  • 1. Data: 2010-08-06 10:22:35
    Temat: Ważność umowy z błędami
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Wtam,

    Moja mama podpisała pewną umowę o usługę, usługa nie została wykonana,
    ale to ina kwestia. Na umowie jest podana kwota do zapłaty + VAT, przy
    czym wykonawca nie jest płatnikiem VAT. Jak jest z ważnościa takiej
    umowy i tak w zasadzie jaka jest kwota do zapłaty? Nie ukrywam, że
    jest mi potrzebna faktura VAT i nie interesuje mnie wystawienie jej
    przez koleżankę wykonawcy.

    Paweł

  • 2. Data: 2010-08-06 10:43:04
    Temat: Re: Ważno?ć umowy z błędami
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-08-2010 12:22, Paweł pisze:
> [...]
    > ale to ina kwestia. Na umowie jest podana kwota do zapłaty + VAT, przy
    > czym wykonawca nie jest płatnikiem VAT. Jak jest z ważnościa takiej

    Jest nieważne w zakresie VAT, a poza tym ok.

    > i tak w zasadzie jaka jest kwota do zapłaty?

    Netto, skoro wkonawca VAT nie moze dodać, bo nie jest VATowcem.

    > Nie ukrywam, że
    > jest mi potrzebna faktura VAT

    DO czego jest niezbędnie potrzebna?
    A w czym rachunek nievatowca na kwotę netto jest gorszy od faktury VAT
    na to samo netto + VAT?

    > i nie interesuje mnie wystawienie jej
    > przez koleżankę wykonawcy.

    Jak koleżanka kupiła usługi od wykonawcy i wam odsprzedała to wszystko
    jest ok. Tylko umowę trzeba nową podpisać.
    Dlaczego zależy Ci na fakturze od tego a nie innego podmiotu?

    A w ogóle jaka faktura, skoro usługa niewykonana???

    Strasznie niespójnie piszesz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-08-06 11:02:26
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 06 Aug 2010 12:43:04 +0200, Maddy <m...@e...com.pl>
    napisał:

    >DO czego jest niezbędnie potrzebna?
    >A w czym rachunek nievatowca na kwotę netto jest gorszy od faktury VAT
    >na to samo netto + VAT?

    Uwierz, że czasem ma to znaczenie.

    >Jak koleżanka kupiła usługi od wykonawcy i wam odsprzedała to wszystko
    >jest ok. Tylko umowę trzeba nową podpisać.
    >Dlaczego zależy Ci na fakturze od tego a nie innego podmiotu?

    Nie mam zamiaru podpisywać nowej umowy, zależy mi na wykonaniu i
    ponoszeniu odpowiedzialności za wykonanie przez określoną osobę
    (firmę)

    Paweł

  • 4. Data: 2010-08-06 11:04:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-06, Paweł <p...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Uwierz, że czasem ma to znaczenie.

    A można jednak prosić o wskazanie przykładu?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2010-08-06 11:26:00
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Uwierz, że czasem ma to znaczenie.

    Kiedy konkretnie?

  • 6. Data: 2010-08-06 11:33:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Moja mama podpisała pewną umowę o usługę, usługa nie została wykonana,
    > ale to ina kwestia. Na umowie jest podana kwota do zapłaty + VAT, przy
    > czym wykonawca nie jest płatnikiem VAT.

    Co chcesz osiągnąć: dowieść, że umowa nie jest ważna i nie obowiązuje czy
    dostać fakturę vat?
    Jeśli nie jest płatnikiem to Ci tej faktury nie wystawi. Umowa obowiązuje w
    pozostałych postanowieniach. Z uwagi na tę sytuację może uda się ją
    rozwiązać za porozumieniem. Jeśli usługodawca nie chce-niech umowę
    zrealizuje i wystawi rachunek, a Ty pozwiesz go o starty jakie masz w
    związku z tym, że nie dotrzymał umowy w zakresie faktury:)

  • 7. Data: 2010-08-06 12:54:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > On 2010-08-06, Paweł<p...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]

    Czemu mam Ci wierzyć? Nie znam Cię.
    Możesz być kompletnym ignorantem który coś sobie ubzdurał i zatruwa
    życie innym.
    Co i rusz na takich trafiam. Ryzyko zawodowe.

    > A można jednak prosić o wskazanie przykładu?

    Dołączam się do prośby!!

    Jeden przykład wystarczy.
    Cóż to za niesamowita sytuacja, która wymaga obecności VATu?
    Ostatnia taka przyczyna - ulga budowlana w PDOF, dawno zniknęła (pewnie
    nikt już nie pamięta, ale mikro firmy budowlane hurtowo przechodziły na
    VAT z tego powodu a potem hurtowo z VATu wychodziły, kiedy się ulga
    skończyła).

    Ale zawsze zakładam, że mogę o czymś nie wiedzieć.
    Ja się bardzo chętnie uczę i uwielbiam dowiadywać się nowych rzeczy.
    Czekam z niecierpliwością.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2010-08-06 13:40:01
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 06 Aug 2010 14:54:33 +0200, Maddy <m...@e...com.pl>
    napisał:

    >Czemu mam Ci wierzyć? Nie znam Cię.
    >Możesz być kompletnym ignorantem który coś sobie ubzdurał i zatruwa
    >życie innym.
    >Co i rusz na takich trafiam. Ryzyko zawodowe.

    Rzeczywiście może tak być.

    >Dołączam się do prośby!!

    >Ja się bardzo chętnie uczę i uwielbiam dowiadywać się nowych rzeczy.
    >Czekam z niecierpliwością.

    To naucz się czytać ze zrozumieniem, pytanie było o ważność umowy, a
    nie o potrzebę zapłacenia VATu. Nie lubię osób napastliwych.

    Bardzo ogólnie usługa będzie elementem większej całości idącej na
    export, a export będzie dokonywany przez inny podmiot. Z przyczyn, o
    których nie chcę pisać faktura (powiększona o) VAT jest dla nas w
    końcowym rozrachunku korzystniejsza.

    Paweł

  • 9. Data: 2010-08-06 13:48:15
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Aug 2010 13:33:10 +0200, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@o...pl> napisał:

    >Co chcesz osiągnąć: dowieść, że umowa nie jest ważna i nie obowiązuje czy
    >dostać fakturę vat?

    Dostać fakturę vat, a jeśli jen nie dostanę to odstąpić od umowy.
    Średnio mam ochotę kogoś pozywać, koszty i czas trwania takiej
    operacji może być niestrawny.

    Ze strony wykonawcy nie zostały podjęte jeszcze jakiekolwiek
    działania, więc nie mam mowy o uchylaniu się od zapłacenia za usługę.

    Paweł

  • 10. Data: 2010-08-06 15:23:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-06, Paweł <p...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > To naucz się czytać ze zrozumieniem, pytanie było o ważność umowy, a
    > nie o potrzebę zapłacenia VATu. Nie lubię osób napastliwych.

    Przecież dostałeś odpowiedź, że umowa jest ważna, czyż nie?

> [...]
    > export, a export będzie dokonywany przez inny podmiot. Z przyczyn, o
    > których nie chcę pisać faktura (powiększona o) VAT jest dla nas w

    Szykuje się jakaś nowa mafia, że te przyczyny takie tajne?
    Wzdech. Dopiero co komisja hazardowa przestała obradować,
    a tu już się komisja exportowa będzie szykować... ;)

    Przecież export jest neutralny podatkowo, jak chodzi o VAT?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl