  • 241. Data: 2023-09-22 14:01:06
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Skoro wszystko łykasz, to po co?

    -----

  • 242. Data: 2023-09-22 16:05:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Sep 2023 19:31:28 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Ile można dostać taki imigrant w najlepszym razie zasiłku na zachodzie?

    Jesli sie nie myle - to tyle, ze pracować nie bedzie musiał, a żyć
    bedzie bez problemow.
    Na mercedesa mu tego zasilku nie starczy, na inny nowy samochod chyba
    tez nie, na iphona dla dzieci ... tez chyba nie, spokojnie pożyc
    można. I gdzies na czarno pracować :-)

    Czasem jest smiesznie czy strasznie - znajoma w Anglii mieszka i
    pracuje od lat, kupili mieszkanie, dziecko urodziła, teraz pracować
    nie może, i jest ciezko finansowo z jednej pensji.
    Jakby nie kupili mieszkania, to by dostali z gminy.
    Ale kupili, wiec przydziałowe im sie nie nalezy.
    A jakby jeszcze męża nie miala ... to by jej sie należał wysoki
    zasiłek :-)

    J.

  • 243. Data: 2023-09-22 16:58:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No to po co pierniczą, że rozwiązują umowy? A problemem może być
    > przecież akceptacja ffałszywych dokumentów lub brak kontroli
    > (sprawdzania) tych dokumentów.

    Te firmy pośredniczące chyba nie mają na celu weryfikować dokumentów.
    Natomiast inna sprawa, ze jak od lat tym się zajmują, to pewnie wiedzą,
    gdzie można coś naciągnąć.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 244. Data: 2023-09-22 18:02:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Sep 2023 16:58:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Te firmy pośredniczące chyba nie mają na celu weryfikować dokumentów.
    > Natomiast inna sprawa, ze jak od lat tym się zajmują, to pewnie wiedzą,
    > gdzie można coś naciągnąć.

    Albo nawet sie w tym specjalizują.
    Potrzebne np zaswiadczenie, ze chętny ma stałą prace i pensje ponad
    2000$, to mu takie zorganizują ...

    J.

  • 245. Data: 2023-09-22 23:27:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2023 o 10:22, J.F pisze:

    > No ale zeby pobierac zasilek, to przeciez musza jakos
    > zalegalizowac/zglosic pobyt.
    > Zglaszaja sie np w Niemczech i Holandii i nikt ich juz nie weryfikuje?

    Nawet na obszarze Niemiec pomoc uchodźcom jest na poziomie landów, więc
    możesz w Berlinie i Kolonii pobierać.

    > Poza tym legalnie bez wizy nikt ich nie wpusci.

    Właśnie dlatego oni chcą nielegalnie. Bo legalnie, to polski socjal
    dostaną i jeszcze u nas będą ich pilnować.

    > Ale jak ich stac na pare tys $, to moze i mogliby wizę legalnie
    > uzyskać? Turystyczną.
    > Tylko, ze to moze byc dowód, ze nic im w kraju nie zagraża, i
    > proszenie o azyl jest nieuzasadnione.

    Wydaje mi się, że to jeden z powodów, dla których albo goście legalnie z
    wizami kombinują, albo właśnie przez zieloną.

    > No cóż, mamy przecież przykład z za miedzy. Zadnej wojny przeciez nie
    > ma, tylko specoperacja, jest legalna władza, demokratycznie wybrana,
    > czego ci Ukrincy chca.

    Wydaje mi się, ze część uciekała, bo nie wierzyła, że armia zatrzyma
    Rosjan. Po za tym, jak "odskakiwali" z terenów przyfrontowych to już im
    było wszystko jedno, czy zatrzymają się koło Lwowa, czy w Polsce. A ty
    wyższy socjal, zwłaszcza, gdy go wydajesz na Ukrainie.

    > A na Białorusi, to nawet specoperacji nie ma..

    Ale przecież to nie Białorusini głównie uciekają.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 246. Data: 2023-09-22 23:31:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2023 o 18:02, J.F pisze:
    > Albo nawet sie w tym specjalizują.
    > Potrzebne np zaswiadczenie, ze chętny ma stałą prace i pensje ponad
    > 2000$, to mu takie zorganizują ...

    Tylko w Europie takie rzeczy są sprawdzalne.
    --
    (~) Robert Tomasik