  • 1. Data: 2023-09-14 16:16:53
    Temat: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: n...@o...pl

    Po wyborach trzeba będzie powołać nowe stanowisko dla niego, bo jeszcze zacznie
    chlapać.

    "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz wskazanym przez niego
    imigrantom. Do konsulatów trafiały listy z dziesiątkami i setkami nazwisk" -
    napisał portal."

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/onet-szo
    kuj%C4%85ce-szczeg%C3%B3%C5%82y-afery-wizowej-hindus
    i-udawali-filmowc%C3%B3w-z-bollywood/ar-AA1gHUm9?rc=
    1&ocid=winp1taskbar&cvid=e54114fdc7af40babebdc38b543
    8d945&ei=16

  • 2. Data: 2023-09-14 16:55:50
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    n...@o...pl napisał(a):

    > "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz wskazanym przez niego
    > imigrantom. Do konsulatów trafiały listy z dziesiątkami i setkami nazwisk" -
    > napisał portal."

    Tak chyba robi każdy rząd. Góra śle polecenia do dołu.
    Chyba nie na tym polega afera?

    Skoro jest zapotrzebowanie na ludków o określonych kwalifikacjach, pierw
    sprawdza się kwalifikacje i później ściąga.

  • 3. Data: 2023-09-14 17:15:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2023 o 16:55, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:

    > Tak chyba robi każdy rząd. Góra śle polecenia do dołu.
    > Chyba nie na tym polega afera?
    > Skoro jest zapotrzebowanie na ludków o określonych kwalifikacjach, pierw
    > sprawdza się kwalifikacje i później ściąga.

    Odnoszę wrażenie, że ktoś "na siłę" próbuje rozkręcić aferę. Minister
    Spraw Zagranicznych jest przełożonym ambasadorów. To chyba ma prawo im
    wydawać polecenia. To trochę jakby twierdzić, że kierownik budowy
    wymusza na robotnikach, by stawiali proste ściany.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-09-14 18:31:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Odnoszę wrażenie, że ktoś "na siłę" próbuje rozkręcić aferę.

    "Z odpowiedzi, jaką Onet otrzymał z MSZ, wynika, że takie działania
    wysoko postawionych urzędników resortu dyplomacji były nielegalne."

    Czego znowu nie rozumiesz?
    Jeżeli nielegalne działania państwowych urzędników, to w/g ciebie nie
    afera, to co musi się zdarzyć, abyś to coś nazwał aferą?

    Odnoszę wrażenie, że nie ogarniasz (znowu) istoty zagadnienia.
    Afera polega na tym, że chyba minister robił to za plecami przełożonego.
    Bez jego wiedzy, bo przecież gdyby prezes o tym wiedział, to na to by
    nie pozwolił.
    https://www.youtube.com/watch?v=Ko48eXBkTzA

> [...]
    > wydawać polecenia. To trochę jakby twierdzić, że kierownik budowy
    > wymusza na robotnikach, by stawiali proste ściany.

    Na cholerę na budowie potrzebny jest choreograf filmowy, który nie
    potrafi tańczyć i producent filmowy zajmujący się rozwożeniem warzyw?
    Potrzebnych pracowników na budowy trzeba do Polski ściągać pod
    przykrywką filmowców?
    Serio?
    Skoro jakiś pracodawca w Polsce złożył zapotrzebowanie na pracownika z
    zagranicy - rozwoziciela warzyw - to na chuj ten cyrk z przykrywką o
    filmowcach?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 5. Data: 2023-09-14 18:50:32
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 14 Sep 2023 07:55:50 -0700 (PDT), użytkownik Mordoklejek
    Zygzakowaty napisał:

    > Tak chyba robi każdy rząd. Góra śle polecenia do dołu.
    > Chyba nie na tym polega afera?

    A tysiące $ płacone pośrednikom? Gdzie one finalnie lądowały?

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2023-09-14 18:59:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2023 o 18:31, Kviat pisze:

    > "Z odpowiedzi, jaką Onet otrzymał z MSZ, wynika, że takie działania
    > wysoko postawionych urzędników resortu dyplomacji były nielegalne."

    Czyli Minister odpowiedział, że działał sam nielegalnie? To nie był
    jednak minister, tylko jacyś inni "wysoko postawieni"?

> [...]
    > polega na tym, że chyba minister robił to za plecami przełożonego.
    > Bez jego wiedzy, bo przecież gdyby prezes o tym wiedział, to na to by

    Dajesz link do blisko 2 minutowego przemówienia ówczesnego premiera
    sprzed 7 lat. I mam wydedukować, o który fragmencik Ci chodzi?
    Oprzędzając - nie chciało mi się słuchać tych kilkunastu minut.

    > Na cholerę na budowie potrzebny jest choreograf filmowy, który nie
    > potrafi tańczyć i producent filmowy zajmujący się rozwożeniem warzyw?

    Też nie wiem. Czemu pytasz?

> [...]
    > zapotrzebowanie na pracownika z zagranicy - rozwoziciela warzyw - to
    > na chuj ten cyrk z przykrywką o filmowcach?

    Też nie wiem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-09-14 19:39:24
    Od: n...@o...pl

    Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com> napisał(-a):

    > Tak chyba robi każdy rząd. Góra śle polecenia do dołu.
    > Chyba nie na tym polega afera?
    >
    > Skoro jest zapotrzebowanie na ludków o określonych kwalifikacjach, pierw
    > sprawdza się kwalifikacje i później ściąga.

    :D :D Uśmiałem się.

  • 8. Data: 2023-09-14 19:40:19
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > wydawać polecenia. To trochę jakby twierdzić, że kierownik budowy
    > wymusza na robotnikach, by stawiali proste ściany.

    Ma prawo dyktować komu mają wydać wizę z pominięciem rozporządzeń?
    Czyli gdyby szef kazał ci "a wal mu w głowę!", to gorliwie byś to wykonał?

  • 9. Data: 2023-09-14 19:41:38
    Od: n...@o...pl

    Jacek <j...@g...pl> napisał(-a):

    > A tysiące $ płacone pośrednikom? Gdzie one finalnie lądowały?

    Paragony może wystawiali, więc legal 100% :D

  • 10. Data: 2023-09-14 20:31:13
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > Odnoszę wrażenie, że ktoś "na siłę" próbuje rozkręcić aferę. Minister
    > Spraw Zagranicznych jest przełożonym ambasadorów. To chyba ma prawo im
    > wydawać polecenia.

    Dokładnie tak jest!
    Pytanie tylko, czy ktoś przyniósł do MSZ jakieś banknoty w reklamówce...