  • 131. Data: 2023-09-18 18:15:23
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Sep 2023 16:29:05 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Zdrowy rozsądek. Na płocie napisano DUPA pogłaskałem i wbiłem sobie drzazgę.

    > Co by nie powiedzieli będzie to tyle warte co Grodzkiego.
    > Jedyne materialne strzępy to te z RP kilkadziesiąt i z prokuratury kilkaset.
    > A reszta to medialne licytacje.

    Z prokuratury Ziobry? ROTFL :-)

    Poza tym przeciez sam wiesz, ze czasem jest róznica miedzy tym co
    naprawde było, a tym co można udowodnić

    J.

  • 132. Data: 2023-09-18 18:18:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Sep 2023 16:08:46 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > A która partia nie kradnie lub nie kradła?
    > Wpisujcie numery. ;0
    > https://pkw.gov.pl/finansowanie-polityki/wykaz-parti
    i-politycznych

    Wszystkie te, które sie o strefy władzy nie otarły?

    I ukraść mogą co najwyżej jakąś dotacje na podstawie sfałszowanych
    danych ...

  • 133. Data: 2023-09-18 18:54:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 18:15, J.F pisze:

    > Z prokuratury Ziobry? ROTFL :-)

    Bardziej Ciebie przekonuje Grodzki z setkami tysięcy wiz czy też
    Sikorski z Giertychem, gdzie wyliczyli że to miliardy dolarów zarobili:

    https://youtu.be/YZaeOZNNMqk?si=6xTjMMWMaIAyZnGq

    Przynajmniej masz coś napisane przez kogoś i można później wytknąć, że
    ukrywali skalę problemu.
    https://www.gov.pl/web/prokuratura-krajowa/ustalenia
    -sledztwa-w-sprawie-platnej-protekcji-przy-przyspies
    zaniu-wydawania-wiz

    A reszta to licytacja. Poza artykułem RP.

    > Poza tym przeciez sam wiesz, ze czasem jest róznica miedzy tym co
    > naprawde było, a tym co można udowodnić

    No oczywiście, nie było kilkudziesięciu przekrętów ani setek tysięcy.

    Robert

  • 134. Data: 2023-09-18 19:04:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 18:18, J.F pisze:

    i-politycznych

    > Wszystkie te, które sie o strefy władzy nie otarły?

    Czyli każdy przy korycie kradnie? Byle udało się jak najwięcej wykryć i
    ukarać.

    > I ukraść mogą co najwyżej jakąś dotacje na podstawie sfałszowanych
    > danych ...

    Subwencje dostaje chyba tylko ta, która dostała się do parlamentu.
    Są jakieś dotacje dla dla reszty partii?

    Robert

  • 135. Data: 2023-09-18 20:17:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Sep 2023 19:04:45 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Czyli każdy przy korycie kradnie? Byle udało się jak najwięcej wykryć i
    > ukarać.

    To sie nie nazywa kradnie, tylko sprawiedliwie rozdziela :-)

    > Subwencje dostaje chyba tylko ta, która dostała się do parlamentu.
    > Są jakieś dotacje dla dla reszty partii?

    Wystarczy 3% głosow w skali kraju w wyborach do Sejmu.
    Tzn to jest subwencja do partii, "zwrot" za wybory
    jest istotnie od posła/senatora.
    Nie wiem jak w samorządowych.

    J.

  • 136. Data: 2023-09-18 20:22:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Sep 2023 18:54:59 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Bardziej Ciebie przekonuje Grodzki z setkami tysięcy wiz czy też
    > Sikorski z Giertychem, gdzie wyliczyli że to miliardy dolarów zarobili:

    Ale cokolwiek Ziobrotura powie w obronie PiS tez mnie nie przekonuje
    :-)

> [...]
    > ukrywali skalę problemu.
    > https://www.gov.pl/web/prokuratura-krajowa/ustalenia
    -sledztwa-w-sprawie-platnej-protekcji-przy-przyspies

    No to teraz poczekajmy na kontrolę NIK (jakie to szczescie, ze Banaś
    sie zbuntował), albo na zmianę władzy i nowe oswiadczenie prokuratury
    :-)

    Gdzies tam jeszcze jest
    https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/afera-wizowa-ministe
    rstwo-spraw-zagranicznych-podalo-dane-dotyczace-wyda
    wania-wiz-cudzoziemcom-liczby-7346065

    W ciągu ostatnich 30 miesięcy cudzoziemcy otrzymali ponad 1,9 miliona
    wiz - poinformowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych (MSZ). Najwięcej
    z nich otrzymali obywatele Ukrainy i Białorusi. W czołówce znaleźli
    się też obywatele Turcji, Rosji oraz Indii.

