  • 1. Data: 2023-09-14 13:12:33
    Temat: Pieszy cd.
    Od: PD <p...@g...pl>

    "Z ustaleń "Faktu" wynika, że pieszemu nie grożą żadne konsekwencje w
    związku z wypadkiem Patryka P. Jak informował wcześniej szef krakowskiej
    prokuratury, prok. Rafał Babiński, dotychczasowy materiał dowodowy,
    którym dysponują śledczy, nie pozwala na formułowanie jakichkolwiek
    zarzutów w stosunku do pieszego. Według wstępnych ustaleń samochód
    przynajmniej 40 metrów przed momentem, kiedy zbliżył się do pieszego,
    był już w fazie poślizgu."

    https://krakow.naszemiasto.pl/nowe-informacje-w-spra
    wie-swiadka-tragicznego-wypadku-w/ar/c1-9452033

    Ale się porobiło :))

    PD

  • 2. Data: 2023-09-14 15:18:24
    Temat: Re: Pieszy cd.
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Sep 2023 13:12:33 +0200, PD napisał(a):

> [...]
    > zarzutów w stosunku do pieszego. Według wstępnych ustaleń samochód
    > przynajmniej 40 metrów przed momentem, kiedy zbliżył się do pieszego,

    No ale Robert Policmajster widział zupełnie co innego, a takiego autorytetu
    w każdej dziedzinie chyba nie da się zlekceważyć.
    Wieszczę czystkę w prokuraturze.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2023-09-14 16:03:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2023 o 13:12, PD pisze:
> [...]
    > zarzutów w stosunku do pieszego. Według wstępnych ustaleń samochód
    > przynajmniej 40 metrów przed momentem, kiedy zbliżył się do pieszego,

    No więc jest stanowisko prokuratury. A zapytał go ktokolwiek, po co
    zatem w ogóle ustalane są dane pieszego? Pytam bo to było punktem
    wyjścia do dyskusji, a nie to, czy na podstawie filmiku da się udowodnić
    winę.

    Inna sprawa, że metrów "przed pieszym", to sekunda, więc bycie w
    poślizgu lub nie jest takim sobie argumentem akurat. Natomiast opinia
    bioegłego, ze pieszy do wypadku się nie przyczynił już tak.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-09-14 16:12:00
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Inna sprawa, że metrów "przed pieszym", to sekunda, więc bycie w
    > poślizgu lub nie jest takim sobie argumentem akurat.

    Nawet gdyby jakimś cudem udało się udowodnić, że kierowca przestraszył się
    pieszego i pojechał nie tak jak chciał, to odpowiedzialność pieszego za ten
    wypadek jest zerowa. Odpowiedzialna jest prędkość/brawura, alkohol.

    A i gdyby kierowca rzeczywiście przestraszył się pieszego i pojechał prosto/w
    prawo, to pewnie by żył.

  • 5. Data: 2023-09-14 16:13:27
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > A zapytał go ktokolwiek, po co
    > zatem w ogóle ustalane są dane pieszego?

    Jak to po co? "Najpierw przesłuchajcie, potem umorzyć*"

    * - nie dotyczy prezesa

  • 6. Data: 2023-09-14 16:23:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2023 o 16:12, n...@o...pl pisze:
> [...]
    > wypadek jest zerowa. Odpowiedzialna jest prędkość/brawura, alkohol.
    >
    > A i gdyby kierowca rzeczywiście przestraszył się pieszego i pojechał prosto/w

    W prawo, to chyba faktycznie niewykonalne. Mógł jechać prosto, bo tam
    tylko asfalt był zerwany. Wiedząc, jak próba uniknięcia potrącenia się
    skończyła, to należało nie manewrować, bo byłby jeden, a nie cztery trupy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-09-14 16:55:09
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > zatem w ogóle ustalane są dane pieszego? Pytam bo to było punktem
    > wyjścia do dyskusji, a nie to, czy na podstawie filmiku da się udowodnić

    Jeśli przeczytasz podlinkowany artykuł, znajdziesz tam odpowiedź na
    pytanie które zadałeś.

