  • 1. Data: 2023-09-13 10:45:48
    Temat: Wybory 2023: Podpis elektroniczny przeszedł po odwołaniu
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wybory-parlament
    arne-2023/news-kandydat-psl-do-senatu-zarejestrowany
    -jest-decyzja-pkw,nId,7023009

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-09-13 19:28:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Sep 2023 10:45:48 +0200, A. Filip wrote:
    > https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wybory-parlament
    arne-2023/news-kandydat-psl-do-senatu-zarejestrowany
    -jest-decyzja-pkw,nId,7023009

    Jak to ich kiedys nazywano? Leśne dziadki?
    Jeszcze by ktos pomyslał, ze głosować będzie można elektronicznie :-)

    Ale coś jeszcze innego usłyszałem - odrzucili kandytata lewicy,
    bo sie lista podpisów nie zgadzała. Weryfikowano ze spisem wyborców.

    I chyba nie chodziło o Senyszyn
    https://www.tvp.info/72588720/senyszyn-nie-zostala-z
    arejestrowana-nie-wystartuje-w-wyborach-do-senatu

    "komitet wyborczy wyborców Joanny Senyszyn dołączył do zgłoszenia 2740
    podpisów poparcia, jednak tylko 1699 zostało uznanych za złożone
    prawidłowo. Jak wskazała Komisja, 1041 podpisów zawierało błędy, m.in.
    podano inny adres czy wpisano błędny, niepełny czy nieczytelny numer
    PESEL."

    O raczej o tego
    https://wiadomosci.onet.pl/warszawa/problemy-opozycj
    i-w-bitwie-o-senat-pkw-odrzucilo-odwolanie-lewicy/67
    94nrv
    "Państwowa Komisja Wyborcza informuje, (...) że do zgłoszenia
    kandydata na senatora -- Marka Bielca -- dołączono 278 arkuszy z
    podpisami 2696 wyborców popierających kandydata na senatora, z czego 1
    940 podpisów uznano za złożone prawidłowo, a 756 podpisów za
    nieprawidłowe" -- czytamy w uzasadnieniu uchwały PKW.

    Za nieprawidłowe uznano podpisy, w których m.in. brakowało imienia i
    nazwiska oraz wpisano błędny lub niepełny PESEL. Najwięcej, bo aż 345
    podpisów odrzucono z powodu podania innego adresu. Co ciekawe, 95 osób
    nie znajdowało się w centralnym rejestrze wyborców, a 46 podpisów
    pochodziło od... tej samej osoby. "

    Te 46 ciekawe bardzo.

    Niepełny pesel, brak imienia - to sie wychwytuje szybko.
    Adres spoza okręgu ... być moze też.
    Ale zweryfikować z CRW to juz mrówcza praca.
    2 tys to jeszcze nie jest tak duzo, ale razy ilość kandydatów ...
    A, to Senat, tu nieduzo kandydatow, przy posłach kandydatow wielu..

    J.