    Powiedzmy, ze wierzę w tę liczbę.
    Duzo, mało, hm ...

    J.

  • 137. Data: 2023-09-18 20:26:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Sep 2023 14:44:35 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    ostatnich latach procederem nielegalnego biznesu na wizach wydawanych przez polskie
    konsulaty na Białorusi. Z badań przeprowadzonych przez białoruski opozycyjny ruch
    ludowy Renesans wynika, że nawet do 80% z 350 tys. wydawanych rocznie wiz objęto
    nielegalnym pośrednictwem. Obywatele Białorusi są często zmuszani do wypłacania
    nielegalnym pośrednikom kilkuset euro za załatwienie wniosku wizowego. Łącznie biznes
    ten generuje w ciągu roku nawet kilkadziesiąt milionów euro.
    xsp?key=6F9466A1

    > To w nowym świetle stawia aferę z uchodźcami na granicy. czy to nie jest
    > tak, że jak zablokowano wizy, to zaczęto ich przez "zieloną" granicę
    > przepychać?

    A to byly wizy dla Białorusinów, czy obywateli innych panstw?
    Podejrzewam, ze Białorusinów - wtedy jeszcze tej "afery granicznej"
    nie było.

    W 2021 bylo "porwanie Pratasiewicza" i zaczęly sie sankcje.

    J.

  • 138. Data: 2023-09-18 20:28:30
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    ten generuje w ciągu roku nawet kilkadziesiąt milionów euro.

    W ilu z tych 80% przypadków interweniował osobiście ówczesny wiceminister?

    I czy można śmiało założyć, że w obecnej aferze jest mowa o nawet do 80%
    wiz z tych tabelek?
    Czy może nadal wyznawców obowiązuje wersja z aferą na kilkadziesiąt wiz?

    "Obywatelom Białorusi wydano takich wiz odpowiednio ponad 586 tys.
    (ponad 534 tys. krajowych)(...)"

    "Pozostałych niemal 375 tys. wiz Schengen i krajowych wydano obywatelom
    innych krajów. W czołówce zestawienia znaleźli się obywatele Turcji -
    nieco ponad 51,1 tys. wiz, Rosji - 44,6 tys., Indii - 44,2 tys. Na
    kolejnych miejscach uplasowali się obywatele Kazachstanu - 17,1 tys.,
    Uzbekistanu - 16,3 tys., Gruzji - 16,2 tys., Filipin - 16 tys."

    https://tvn24.pl/biznes/z-kraju/afera-wizowa-ministe
    rstwo-spraw-zagranicznych-podalo-dane-dotyczace-wyda
    wania-wiz-cudzoziemcom-liczby-7346065

    A to tylko z ostatnich 30 m-cy...

    Zastanawiający jest ten wzrost z Białorusi.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 139. Data: 2023-09-18 20:30:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Sep 2023 12:21:39 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > Żyjemy najwyraźniej w równoległych światach. W zasadzie powiedziałem co
    > chciałem i na razie dam sobie spokój. W każdym razie jestem daleki od
    > chęci przekonania Tomasika do swoich racji :)

    No ale tak powiedzmy, ze:
    -polski pracodawca chce sprowadzic hinduskiego specjalistę,
    -albo chinski pracodawca chinskich robotnikow do budowy autostrady,
    -albo minister zaprasza hinduskich artystow na występy,
    -czy chocby glupie studia w Polsce ..

    Na pewno nie moze przekazac listy "tym ludziom wydać wizy" ?

    J.

  • 140. Data: 2023-09-18 20:48:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.09.2023 o 20:22, J.F pisze:
> [...]
    > z nich otrzymali obywatele Ukrainy i Białorusi. W czołówce znaleźli
    > się też obywatele Turcji, Rosji oraz Indii.

    No to na 2 mln wiz jak na ten czas mamy 200 nielegalnych.

    Robert