część czynności prawnej,
    czynność pozostaje w mocy co do pozostałych części, chyba że z okoliczności
    wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważnością czynność nie zostałaby
    dokonana.
    ---

    > Jesteś przekonany, że poza UE jest to zupełnie obojętne?

    Ale mówimy o usługach?
    Znam dwa przypadki postępowania z VAT w przypadku transakcji zagranicznych,
    ale żaden z nich IMHO nie narusza neutralności tego podatku. Albo ten VAT
    naliczasz tak jak normalnie, albo masz eksport nie podlegający pod VAT.
    "Exportowane" do UE usługi zresztą też podpadają pod nie podlegające
    lokalnemu VATowi, poza wyjątkami utrzymanymi jeszcze przez chyba kilka
    lat.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-08-08 14:23:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-08-2010 17:25, Krzysztof pisze:

    > Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    I co ma do tego dokument, który wystawia jakiś tam podwykonawca n-ty w
    kolejce powiązań?

    Albo kręcisz jakieś wielkie lody na miarę afery paliwowej albo nie masz
    żadnego uzasadnienia dla FV VAT tylko jesteś upierdliwym ignorantem.

    Jeżeli jest trzecia opcja, to ją opisz.

    Mówię: bzdura kompletna.
    Sprawdzam!

    > Strach się bać, co tam sobie wykombinowałeś, bo kupy się toto nijak nie
    > trzyma :>

    Trzyma się, trzyma - jak założysz piramidę służącą do wyłudzania zwrotów
    VAT na lewy eksport czyli działalność jednoznacznie przestępczą.
    Ale tylko wtedy.

    Pawełku - podaj ten niesamowity scenariusz, w którym bardziej opłaca się
    zapłacić 122 zł z faktury VAT niż 100zł z rachunku bez VAT.
    Jeżeli to nie jest przestępstwo gospodarcze (a na to jak na razie
    wygląda) to co szkodzi opisać mechanizm tego "opłacania się w końcowym
    rozrachunku"?

    Oczywiście zawsze możesz schować się za ograny numer z urażoną godnością
    osobistą "kobieta mnie bije!!" i "tak to ja nie będę dyskutował"...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2010-08-09 08:37:44
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia 7 Aug 2010 21:10:07 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    napisał:

> [...]
    >wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważnością czynność nie zostałaby

    Dziękuję za najbardziej konkretną odpowiedź.

    Paweł

  • 17. Data: 2010-08-09 08:45:52
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Aug 2010 16:23:22 +0200, Maddy <m...@e...com.pl>
    napisał:

    >Trzyma się, trzyma - jak założysz piramidę służącą do wyłudzania zwrotów
    >VAT na lewy eksport czyli działalność jednoznacznie przestępczą.
    >Ale tylko wtedy.

    Zwroty VATu są rzeczą zupełnie normalną, choć wielu przedsiębiorców
    boi sie o to wystąpić - rzeczywiście najczęściej kończy sie to
    kontrolą skarbową. Był okres, w którym mielśmy osobny pokój dla
    "skarbówki" w firmie.

    Jak narazie to ja chcę ten VAT zapłacić, może mam w tym interes, a
    może chcę wspomóc dogorywający budżet.

> [...]
    >Jeżeli to nie jest przestępstwo gospodarcze (a na to jak na razie
    >wygląda) to co szkodzi opisać mechanizm tego "opłacania się w końcowym

    Opisywać nie mam zamiaru, zwłaszcza, że mam zamiar na całym interesie
    zarobić. (nie jest to na szczęście sprzeczne z prawem).

    >Oczywiście zawsze możesz schować się za ograny numer z urażoną godnością
    >osobistą "kobieta mnie bije!!" i "tak to ja nie będę dyskutował"...

    Twoja płeć przez Internet jest mi obojętna, Twoja agresja śmieszna.

    Paweł

  • 18. Data: 2010-08-09 08:50:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-09 10:45, Paweł pisze:

    > Był okres, w którym mielśmy osobny pokój dla
    > "skarbówki" w firmie.

    A co w tym dziwnego? W miarę możliwości kontrolowany ma obowiązek
    udostępnić takie pomieszczenie na żądanie kontrolerów.

    --
    spp

  • 19. Data: 2010-08-09 09:02:21
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Aug 2010 10:50:48 +0200, spp <s...@o...pl> napisał:

    >A co w tym dziwnego? W miarę możliwości kontrolowany ma obowiązek
    >udostępnić takie pomieszczenie na żądanie kontrolerów.

    Nic, tylko pokój był cały czas przygotowany i czekał na kolejne wizyty
    związane ze zwrotem VAT.

    Paweł

  • 20. Data: 2010-08-09 09:24:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-08-2010 10:45, Paweł pisze:

> [...]
    > boi sie o to wystąpić - rzeczywiście najczęściej kończy sie to
    > kontrolą skarbową. Był okres, w którym mielśmy osobny pokój dla

    Jesteś taki obcykany a nie potrafisz w jednym zdaniu powiedzieć,
    dlaczego faktura VAT na 122zł jest lepsza niż rachunek na 100zł?

    > Jak narazie to ja chcę ten VAT zapłacić, może mam w tym interes,

    No cały czas się usiłuję dowiedzieć jaki. Bo ten Twój podejrzany interes
    na razie sprowadza się do zawracania d.... uczciwemu przedsiębiorcy
    który przez przypadek nie jest vatowcem.

    > może chcę wspomóc dogorywający budżet.

    A jednak nie taki obcykany.

    Znaczy chcesz dostać fakturę VAT i NIE odliczyć z niej VATu?
    To jedyny sposób wspomożenia budżetu vatem.

    > Opisywać nie mam zamiaru, zwłaszcza, że mam zamiar na całym interesie
    > zarobić. (nie jest to na szczęście sprzeczne z prawem).

    "Zarobić" na vacie można wyłącznie na drodze przestępstwa.
    VAT jest albo neutralny (można odliczyć VAT od zakupów) albo można na
    nim stracić (gdy nie można odliczyć).

    Pierwsze pytanie było proste - skąd wynika konieczność uzyskania od
    podwykonawcy faktury VAT.
    Ale Ty zacząłeś z tego robić wielka tajemnicę.

    Zaraz się okaże, że potrzebujesz fakturę VAT żeby dostać zwrot tego VATu
    z tytułu eksportu, i to ma być ten "zarobek".

    > Twoja płeć przez Internet jest mi obojętna, Twoja agresja śmieszna.

    Bo jak wiemy zadawanie niewygodnych pytań (tzn, pytań na które zapytany
    nie zna odpowiedzi, chociaż udaje że zna, ale to TAJEMNICA) to brutalny
    atak.
    Co Ty, trzeci Kaczyński jesteś?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl