  • 191. Data: 2023-09-19 14:34:31
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Sep 2023 14:24:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Na chwilę obecną wiadomo, że nielegalnie wydano ~50 wiz.

    Skąd?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 192. Data: 2023-09-19 14:39:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 14:24, Olin pisze:

    > Widocznie do tej pory budują meczety.

    A zapytam, może mi ryja nie obiją. ;)

    Robert

  • 193. Data: 2023-09-19 14:39:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 14:04, J.F pisze:
    > Ciagle jeszcze Tatry przyciagają turystów ... i gdzie sie zatrzymac?
    > Zakopane naturalnym wyborem, plus pare okolicznych wsi.
    > Jak widać to i samo Zakopane przyciaga ... ale może faktycznie to
    > "nienormalni" ... "normalni inaczej" ... normalni, to my jestesmy
    > nienormalni ?

    Tam jest masa noclegów wokół. Przede wszystkim o wiele taniej. Pomijam,
    ze ja w Tatry jeżdżę od strony Słowacji. Taniej, fajniej i o wiele mniej
    ludzi. Przede wszystkim mniejsze wyciąganie grosza na każdym miejscu.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 194. Data: 2023-09-19 14:41:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 14:23, Olin pisze:

    > Są za to wydane, na podstawie których wjeżdżają ludzie, którzy pozbawią nas
    > polskości i zaprowadzą powszechny terror. Nie muszą nawet przeskakiwać
    > przez płot; wystarczy, że odpalą działkę misiewiczom i mejzom.

    Ale to już twoje wizje, że nielegalni, może i prawdziwe, ale nie do
    weryfikacji.

    Robert

  • 195. Data: 2023-09-19 14:49:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Rzepa sugeruje, że ONET sugeruje, ze celem kontroli miało być
    > wyeliminowanie krnąbrnego konsula, ale skąd to wzięli, no to już do
    > końca nie wiadomo. Nawet sami chyba w to nie wierzą.

    To może po kontroli NIK-u więcej będzie wiadomo. Chyba informacje o
    wynikach kontroli będą dostępne?
    Ale przed wyborami?

    Robert

  • 196. Data: 2023-09-19 15:56:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 19 Sep 2023 14:41:30 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Ale to już twoje wizje, że nielegalni, może i prawdziwe, ale nie do
    > weryfikacji.

    Widziałem w spocie partii, która nigdy się nie myli, co wyprawiają
    imigranci, przed którymi tak szeroko otwarto wrota.

    https://www.youtube.com/watch?v=hBPy99u-iTs

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 197. Data: 2023-09-19 16:05:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 15:56, Olin pisze:

    > Widziałem w spocie partii, która nigdy się nie myli, co wyprawiają
    > imigranci, przed którymi tak szeroko otwarto wrota.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=hBPy99u-iTs

    Gadamy jak dzieciaki.

    Robert

  • 198. Data: 2023-09-19 22:20:37
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

> [...]
    > dystrybuujących. Takich dziwnych dodatków mających za zadanie określone
    > grupy docelowe przekonać, że tylko utrzymanie władzy przez twórców jest
    > dla nich korzystne jest wiele.
    >
    > Tak więc reasumując, by mówić o zaufaniu lub utracie zaufania do Państwa
    > należałoby w pierwszej kolejności określić, co rozumiemy za państwo i do
    > czego mielibyśmy mieć zaufanie. Na pewno nie zgodzę się z poglądem
    > nieutożsamiającym zaufanie do obecnie rządzących z zaufaniem do Państwa,
    > a przecież to nie Państwo brało te łapówki, a kilku urzędników.

    Ale ty tu napisałeś o agencie wizowym, a nie o firmie, która jest
    outsourcingiem ambasady i nie da się jej ominąć, aby dojść do ambasady.
    Moja koleżanka z Łodzi, pracuje w firmie farmaceutycznej i znalazła
    pracę za granicą w USA. Gdy weszła na stronę ambasady USA to zagubiła
    się w tych wszystkich procedurach. Tu zrób tak, tu zrób tak, zapłać tu,
    czekaj na email, zapakuj, wyślij, uzyskaj numer, czekaj, podaj to...
    podaj tamto. Można to zrobić bez pośrednika. A ona chciała, aby to
    wszystko się udało bez problemu. Co prawda miała wątpliwości w sprawie
    przetwarzania danych osobowych, w końcu agent poznał jej wszystkie dane,
    ale zaryzykowała. Wygrała na tym, bo przeszła przez procedurę gładko,
    agent pomógł skompletować wszystko, wytłumaczył. Przyjechała na
    spotkanie z konsulem, rozmowa trwała minutę, wszystko było dokładnie tak
    jak agent opowiedział, po 3 dniach agent odebrał paszport i odesłał
    DHLem na adres domowy.
    Całość kosztowała niecałe 1000 zł. Cena ta zawierała opłatę za wizę,
    koszt agenta, koszt przesyłki powrotnej, więc agent na tym zarobił
    niecałe 200 zł.

    W USA spotkała koleżankę, opowiedziała o agencie i ta koleżanka też
    skorzystała z tego agenta, pierwszą wize robiła sama, a teraz drugą wize
    nie przyjeżdżała do konsula, a wizę dostała.

    Byłam na wsi u innej koleżanki i przeszliśmy przez wieś. jakaś gospodyni
    zagadnęła koleżankę, bo ją zna. Rozmowa zeszła na politykę, ale ta
    gospodyni zagłosuje na PiS, bo mają pole, dostali jakieś dopłaty, córka
    ma 3 dzieci (czyli wnuki gospodyni) mają 1500zł++ a będzie 3x800zł, sami
    się wyżywią bo mają dużo pola, tylko narzekają, bo paliwo drogie, a
    wszędzie samochodem trzeba jechać. Za PO-PSL tego nie było.
    Rozmowa zeszła na to, bo ankieter był i badania robił, pytała, czy u
    koleżanki też ankieter był.

  • 199. Data: 2023-09-19 22:33:22
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 2023-09-17 o 16:35, Jacek pisze:

> [...]
    > w sprawie opłat pobieranych przez niego od klientów. Zawsze może nie
    > zawrzeć umowy. A jeśli popyt jest duży, można za wizę pobrać wysoką opłatę
    > i nie dzielić się z pośrednikiem. Że dużo roboty? A co stoi zatrudnić na
    > etat miejscowych pracowników? Zawierając umowę z pośrednikiem na usługę o
    > potencjalnie dużym zysku i nie kasować zarobku to zdrada stanu a nawet
    > gorzej, to głupota.
    > Jedyne racjonalne wytłumaczenie manewru z pośrednikiem i zostawieniem mu
    > wolnej ręki w sprawie opłat to chęć ukrytego podzielenia się zyskiem.

    aż sprawdziłam:
    https://ustraveldocs.com/pl/pl/renew-visa

    59zł pobiera pośrednik z ambasady USA i w tym jest koszt kuriera, a
    koleżanka, co pisałam post wcześniej, zapłaciła agentowi wizowemu 170zł
    i nie płaciła tych 59zł, a też wizę dostała.

  • 200. Data: 2023-09-19 23:38:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.09.2023 o 14:34, Olin pisze:

    > Skąd?

    Z artykułu tu podlinkowanego. To była ta pierwsza grupa filmowców. Rzepa
    jest takim sobie źródłem, ale to jak dotąd jedyny rzeczowy artykuł. W
    odniesieniu do pozostałych, to nawet tyle nie ma.
    --
    (~) Robert Tomasik