  • 1. Data: 2010-08-05 19:52:40
    Temat: Fotoradar
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    Witam!

    Mam pytanie. Czy istniere jakas mozliwosc "zakwestionowania" mandatu ze
    zdjecia zrobionego fotoradaram i jaka jest procedura postepowania w takiej
    sytuacji. dodam, iz mandat zostal doreczony przez straz miejska.

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2010-08-05 20:05:58
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-05 21:52, Milosz K. pisze:
> [...]
    > zdjecia zrobionego fotoradaram i jaka jest procedura postepowania w takiej
    > sytuacji. dodam, iz mandat zostal doreczony przez straz miejska.

    Zakwestionować na jakiej podstawie? Bo nie Ty jechałeś czy bo dałeś się
    złapać ale nie chcesz zapłacić?

    Ogólnie da się, da się odpisać, że nie rozpoznajesz kierowcy itd. ale
    jeśli się uprą to koniec końców wychodzi drożej. Procedurę masz opisaną
    na kwitku.
    --
    MZ

  • 3. Data: 2010-08-05 20:08:52
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010 21:52:40 +0200, "Milosz K."
    <m...@i...pl> wrote:

    >Czy istniere jakas mozliwosc "zakwestionowania" mandatu ze
    >zdjecia zrobionego fotoradaram
    A jaki jest powod kwestionowania?

    >mandat zostal doreczony przez straz miejska.
    mandat czy propozycja przyjecia mandatu/wskazania sprawcy?

    WAM

  • 4. Data: 2010-08-05 20:25:11
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ogólnie da się, da się odpisać, że nie rozpoznajesz kierowcy itd. ale
    > jeśli się uprą to koniec końców wychodzi drożej.

    Ale punktów wtedy nie ma. Niektórym kierowcom głównie na tym zależy.

    Pozdr.
    K.

  • 5. Data: 2010-08-06 06:03:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Milosz K. napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >zdjecia zrobionego fotoradaram i jaka jest procedura postepowania w takiej
    >sytuacji. dodam, iz mandat zostal doreczony przez straz miejska.

    Było w tyg. ANGORA kilka tygodni temu.
    Niewyraźne zdjęcie, brak papierów o homologacji, niewłaściwe ustawienie
    radaru w terenie, źle określona prędkość od której ma "łapać", brak papierów
    i niedokładna umowa firmy prywatnej użyczającej fotoradaru gminie, odmowa
    wskazania kierowcy (gdy chcą ukarać właściciela zamiast kierowcę - to się
    nadaje do TK chyba) nie zawsze karalna, upłynęło za dużo czasu od zdarzenia
    do wystawienia mandatu i chyba coś tam jeszcze.
    Nie pamiętam dokładnie, nie musiałem korzystać.

    Arek

  • 6. Data: 2010-08-06 06:11:39
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    MZ wrote:

> [...]
    >
    > Ogólnie da się, da się odpisać, że nie rozpoznajesz kierowcy itd. ale
    > jeśli się uprą to koniec końców wychodzi drożej. Procedurę masz

    Ostatnio był wyrok że Straż miejska nie ma podstaw prawnych by domagać
    się w sądzie kary za "niewskazanie kierującego".

    Policja owszem, ale nie straż miejska.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2010-08-06 06:21:52
    Od: Maurycy Menke <g...@p...pl>

    Jest taki parametr każdego urządzenia pomiarowego - niepewność. Zależy
    m. in. od stanu atmosfery (temperatury, ciśnienia, wilgotności), kąta
    pomiaru, rodzaju pojazdu itd. Jak łatwo się domyślić, wyznaczenie czegoś
    takiego jest tak trudne, że nikt się za to nie bierze. Poza tym wpływ
    niepewności jest niemal pomijalny - najwyżej kilka km/h. Możesz więc
    liczyć na erudycję polskiego sądu i spróbować wywalczyć "przeskoczenie"
    do niższego przedziału mandatowego.

  • 8. Data: 2010-08-06 19:05:17
    Od: Rafał <b...@s...pl>

    Milosz K. wrote:
> [...]
    > ze zdjecia zrobionego fotoradaram i jaka jest procedura postepowania
    > w takiej sytuacji. dodam, iz mandat zostal doreczony przez straz

    http://www.angora.com.pl
    Poszukaj w archiwach, pod hasłem "fotoradar" - bodajże drugi artykuł
    traktuje o tej kwestii.
    Niestety - dostę do pełnych zasobów archiwalnych płatny...
    --
    Jacek S.

  • 9. Data: 2010-08-10 11:51:35
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Zakwestionować na jakiej podstawie? Bo nie Ty jechałeś czy bo dałeś się
    > złapać ale nie chcesz zapłacić?

    Jak dla mnie najlogiczniej byłoby zakwestionować samo zdarzenie, bo
    wrażenie, że zdjęcie przedstawia określony pojazd i kierowcę nie jest
    dowodem na to. No ale ...

  • 10. Data: 2010-08-16 18:55:52
    Od: "marzena" <m...@g...com>

    > Mam pytanie. Czy istniere jakas mozliwosc "zakwestionowania" mandatu ze
    > zdjecia zrobionego fotoradaram i jaka jest procedura postepowania w takiej
    > sytuacji.

    http://www.news.portalisko.pl/news/view/8065/trybuna
    l_konstytucyjny__straz_miejska_fotoradary
    Trybunał Konstytucyjny - straz miejska fotoradary
    Trybunał Konstytucyjny orzekł, że strażnicy miejscy nie mogą karać kierowców
    mandatami na podstawie zdjęć z fotoradarów. ...
    Trybunał Konstytucyjny orzekł, że strażnicy miejscy nie mogą karać kierowców
    mandatami na podstawie zdjęć z fotoradarów. Trybunał wydał wyrok w sprawie
    skargi Rzecznika Praw Obywatelskich dotyczącej uprawnień straży miejskiej.
    Trybunał uznał, że strażnicy nie mają prawa do wszczynania postępowania
    mandatowego za przekroczenie prędkości ani do kierowania takich spraw do
    sądów grodzkich. Oznacza to, że straż miejska może robić zdjęcia
    fotoradarami, ale nie może karać na podstawie tych zdjęć. Kompetencje i
    uprawnienia strażników miejskich i gminnych do karania kierowców
    przekraczających dopuszczalną prędkość nie są bowiem wpisane do ustawy
    "Prawo o ruchu drogowym". Uprawnienia strażników w tym zakresie są bowiem
    ujęte w rozporządzeniu do ustawy o ruchu drogowym, które Trybunał uznał
    dzisiaj za niekonstytucyjne, ponieważ wykracza poza delegację ustawy "Prawo
    o Ruchu Drogowym". Przepisy niekonstytucyjnego rozporządzenia tracą moc z
    dniem ich ogłoszenia.

    pozdr