    > Inna sprawa, że metrów "przed pieszym", to sekunda, więc bycie w
    > poślizgu lub nie jest takim sobie argumentem akurat. Natomiast opinia
    > bioegłego, ze pieszy do wypadku się nie przyczynił już tak.

    Znowu odwracasz kota ogonem i świat do góry nogami. Argumentować i
    udowadniać trzeba, gdy się komuś coś zarzuca. Z materiału dowodowego
    wynika, że pieszy się nie przyczynił, zatem nie ma przesłanek że pieszy
    jest (współ)winny. Natomiast Ty oczekujesz dowodu w postaci opinii
    biegło, że pieszy jest niewinny. Bardziej łopatologicznie wyjaśnię. Z
    dowodów nie wynika wina, natomiast Ty się domagasz dowodów na niewinność.

    PD

  • 8. Data: 2023-09-14 17:12:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2023 o 16:55, PD pisze:

    > Jeśli przeczytasz podlinkowany artykuł, znajdziesz tam odpowiedź na
    > pytanie które zadałeś.

    Nie, nie ma tam odpowiedzi na to pytanie. Przesłuchiwanie "naocznego
    świadka" miałoby sens, jakby to wnosiło coś do sprawy. Po uzyskaniu
    opinii biegłego, z której będzie wynikać, ze jedynym sprawcą jest
    kierowca, który zginął postępowanie należy umorzyć z uwagi na śmierć
    sprawcy. Nawet nie wiem, czy do tego czasu wróci to przesłuchanie. Z
    filmiku wynika, że pieszy dostrzegł "przelatujący" pojazd.

> [...]
    > biegło, że pieszy jest niewinny. Bardziej łopatologicznie wyjaśnię. Z
    > dowodów nie wynika wina, natomiast Ty się domagasz dowodów na niewinność.

    Ja się nie domagam czegokolwiek. Zwróciłem jedynie uwagę, że w mojej
    ocenie pieszy mógł się przyczynić do tego śmiertelnego wypadku. Od
    początku podkreślam, że opieram się jedynie na tym dostępnym w mediach
    filmie. Mogę uważać, że jest winny?

    Jakbym sporządzał opinię dla sądu, to pewnie bym był ostrożniejszy we
    wnioskach. Za to miałbym dostęp do wszystkich ustaleń, a nie jednego
    filmu. Zupełnie nie rozumiem tej dramaturgii.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2023-09-14 17:45:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Sep 2023 13:12:33 +0200, PD wrote:
    > "Z ustaleń "Faktu" wynika, że pieszemu nie grożą żadne konsekwencje w

    W "Fakt" mało faktów :-)

> [...]
    > był już w fazie poślizgu."
    >
    > https://krakow.naszemiasto.pl/nowe-informacje-w-spra
    wie-swiadka-tragicznego-wypadku-w/ar/c1-9452033

    No to czemu tak mocno szukali?

    I obciąłes jedno zdanie
    "Ponadto, małopolska policja dostała zgodę na przesłuchanie świadka."

    A wczesniej ... nie było zgody, bo nie wiadomo było czy przesłuchać
    jako świadka, czy jako podejrzanego?

    Czy Faktowi tak jakos sie napisało, bez związku z faktami :-)

    Ciągle zostaje kwestia nieudzielenia pomocy ... ale auto odjechalo i
    znikło za zakrętem :-)

    J.

  • 10. Data: 2023-09-14 18:28:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2023 o 17:45, J.F pisze:
    > Ciągle zostaje kwestia nieudzielenia pomocy ... ale auto odjechalo i
    > znikło za zakrętem ?

    Równie dobrze teraz zasłaniając się brakiem opinii mogą go na świadka
    przesłuchać, a jak będzie pełna opinia, to nastąpi zmiana roli procesowej.
    --
    (~) Robert Tomasik